تاکید بر ترویج اندیشه حضرت امام(س) در ایام بزرگداشت ایشان

ویژه برنامه های سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل در استان های زنجان، لرستان، کردستان، فارس و مرکزی، ایلام و مازندران تشریح شد.

کد : 43329 | تاریخ : 15/02/1392

به گزارش پرتال امام خمینی(س) به نقل از خبرگزاری ها، برنامه های سالگرد ارتحال امام خمینی(س) در برخی شهرستان ها تشریح شد.

اعزام 3200 زنجانی به حرم مطهر امام خمینی(س)

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه زنجان گفت: در سالگرد ارتحال امام خمینی(س) 3 هزار و 200 نفر به حرم امام اعزام می‎‌شوند.

کریم آقا‏محمدی اظهار کرد: در سال جاری برای اعزام علاقه‏مندان به حرم مطهر امام خمینی(س) برنامه‏ های مناسبی تدوین شده است.

وی به برنامه‌های هماهنگ شده در سال جاری اشاره کرد و افزود: این 3 هزار و 200 نفر در قالب 80 گروه به حرم امام خمینی(س) اعزام خواهند شد.

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه زنجان توجه به برنامه‌های سالگرد ارتحال امام خمینی(س) را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: در سال جاری باید نسبت به برگزاری برنامه‏ های متنوع اقدام کرد.

وی از اعزام کاروان زیارت مرقد مطهر در 13 خردادماه خبر داد و گفت: کاروان زیارتی حرم مطهر در ساعت 23 شب از عوارضی زنجان به سمت تهران بدرقه می‏ شود. این افراد از آحاد مردم زنجان و بسیجیان پایگاه‏های مقاومت مساجد خواهند بود.

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه زنجان از مشخص شدن سهمیه افراد خبر داد و خاطرنشان کرد: کاروان زیارتی حرم مطهر به صورت متمرکز از مرکز استان به تهران اعزام می ‏شود.

وی از تجمع 80 اتوبوس در محل اعزام کاروان خبر داد و یادآور شد: این تعداد به غیر از حضور عوامل اجرایی در زمان اعزام کاروان زیارتی حرم مطهر خواهد بود.

امام راحل شخصیتی جهانی و بین‌المللی است

استاندار لرستان گفت: امام راحل شخصیتی جهانی و بین‌المللی است و حق بزرگی بر گردن همه ملت‌های آزاده مسلمان جهان دارند.

حبیب الله دهمرده در نخستین ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(س) در خرم‌آباد با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید برای برگزاری مراسم سالگرد امام تلاش کنند، گفت: امام راحل با ایجاد نظام مقدس جمهوری اسلامی حق بزرگی بر گردن همه ملت‌های آزاده و مسلمان جهان دارند.

وی با بیان اینکه امام راحل به عنوان شخصیتی آزاده و حق‌طلب، مبارز، با ایستادگی در برابر استبداد و استعمار، زمینه تاسیس یک نظام الهی و اسلامی مبتنی بر خواست و اراده مردم را فراهم کرد، گفت: امام راحل شخصیتی جهانی و بین‌المللی است.

استاندار لرستان گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی دارای دستاوردها و برکات بی‌شماری است. تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی به رهبری امام راحل در حقیقت حرکتی مهم و موثر در راستای احیای دین اسلام و آموزه‌های دینی است.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها وظیفه دارند، برای برگزاری مراسم سالگرد امام راحل تلاش کنند، گفت: مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران باید متناسب با شان و جایگاه ایشان برگزار شود. باید آیین‌های بزرگداشت سالگرد ارتحال امام راحل در استان لرستان به عنوان الگو و نماد مورد توجه همه استان‌ها قرار گیرد.

رمز پویایی انقلاب اسلامی توجه به اندیشه های امام(س) است

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: رمز پویایی انقلاب اسلامی، توجه به اندیشه های امام(س) و تبیین این اندیشه ها در کشور است.

حجت الاسلام محمد رضایی، در جلسه ستاد بزرگداشت ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(س) افزود: نباید اجازه دهیم تفکر امام(س) و آنچه که ایشان به آن باور داشتند در جامعه کمرنگ شود.

 وی بیان کرد: به هرمیزان که از 14 و 15 خرداد فاصله می گیریم، وظیفه فرهنگیان، نخبگان و خواص جامعه چند برابر می شود و این در حالی است که امروز نسلی را در مقابل خود می بینیم که از اندیشه های امام(س) چیزی نمی داند. هرکجا که از سخن امام(س) که همیشه راهگشا بوده غفلت کرده ایم، جامعه متشنج شده است.

وی ادامه داد: 15 خرداد 42 نقطه آغاز انقلاب اسلامی است و بعد از 28 سال خرداد سال 68 عروج بزرگ مردی که توانست انقلاب را بر پایه و اساس ارزش ها بنا نهد و با همین هدف انقلاب را رهبری کند، اتفاق افتاد .

