تاکید بر برگزاری هرچه با شکوه تر مراسم بزرگداشت حضرت امام در سراسر کشور

برنامه های سالگرد ارتحال امام خمینی(س) در برخی شهرستان ها تشریح شد

کد : 43318 | تاریخ : 14/02/1392

به گزارش پرتال امام خمینی(س) به نقل از فارس و مهر، برنامه های سالگرد ارتحال امام خمینی(س) در برخی شهرستان ها تشریح شد.

 

تبیین اندیشه های سیاسی امام و جایگاه ولایت فقیه ضروری است

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر لزوم پرداختن به علل محبوبیت آرمان ها و شخصیت امام راحل(س) و نظام اسلامی در اذهان مسلمانان و نیز آزاد اندیشان دنیا در این ایام گفت: تبیین اندیشه های سیاسی حضرت امام(س) و جایگاه ولایت فقیه برای آحاد جامعه و نسل سوم انقلاب ضروری است.

محمد حسین فروزان مهر در جلسه ستاد بزرگداشت ارتحال امام(س) ایجاد امید عمومی نسبت به آینده را یکی دیگر از این راهبردها دانست و اظهار کرد: از این فرصت باید در راستای تبیین علل دشمنی استکبار جهانی و قدرت های زورگو با انقلاب، نظام اسلامی و مردم شریف ایران استفاده شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: تبیین نقش رهبری دینی در فرآیند انقلاب و تاسیس حکومت اسلامی باید از جمله راهبردهای ستاد بزرگداشت بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام (س) باشد.

فروزان مهر با تاکید بر برگزاری هر چه باشکوه تر این مراسم به عنوان یک تکلیف اظهار کرد: برجسته سازی اقتدار و صلابت نظام، روحیه ظلم ستیزی، پایداری و عزت آفرینی ملت ایران، تحلیل عوامل پیروزی انقلاب اسلامی از جمله نقش رهبری مقتدرانه امام خمینی(س) باید در برنامه های مراسم امسال مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در تکوین و گسترش امواج بیداری اسلامی بیان کرد: باید تصویری روشن از انقلاب و فرهنگ غنی اسلامی، مردم سالاری دینی از دیدگاه امام خمینی و نقش قشرهای مختلف جامعه در تداوم آن ارایه شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: باید از ایام ارتحال امام خمینی (س) به عنوان فرصتی برای تجدید بیعت مردم مومن و همیشه در صحنه با ولی فقیه و افزایش مشارکت عمومی در انتخابات استفاده شود.

وی از فرمانداران، دستگاه های اجرایی و تشکل های مردمی خواست تا با تقسیم کاری منطقی، از تمام امکانات خود در جهت اجرای هرچه بهتر این مراسم در سطح استان بهره گیرند.

در ادامه، حجت الاسلام محمد سلطانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات خراسان رضوی نیز با تشریح برنامه های بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام (س) گفت: این ستاد با 17 کمیته و برنامه ریزی در جهت برگزاری 34 برنامه کلی در استان، آغاز به کارکرده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات خراسان رضوی افزود: علاوه بر برگزاری ویژه برنامه ها، در روزهای  13، 14 و 15 خردادماه به ترتیب مراسم بزرگداشتی از سوی نیروهای مسلح، نماینده معزز ولی فقیه در خراسان بزرگ و شورای اداری خراسان رضوی در حرم مطهر برگزار خواهد شد.

شناساندن شخصیت امام راحل راهگشای مقابله با بی‌عدالتی در جهان است

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار مرکزی بر لزوم شناساندن شخصیت کامل امام راحل به بشریت به‌ویژه جوانان از سوی مسئولان تأکید کرد.

ابوالقاسم نصراللهی در نشست اعضای ستاد برگزاری سالروز ارتحال امام راحل و 15 خرداد در استان اظهار داشت: مسئولان و دلسوزان نظام باید بکوشند زمینه آشنایی هر چه بیشتر جوانان را با اندیشه‌ها و افکار امام خمینی (س) فراهم سازند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (س) مهم‌ترین شخصیت قرن حاضر است که سخنانش در جنبه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کاربردهای فراوانی دارد، تصریح کرد:  قیام امام خمینی(س) در تاریخ سیاسی ایران با چنین شاخصه‌های دینی نظیر نداشته چراکه این قیام بر کشورهای جهان تأثیرگذار بود و تأثیرات آن تا زمان حال نیز ادامه داشته و به ثمر رسیده است.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار مرکزی با بیان اینکه امام راحل با احیای اسلام در قرن حاضر پایه‌های نظام سلطه را متزلزل کرد، گفت: سخنان امام خمینی(س) اختصاص به دوران خاصی ندارد و در همه زمان‌ها از تازگی برخوردار است.

