پیام حضرت امام خمینی(س) به برادران عرب و مسلمان در نمایشگاه کتاب طنین انداز شد

کتاب «امام خمینی(ره) و بیداری اسلامی (چالش ها و راهکارها)» با تدوین «علی داستانی بیرکی» برای نخستین بار به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران آمد.

کد : 43348 | تاریخ : 17/02/1392

به گزارش پرتال امام خمینی(س) به نقل از فارس کتاب «امام خمینی(ره) و بیداری اسلامی (چالش‌ها و راهکارها)» با تدوین «علی داستانی بیرکی» از سوی مؤسسه چاپ و نشر عروج منتشر و در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روانه بازار نشر شد.

 این اثر دربردارنده 5 فصل نظیر «نهضت اسلامی ایران، الگویی برای جهان اسلام»، «بیداری عامل تحول»، «چالش‌ها و فرصت‌ها»، «راهکارها (چه باید کرد)» و «حمایت از ملت‌ها و دفاع از مسلمین» است.

 از دیگر بخش‌های این کتاب می‌توان به رسالت علمای اسلام، اسلام واقعی، عامل بیداری، نگرانی از غفلت مسلمین، مسئولیت سنگین سران اسلامی، جنایت‌های سران اسلامی، انفعالی بودن حکومت‌ها، بازگرداندن مصر به کنفرانس اسلامی، ملت‌های ستمدیده پیش به سوی استقلال، توجه به مسائل، وحدت و قطع ید اجانب، عدم تجاوز به کشورهای اسلامی، مدارا با دولت‌های اسلامی اشاره کرد.

 در بخشی از این کتاب درباره «وحدت کلمه عامل خلاص شدن از توطئه‌ها»، آماده است: دولت و ملت ایران به تبعیت از احکام اسلام با تمام کشورهای اسلامی به حکم اخوت منصوص در قرآن مجید می‌خواست دست برادری دهد تا با وحدت کلمه و اتحاد بین تمام مسلمین از شر قدرت‌های بزرگ سلطه‌گر و توطئه‌های ابرچپاول‌گران و جنایت‌کاران کشورهای اسلامی خلاص شوند.

 و همه دیدند که اتحاد بین یک قشر کوچک 35 میلیونی با تمسک به قرآن مجید و اسلام عزیز چه معجزه‌ای آفرید و تمام قدرت‌های بزرگ و کوچک پشتیبان محمدرضا مخلوع و قدرت عظیم رژیم سلطنتی را با شکست روبه‌رو کرد.

 در بخشی دیگر درباره «اسلام تکیه‌گاه ملت عرب»، می‌خوانیم: پیام من برای برادران عرب و مسلمانان این است که بیایند اختلافات را کنار بگذارند و دست برادری به یکدیگر بدهید و همگام و هم پیمان با همه برادران مسلمان غیر عرب، تنها اسلام را تکیه‌گاه خود قرار دهید. شما با داشتن ذخایر مادی که از حساب افزون است و از همه آنها مهم‌تر ذخیره الهی و معنوی، که اسلام است، می‌توانید قدرتی باشید که هرگز ابرقدرت‌ها هوس تسلط بر شما را نکنند و این گونه شما را از چپ و راست، مورد حمله قرار ندهند و همه چیزتان را غارت نکنند.

 مؤسسه چاپ و نشر عروج کتاب «امام خمینی(ره) و بیداری اسلامی» را در 122 صفحه و با قیمت 5500 تومان منتشر و روانه بیست و ششمین نمایشگاه بین‌الملی کتاب تهران کرده است.

انتهای پیام /*