آمادگی سراسر کشور برای برگزاری باشکوه مراسم بزرگداشت حضرت امام(س) و 15 خرداد

کد : 43349 | تاریخ : 17/02/1392

به گزارش پرتال امام خمینی(س) به نقل از خبرگزاریها، برنامه های سالروز بزرگداشت امام خمینی و 15 خرداد در برخی شهرستان ها اعلام شد.


800 زائر خرمشهری به مرقد امام راحل(س) اعزام می‌شوند

سرهنگ عادل فرهانیان فرمانده بسیج خرمشهر گفت: 800 زائر خرمشهری برای شرکت در آئین ساگرد ارتحال امام راحل(س) به تهران اعزام می‌شوند. این تعداد زائر با بهره گیری از 12 دستگاه اتوبوس به مرقد مطهر امام راحل(س) اعزام می‌شوند. امام راحل(س) با رهبری بی‌بدیل، بی‌نظیر و پیامبرگونه خود تمامی معادلات سیاسی منطقه خاورمیانه و حتی دنیا را بر هم زد و دیدیم که انقلاب اسلامی چه سرافرازانه پیروز و به تمام دنیا معرفی شد.

سرهنگ فرهانیان با تاکید بر ضروت هرچه با شکوهتر برگزار شدن آئین‌های ارتحال امام(س) یادآور شد: برپایی آئین‌های خاص سالگرد ارتحال امام راحل(س) یک تکلیف و وظیفه است. با گذشت سال‌های از ارتحال امام خمینی(س) هنوزهم خط مشی و جریان فکری ایشان همچنان زنده، تازه تر و جریان دارد.

درایت سیاست و هدایت‌گری امام راحل الگو و اسوه است  

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر تدبیر، علم، عقل، ساده‌زیستی، درایت، سیاست و هدایت‌گری امام راحل را الگو و اسوه دانست و افزود: 14 خرداد سالروز ارتحال امام راحل برای همیشه در تاریخ ماندگار و جاودانه است.

حجت‌الاسلام سلمان بحرانی، در نشستی با نمایندگان دستگاه‌های اجرایی گفت: 14 خرداد یادآور ارتحال شخصیتی والامقام، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و امید محرومان و مستضعفانی است که با رحلت خود دل همه مسلمانان و آزادگان جهان را به درد آورد.

وی با بیان اینکه امام راحل جایگاه خاصی در دل محرومان و مسلمانان جهان دارد، تأکید کرد: امام به دلیل اینکه جهان را متحول کرد در تاریخ جاودانه و ماندگار بوده و بعد از ائمه اطهار(ع) جهان چنین شخصیتی به خود ندیده است.

بحرانی، 15 خرداد را زیربنای پیروزی انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: در این روز شاهد به خاک و خون کشیدن مردم و روحانیون در اقصی نقاط کشور بودیم و به فرمان امام 15 خرداد باید همیشه عزای عمومی باشد و این روز همیشه در تاریخ جاودانه خواهد ماند.

وی بر برپایی مراسم 14 و 15 خرداد در جای جای استان تأکید کرد و افزود: این مراسم باید هر چه باشکوه‌تر با حضور امت مسلمان با برپایی مراسم عزاداری و سخنرانی علما برگزار شود.نمایشگاه کتاب، عکس و پوستر، برگزاری مسابقه فرهنگی هنری، عزاداری سنتی، تهیه بروشور، برپایی شب شروه، ایستگاه صلواتی و سیاه‌پوش کردن معابر و میادین شهرهای استان را از جمله برنامه‌های 14 و 15 خرداد در این استان است.

تبیین اندیشه‌های امام خمینی(س) برای خلق حماسه سیاسی ضروری است     

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با بیان اینکه امروز اندیشه‌های ناب امام خمینی(س) فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی در جهان طنین‌انداز شده است، گفت: تبیین اندیشه‌های امام خمینی(س) برای خلق حماسه سیاسی ضروری است.

حجت‌الاسلام سیدعباس مسعودی در نشست ستاد بزرگداشت ارتحال حضرت امام(س) استان البرز گفت: امروز اندیشه‌های ناب امام خمینی(س) فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی در جهان طنین‌انداز شده است که باید در راستای خلق حماسه سیاسی در کشور، اندیشه‌های آن حضرت را در جامعه هر چه بهتر تبیین کرد.