امام خمینی(س) حق بزرگی بر گردن ما و همه ملت مسلمان جهان دارد

فرمانده سپاه ناحیه بابل از اعزام 2 هزار 388 بابلی به مرقد امام خمینی(س) در سالروز رحلت ایشان خبر داد.

سرهنگ پاسدارحسین فلاح فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج بابل در جلسه ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(س) و فتح خرمشهر در این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی(س) حق بزرگی بر گردن ما و همه ملت مسلمان جهان دارد، افزود: ترویج و تقویت فرهنگ و اندیشه امام راحل(س) جهان اسلام را از مشکلات نجات می‌دهد.

وی همچنین درادامه ضمن اشاره به بزرگداشت سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، گفت: به مناسبت رحلت امام خمینی(س) و تجدید میثاق دوباره از شهرستان بابل 2 هزار و 388 نفر نفر در روز رحلت حضرت امام خمینی(س) به مرقد آن بزرگوار اعزام می‌شوند و بیشترین قاطبه آن را نوجوان و جوانان شکل می‌دهند.

این مسئول خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام(س) در محلات و روستاهای بابل از دیگر برنامه‌های این روز محسوب می‌شود و سعی می‌شود تا در این مراسم معیارهای کاندیدای اصلح بیان شود تا مردم با بصیرت و آگاهی بیشتری دست به انتخاب بزنند.

تبیین اندیشه‌های امام خمینی(س) در راستای خلق حماسه سیاسی ضروری است          

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه امروز اندیشه‌های ناب امام خمینی(س) فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی در جهان طنین‌انداز شده است، گفت: باید در راستای خلق حماسه سیاسی در کشور، اندیشه‌های ایشان را در جامعه هر چه بهتر تبیین نمود.

حسن بهرام‌نیا، معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار ایلام در نشست ستاد بزرگداشت ارتحال حضرت امام(س) تصریح کرد: امروز اندیشه‌های ناب امام خمینی(س) فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی در جهان طنین‌انداز شده است که باید در راستای خلق حماسه سیاسی در کشور، اندیشه‌های آن حضرت را در جامعه هر چه بهتر تبیین کرد.

وی با بیان اینکه 14 و 15 خردادماه روزهای بزرگ و تاریخی در تقویم سیاسی انقلاب اسلامی ایران است و همه ملت مرهون و مدیون حضرت امام خمینی(س) هستیم، اظهار کرد: بنیانگذار و رهبر کبیر انقلاب اسلامی گنجینه‌ای گرانبها برای ملت ایران و همه ملت‌های آزاده‌ است؛ او توانست پیام اسلام را به سراسر جهان صادر کند. در سالی که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده است، رسالت ستاد بزرگداشت امام راحل(س) نیز برای شناساندن این بزرگ مرد به‌عنوان الگویی برتر که رهنمودهایش موجب صدور انقلاب به سایر کشورها و بیداری اسلامی شد، سنگین‌تر است.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار ایلام با اشاره به برنامه‌های بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام(س) در این استان، گفت: در حدود 2500 نفر از اقشار مختلف مردم استان ایلام در قالب کاروان‌های مختلف به مرقد حضرت امام(س) اعزام می‌شوند که برای این امر، مبلغ یک میلیارد و 80 میلیون ریال به این ستاد جهت اعزام کاروان‌های زیارتی به مرقد مطهر حضرت امام خمینی(س) و برگزاری مراسم این ایام اختصاص داده شده است.

بهرام نیا اعلام کرد: در راستای تسهیل در برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم ارتحال حضرت امام(س)، 6 کمیته مختلف اعزام زائران به مرقد امام(س) با مسئولیت سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان، کمیته مراسم استانی با مسئولیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، کمیته امنیتی و انتظامی با مسئولیت معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری، کمیته حمل و نقل با مسئولیت معاون امور عمرانی استانداری، کمیته پشتیبانی با مسئولیت معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری و کمیته تبلیغات با مسئولیت سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: فرمانداران هم در سطح شهرستان‌ها در قالب کمیته‌های فوق می‌بایست نسبت به برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم در شهرستان‌ها اقدام نمایند.

اقتدار امروز ایران مرهون نهضت امام خمینی(س) است

استاندار کردستان، اقتدار، توسعه و پیشرفت همه جانبه امروز ایران اسلامی را مرهون نهضت انقلاب اسلامی امام خمینی(س) دانست.

شهبازی در نخستین جلسه ستاد گرامیداشت سالگرد ارتحال امام (س) در استان گفت: دستگاه های فرهنگی  و نهاد های انقلابی در جهت تبیین ارزشهای انقلاب اسلامی و معرفی شخصیت والای امام راحل باید تلاش بیشتری داشته باشند. دستگاه های فرهنگی و نهاد های انقلابی باید در جهت ترویج اندیشه ها حضرت امام خمینی(س) برای نسل امروز در مناسبت ها و برنامه های مختلف  برنامه ریزی داشته و مناسب با سن و تحصیلات جامعه هدف در ایجاد برنامه تلاش کنند.