نصراللهی گفت: امام راحل در دوران استبداد و ظلم و ستم شاهنشاهی همچون خورشیدی تابان درخشید و ملت را از بی‌عدالتی، ظلم و ستم نجات داد.

وی اندیشه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی را موجب احیای اسلام ناب محمدی(ص) دانست و افزود: امروز کشورهای منطقه با الهام از اندیشه‌های سیاسی و اجتماعی امام خمینی(س) در برابر ظلم و ستم مستکبرین به پا خاسته و موج بیداری اسلامی را در منطقه به‌وجود آورده‌اند.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار مرکزی وحدت کلمه، تقویت ایمان، داشتن بصیرت و آگاهی و شناختن سره از ناسره را از مهم‌ترین سیاست‌های امام خمینی(س) عنوان کرد و اظهار داشت: مسئولان باید بکوشند برنامه‌های سالروز رحلت امام خمینی(س) را با شکوه هر چه بیشتر برگزار کرده و از این فرصت برای تبیین اندیشه‌ها و افکار این عزیز بهره لازم را ببرند.

حجت‌الاسلام عباس هاشمی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز بر لزوم برگزاری با شکوه آیین‌های گرامیداشت 14 و 15 خرداد در استان تأکید کرد و گفت: سال گذشته در سراسر استان بیش از 50 برنامه مناسبتی برگزار شد و امسال نیز برنامه‌های ویژه‌ای به همین مناسبت در استان برگزار می‌شود، همچنین ستاد بزرگداشت این آیین متشکل از کمیته‌های فرهنگی، اعزام زائر و اجرای مراسم در استان تشکیل شده است.

رهبری پبامبرگونه امام خمینی(س) انقلاب اسلامی را در جهان سرافراز کرد

سید ولی الله موسوی ظهر امروز در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت بیست و چهارمین سالگرد رحلت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(س) در سخنانی اظهار کرد: شکل‌گیری انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل یک رویداد بسیار مهم و تاثیرگذار در جهان بود.

وی افزود: شخصیت والای معمار کبیر انقلاب اسلامی در شکل‌گیری این پیروزی تاریخ‌ساز بسیار مهم و تاثیرگذار بود.

معاون فرماندار آبادان ادامه داد: امام خمینی(س) با هدایت و رهبری پیامبرگونه خود انقلاب اسلامی را در دنیا سرافراز کرد و بسیاری از معادلات جهانی آن روزگار را به هم زد.

موسوی تصریح کرد: به همین منظور برگزاری هرچه باشکوه آیین رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی در ادامه اضافه کرد: براساس برنامه ریزی‌ها امسال 400 نفر از شهرستان آبادان برای حضور در سالگرد ارتحال حضرت امام به مرقد مطهر اعزام خواهند شد.

معاون فرماندار آبادان ادامه داد: به همین منظور 9 دستگاه اتوبوس برای زائران مرقد امام در نظر گرفته شده است که در روز دوازدهم خرداد ماه به سمت تهران حرکت خواهند کرد.

امام خمینی(س) ابر مرد تاریخ معاصر ایران بود

معاون سیاسی- امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه امام خمینی(س) ابر مرد تاریخ معاصر ایران بود، گفت: امام خمینی(س) بت های زمان را شکست و نور را بر ظلمت چیره کرد.

علیرضا قاسمی فرزاد بعدازظهر سه شنبه در ستاد بزرگداشت رحلت امام خمینی(س) عنوان کرد: امام خمینی ابر مرد تاریخ معاصر ایران بود که در طول 14 قرن مانند او نداشته ایم.

وی ادامه داد: امام خمینی(س) با استفاده از نیروی مردمی در کمترین زمان انقلاب را به پیروزی رساند.

معاون سیاسی- امنیتی استاندار همدان در ادامه با اشاره به اینکه امام خمینی(س) توانست با دم مسیحایی خود روح اسلام را در ایران زنده کند، تاکید کرد: همه انسانها مدیون تلاش های ایشان در قرن حاضر هستند.

قاسمی فرزاد بیان کرد: اگر امروز شاهد آزادی خواهی در  بین اندیشمندان جهان هستیم، نتیجه تلاش رهبرکبیر انقلاب است.