وی با بیان اینکه 14 و 15 خردادماه روزهای بزرگ و تاریخی در تقویم سیاسی انقلاب اسلامی ایران است، افزود: بنیانگذار و رهبرکبیر انقلاب اسلامی گنجینه‌ای گرانبها برای ملت ایران و همه ملت‌های آزاده‌ است و او توانست پیام اسلام را به سراسر جهان صادر کند. در سالی که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده است، رسالت ستاد بزرگداشت امام راحل(س) نیز برای شناساندن این بزرگ مرد به‌ عنوان الگویی برتر که رهنمودهایش موجب صدور انقلاب به سایر کشورها و بیداری اسلامی شد، سنگین‌تر است.

تشکیل ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(س) در رضوانشهر         

جلسه ستاد برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(س) رضوانشهر با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی و سایر اعضا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام نادر یوسفی مطلق، رئیس اداره تبلیغات اسلامی در این جلسه آمادگی اداره تبلیغات اسلامی رضوانشهر را مبنی بر اجرای برنامه‌های فرهنگی ایام ارتحال و همچنین برنامه‌های سوم خرداد و برنامه‌های 15 خرداد بیان کرد و خاطر نشان کرد: این اداره آمادگی دارد با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در مساجد، هیئت‌های مذهبی و خانه‌های قرآن در مراسم سهیم باشد.

در ادامه حمیدرضا امام پناهی، فرماندار رضوانشهر اظهار کرد: ایام خرداد یادآور حوادث و مناسبت‌های تلخ و شیرین برای ملت قهرمان ایران بوده که آزادسازی خرمشهر از روزهای شیرین و رحلت امام عزیز از تلخ‌ترین ایام این ماه است. برای پاسداشت این ایام در شهرستان رضوانشهر اقدام به اعزام کاروان‌های سواره و پیاده به مرقد حضرت امام(س) و برپایی مراسم سوگواری در سطح مناطق مختلف شهرستان خواهیم کرد که همه کمیته‌ها باید در این زمینه به صورت فعال وارد عرصه شوند.

آمادگی دستگاه‌های مختلف ساوجبلاغ برای برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام

معاون سیاسی انتظامی فرماندار ساوجبلاغ از آمادگی و بسیج شدن دستگاه‌های مختلف این شهرستان برای برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خبر داد.

عباس پالیزگیر در ستاد اجرایی برنامه‌های ارتحال امام(س) اظهار داشت: باید به گونه‌ای برنامه‌های ستاد ارتحال امام(س) را برگزار کنیم که دشمنان متوجه شوند که ما هنوز آرمان‌ها و معمار کبیر انقلاب را فراموش نکرده‌ایم. در این راستا دستگاه‌های اجرایی ساوجبلاغ در برپایی این مراسم نهایت تلاش خود را معطوف این مراسم کنند و اعزام زائران به حرم مطهر و ملکوتی امام راحل باید در دستور کار مسئولان ستاد این شهرستان قرار گیرد. این دستگاه اجرایی تمام توان خود را صرف باشکوه برگزار شدن مراسم‌های ویژه سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل خواهد کرد.

معاون سیاسی فرماندار ساوجبلاغ اعزام زائران به مرقد امام راحل، برپایی نمایشگاه‌های کتاب، توزیع بروشور و جزوه زندگینامه امام راحل را از برنامه‌های تدارک دیده شده در روزهای 14 و 15 خرداد در این شهرستان عنوان کرد.

ترویج آرمان‌های امام(س) کشور را در برابر ترفندهای دشمنان ایمن می‌کند

احمد مرادی فرماندار بندرعباس در جلسه ستاد ارتحال حضرت امام خمینی(س) با تاکید بر ضرورت انتقال اهداف و ارزش‌های انقلابی به نسل جوان تصریح کرد: اشاعه سیره و منش، اهداف و آرمان‌های امام(س) کشور و جوانان را در برابر ترفندهای دشمنان ایمن می‌کند. عظمت و شکوه امام خمینی(س) بر کسی پوشیده نیست و همه افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی از مجاهدت‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی است. باید در راستای برگزاری سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی با برگزاری مراسمی باشکوه، با بسیج تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود تلاش شود تا بخشی از دین خود را نسبت به انقلاب اسلامی و بنیانگذار آن ادا نماییم. خدمت به آرمان‌ها و اهداف بنیانگذار جمهوری اسلامی و انتقال ارزش‌ها و ابعاد شخصیتی معمار انقلاب اسلامی یک وظیفه همگانی است زیرا استقلال و آزادی و اعتماد به نفس موجود در کشور مرهون مجاهدت‌های امام راحل است، استقلالی که باعث بالندگی کشور و نظام شد. اشاعه سیره و منش، اهداف و آرمان‌های امام(س) کشور و جوانان را در برابر ترفندهای دشمنان ایمن می‌کند.