استاندار استان کردستان گفت:همه مسوولان دستگاه های اجرایی و نهاد های انقلابی استان باید در سالگرد ارتحال امام(س) بهترین شرایط را برای اعزام زائران کردستانی حرم مطهر فراهم کنند. دستگاه های اجرایی و نهاد های انقلابی باید امکانات خود رابر اساس درخواست کمیته های تخصصی ستاد بویژه برای اعزام زائران فراهم کنند. مسوولان شش کمیته این ستاد باید برای گرامیداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(س) بنیانگذار کبیر انقلاب،علاوه بر اعزام زائران به حرم مطهردر سطح استان نیز برای برگزاری برنامه های فرهنگی در سطح استان نهایت تلاش و کوشش را داشته باشند.

شهبازی تهیه و تدوین برنامه های فرهنگی و رسانه ایی در خصوص سالگرد ارتحال امام(س) را ضروری خواند و بر توجه بیشتر دستگاه های فرهنگی و رسانه های جمعی استان به این مهم تاکید  کرد.

وی اعزام خبرنگاران رسانه های جمعی را برای ثبت لحظات معنوی همراه با زائران حرم مطهر بسیار ضروری خواند و بر توجه  هربیشتر صدا و سیمای  و ادراه کل فرهنگ  و ارشاد اسلامی استان در این خصوص تاکید کرد.

در این جلسه استانداری کردستان مسوولیت کمیته پشتیبانی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  کمیته فرهنگی، سپاه پاسداران  کمیته اعزام، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی  کمیته مراسم ها، سازمان صنعت، معدن و تجارت کمیته اصناف و دانشگاه علوم پزشکی استان نیز مسوولیت کمیته بهداشت پذیرفتند.

استاندار کردستان ضمن تشکر و قدر دانی از مدیران  در پیشبرد برنامه های استان و تاکید بر تقویت تعامل و همراهی بیشتر در بین دستگاه های اجرایی و نهادهای انقلابی افزود: در کمتر از دوهفته همه کمیته های موظفند برنامه های عملیاتی خود را به ستاد اعلام کنند.

در این نشست  بر اساس حوزه کاری و تخصص دستگاه های اجرایی و نهاد های انقلابی مسوولین شش کمیته زیر مجموعه ستاد تعیین گردید و مقرر شد در شهرستان ها نیز ستاد های شهرستانی با مدیریت فرمانداریا برای ساماندهی و اجرای برنامه های سالگرد ارتحال  امام ایجاد شود.

سال گذشته در سطح استان کردستان بیش از هفت هزار زائر کردستانی به حرم مطهر امام(س) اعزام شدند و با توجه به استقبال شدید کردستانی ها برنامه ریزی برای اعزام 10هزار نفر محور برنامه های ستاد سالگرد ارتحال  امام خیمینی(س)  استان قرار گرفته است.

25 هزار زائر از استان مرکزی به مرقد امام راحل اعزام می‌شوند   

رئیس ستاد بزرگداشت بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام‌خمینی(س) در استان مرکزی از اعزام 25 هزار زائر جهت شرکت در مراسم معنوی بزرگداشت بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام راحل خبر داد.

هوشنگ بازوند، گفت: از آن جهت که این استان زادگاه امام راحل است؛ لذا می‌طلبد که اعزام زائران به مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب همزمان با سالگرد ارتحال ایشان نسبت به سایر استان‌ها از بالاترین و بهترین کیفیت برخوردار باشد.

وی ادامه داد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته سهمیه اختصاص یافته به این استان از نظر تعداد افراد اعزامی به این مراسم معنوی 25 هزار نفر است که نیاز به همکاری جدی همه دستگاه‌های اجرایی دارد. در این راستا و به‌منظور هماهنگی در خصوص برنامه‌های سالگرد ارتحال امام کمیته‌ای پنجگانه متشکل از امداد و فرهنگی، تبلیغات، حمل و نقل، تغذیه و پشتیبانی و اعزام تدارک دیده ‌شده است.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: به منظور اعزام صددرصدی افراد و برآورده‌سازی افکار عمومی باید برنامه‌ها از سوی متصدیان امور اجرایی به‌صورت منسجم و منظم پیگیری شود تا نتیجه مطلوب به‌دست آید.

محسن گلشن‌زاده، معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز در ادامه، افزود: در سال گذشته این استان به مدد همکاری و برنامه‌ریزی‌های دقیق و منظم کمیته‌های اجرایی اعزام زائران به مرقد مطهر امام راحل در بین سایر استان‌ها موفق به کسب بالاترین امتیاز شد که از افتخارات این استان محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: امسال همزمان با سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل علاوه بر مراسم اعزام، برنامه‌های اعزام تیم دوچرخه سواران به مرقد مطهر و تیم دوی امدادی نیز انجام می‌شود. امید است امسال نیز همچون سال‌های گذشته در سایه الطاف خداوند و همکاری هماهنگ برنامه‌ریزان و مدیران اجرایی، اعزام کاروان‌ها در شأن امام راحل صورت گیرد.

انتهای پیام /*