وی با تاکید براینکه برچیده شدن نظام شاهنشاهی با همت وی به وقوع پیوست، اذعان کرد: امسال با توجه به نامگذاری سال جدید به نام حماسه سیاسی و اقتصادی باید مراسم بزرگداشت امام خمینی باشکوه تر از سالهای قبل برگزار شود.

رئیس شورای هماهنگی ائمه جمعه استان همدان نیز در این جلسه گفت: برای تشویق مردم به حضور در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی(س) باید از شخصیت هایی دعوت شود که ترویج حماسه سیاسی کنند و نه ترویج  خود.

سید حسن فاضلیان اذعان کرد: مراسم امسال با توجه به همزمانی آن با شب رحلت امام موسی کاظم (ع) از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

امام جمعه موقت شهر ملایر با اشاره به اینکه امسال 50 امین سالگرد واقعه15 خرداد سال 42 نیز برگزار خواهد شد، اذعان کرد: برنامه ریزی برای حضور زائران در مرقد امام (س) می تواند زمینه ساز حماسه مدنظر رهبر انقلاب باشد.

دو هزار نفر از قزوین به مرقد مطهر امام خمینی(س) اعزام می شوند

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قزوین گفت: در سالگرد ارتحال امام خمینی(س) بیش از دو هزار نفر از استان به مرقد مطهر اعزام می شوند.

سرهنگ طاهرخانی معاون هماهنگ کننده سپاه استان روز چهارشنبه در نشست بسیجیان که در حسینیه سپاه برگزار شد اظهارداشت: بیداری جهان اسلام یکی از یادگاری های ارزشمند و بزرگ امام(س) است که با وقوع انقلاب اسلامی مولفه های این پدیده بزرگ در قالب بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی گسترش یافت.

دبیر ستاد برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی(س) افزود: امروز شاهد آن هستیم که انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی الگویی تاثیرگذار و محوری در تمام معاملات بین المللی در جهان اسلام است.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان با اشاره به سالروز ارتحال امام(س) تصریح کرد: با برنامه ریزی هماهنگی تلاش می کنیم کاروان های زیارتی اعزامی به حرم مطهر از کیفیت لازم برخوردار باشد.

طاهرخانی افزود: یکی از مناسبت های مهم در تاریخ انقلاب سالروز ارتحال امام(س) فرصتی برای تجدید عهد با آرمان های امام و مقام معظم رهبری است.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان بیان کرد: سهمیه امسال استان اعزام 20 هزار نفر از علاقمندان و مشتاقان امام راحل(س) است که در روز ارتحال به حرم مطهر اعزام خواهند شد.

100 برنامه در خراسان شمالی اجرا می شود/ اعزام 6700 زائر به مرقد امام(س)

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در بیست و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(س) بیش از 100 برنامه مختلف در این استان اجرا می شود.

حجت الاسلام محمد سالاری در نشست سالگرد ارتحال امام خمینی(س) در بجنورد عنوان کرد: در بیست و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام(س) حدود شش هزار و 700 زائر از خراسان شمالی به مرقد امام اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه 130 دستگاه اتوبوس برای عزیمت این تعداد زائر به مرقد امام(س) پیش بینی شده است، اضافه کرد: ثبت نام زائرین از 15 اردیبهشت ماه آغاز و تمامی اعزام ها نیز در 13 خرداد انجام می شود.

حجت الاسلام سالاری در ادامه با اشاره به تشکیل ستاد گرامیداشت ارتحال امام خمینی(س) در خراسان شمالی، افزود: هشت کمیته برای برگزاری آیین سالگرد حضرت امام در این استان تشکیل شده و با فعالیت این کمیته ها در ایام ارتحال بیش از 100 برنامه مختلف در خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

به گفته وی صدور بیانیه، فضاسازی محیطی، برگزاری نمایشگاه های عکس و پوستر، برپایی نشست های تحلیلی، برگزاری برنامه های فرهنگی و ورزشی و ... از جمله برنامه های شاخص ستاد گرامیداشت ارتحال امام خمینی(س) در این استان است.

در ادامه این نشست کمیته های هشت گانه ستاد گرامیداشت ارتحال امام خمینی(س) در خراسان شمالی برنامه های خود را برای برگزاری هرچه بهتر مراسمات این ایام ارائه دادند.

انتهای پیام /*