مرادی در ادامه بیان داشت: شوق زائرین برای زیارت مرقد امام راحل نتیجه عشق مردم ولایت‌مدار به این بزرگ مرد تاریخ ایران اسلامی است که طی سالیان سال رنج تبعید و مرارت با اتکا به خداوند متعال در برابر ظلم و ستم ایستادگی کرد و عزت و سربلندی را نصیب مردم نمود. لازم است همه مسئولان با برنامه‌ریزی دقیق و مشارکت در اجرای برنامه‌های بزرگداشت سالگرد ارتحال امام(س) تلاش خود را به کار گیرند تا با انسجام و کیفیتی بالا ارائه شود.

آرمان‌های امام خمینی(س) الگویی کم‌‌نظیر برای شیفتگان حقیقت است

احد احدزاده معاون فرماندار پارس‌آباد در مراسم هماهنگی اعزام کاروان‌های سوگواری به حرم امام راحل اظهار داشت: ‌آرمان بلند امام خمینی(س)‌ امروز در دنیا به الگویی کم‌نظیر برای شیفتگان حقیقت و یک هراس واقعی به دشمنان و زورمداران دنیا مبدل شده است.  اندیشه بلند امام راحل در قلب اروپا، آسیا و حتی آمریکا رسوخ پیدا کرده و انقلاب امام به معنای واقعی صادر شده و همه دلدادگان سعی می‌کنند مرام و اندیشه امام را فراروی خود قرار دهند. اگر امروز انقلاب اسلامی توانسته است در قله عظمت و اقتدار قرار گیرد به خاطر همین رهبری داهیانه بنیان‌گذار کبیر و در تداوم آن رهبر معظم انقلاب هستند که دشمنان این نظام و انقلاب را به نقطه استیصال کشانده‌اند. امروز دنیا در برابر عظمت امام و یاد و نام او تسلیم شده و نتوانسته است کاری از پیش ببرد.

این مسئول در ادامه به سالگرد رحلت مرید ملت ایران امام خمینی (س) اشاره کرد و ادامه داد: همه وظیفه داریم در تجدید میثاق با آرمان‌ها و اندیشه امام و آشنایی نسل جوان با وصایای آن حضرت برنامه‌های متنوعی را در سالگرد عروج ملکوتی آن پیر مراد انجام دهیم. کاروان دو هزار نفری این شهرستان عصر روز 13 خرداد عازم حرم می‌شود و در روز 14 خرداد همزمان با حضور شورآفرین ملت ایران در مراسم سالگرد ارتحال امام به عزاداری مشغول می‌شود. ‌در سالگرد عروج آن امام بزرگوار برنامه‌های متنوعی نیز در پارس‌آباد با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف برگزار می‌شود و روز 15 خردادماه نیز یادواره شهدای فصل بهار شهرستان پارس‌آباد برگزار می‌شود. همچنین دوچرخه‌سواران پارس‌آبادی تا بیت امام(س) را در سالگرد عروج آن حضرت رکاب زده و در تجدید بیعت با امام راحل عشق و علاقه خود را به نمایش می‌گذارند.

اعزام دو هزار آملی به مرقد امام خمینی(ره)

یدالله اکبرزاده فرماندار آمل  اظهار داشت: حدود دو هزار زائر آملی در قالب هیئت های عزاداری برای شرکت در مراسم بیست وچهارمین سالگرد امام خمینی( ره) عازم تهران خواهند شد. حدود 60 در صد از زائران آملی را آقایان و بقیه را خانمها تشکیل می دهند. این گروه در قالب حدود 50 دستگاه اتوبوس و تعداد زیادی مینی بوس شامگاه سیزدهم خرداد عازم مرقد امام راحل خواهند شد. یک گروه پیاده نیز با حدود 100 نفر از علاقمندان از این شهرستان پیاده هفتم خردادماه به مرقد امام اعزام می شوند.

فرماندار آمل، شرکت در مراسم بیست و چهارمین سالگرد امام راحل و تجدید پیمان با آرمانهای امام خمینی(ره) را از اهداف مهم این اعزام ها بیان کرد و گفت: به قول مقام معظم رهبری امام خمینی یک حقیقت همیشه زنده است و تا ابد در دلهای همه نسل های قبل و بعد از انقلاب خواهد ماند.

مراسم ارتحال امام(ره) نباید به تریبون تبلیغات کاندیداها تبدیل شود

هادی صادق دقیقی مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد ارتحال امام استان قزوین در جلسه کمیته اطلاع رسانی ستاد برگزاری بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)  گفت: مراسم ارتحال امام خمینی(ره) نباید به سکوی پرش و تریبون تبلیغاتی جریان های سیاسی و کاندیداها تبدیل شود و مسئولین مربوطه باید در این خصوص چاره اندیشی کنند. انقلاب اسلامی متعلق به مردم است لذا کارها را باید به مردم سپرد و در برگزاری مراسم ارتحال امام(ره) به عنوان بنیانگذار انقلاب و امام امت باید مردم نقش محوری و کلیدی داشته باشند..

سرپرست اداره روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تبیین و تشریح دیدگاه ها و اندیشه های امام راحل بویژه برای نسل جوان را امری ضروری و حیاتی دانست و افزود: نقش رسانه های جمعی بویژه رسانه ملی در این زمینه نقش بی بدیل و غیرقابل انکار است و دستگاه های اجرایی و نهادهای انقلابی باید از این فرصت برای تشریح آرمان ها و اندیشه های امام استفاده کنند.

وی در پایان از اعزام 20 هزار زائراز استان قزوین برای شرکت در مراسم ارتحال امام(ره) در تهران خبرداد.

هشت هزار زائر یزدی عازم مرقد منور امام راحل(ره) می شوند

حجت الاسلام والمسلمین محمد مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: در سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امسال بیش از هشت هزار زائر یزدی از مناطق مختلف استان عازم مرقد امام راحل(ره) می شوند. همچنین به مناسبت بزرگداشت 14 و 15 خرداد بیش از یک هزار برنامه در بخش های مختلف در سطح استان برگزار می شود . این برنامه ها شامل جلسات سخنرانی، پاسخ به سوالات، تبیین اهداف و سیره امام راحل(ره)، اعزام مبلغان به مناطق روستایی، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و برپایی نمایشگاه های کتاب و عکس ذکر کرد.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد همچنین به برگزاری مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در روز سیزده خرداد در روضه محمدیه (حظیره) عنوان کرد .

جلسه ستاد بزرگداشت ارتحال امام(ره) در شهرستان ری برگزار شد

نخستین جلسه ستاد بزرگداشت بیست و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل با حضور فرماندار شهرستان ری، معاونین، مسوولان و مدیران دستگاهها و اعضای کمیته های اجرایی در محل فرمانداری ری برگزار شد.

فرماندار شهرستان ری در این جلسه گفت: مسوولان و مردم وظیفه دارند به بهترین شکل به زائران حرم امام راحل خدمات رسانی کنند. امسال آیین بزرگداشت ارتحال امام راحل با توجه به نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری از حساسیت بیشتری برخوردار است. باید با بررسی تجربیات آیین های ارتحال در سالهای گذشته، نواقص آنها را برطرف کرد.

زنده نگه‌داشتن حماسه‌آفرینی ملت ایران، بیعت مجدد با آرمان‌های امام(ره) است          

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش گیلان جعفر پورمند در جلسه ستاد گرامیداشت سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام‌خمینی(ره) با بیان اهمیت و حساسیت گرامیداشت ایام و مناسبت‌های ملی و مذهبی، اظهار کرد: سالروز عروج ملکوتی معمار کبیر انقلاب حضرت امام‌خمینی(ره) روز تلخ وداع امت با مجاهدی نستوه و فردی از تبار رسول‌الله است. زنده نگه‌داشتن خاطره آن روزهای سخت، روزهای حماسه و فدارکاری ملت ایران باعث می‌شود تا بار دیگر با آرمان‌های بلند امام راحل(ره) بیعتی مجدد ببندیم و به دشمنان اسلام و ایران عزیزمان بفهمانیم برای همیشه حافظ دستاوردهای بزرگ انقلاب‌مان خواهیم بود. آموزش و پرورش گیلان امسال نیز مانند سال‌های قبل همگام و همراه با سایر نهادها و ارگان‌ها در زمینه اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی و پرورشی در جهت زنده نگه‌داشتن ایام رحلت امام(ره) و 15خرداد تمام سعی و تلاش خود را بکار خواهد گرفت .

در ادامه سید کاظم حسینی، مشاور اجرایی مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و امام راحل، بیان کرد: مقام و منزلت امام ‌راحل(ره) بسیار بالا و ارزشمند است و همه موظفیم تا در جهت شناخت همه ابعاد شخصیتی حضرت امام تلاش گسترده و چشمگیری داشته باشیم. آنچه که مهم است آسیب‌شناسی و پاسخ به شبهاتی است که در جامعه توسط دشنمان انقلاب در اذهان دانش‌آموزان و جوانان به وجود آورده‌اند و ایجاد بصیرت و آگاهی‌دادن در زمینه ارزش‌ها و اهداف انقلاب اسلامی امام راحل(ره) در افراد باید سر لوحه کار و فعالیت‌هایمان قرار گیرد .

پیروزی افکار و اندیشه‌های امام(ره) ناشی از آموزه‌های دینی و مکتب عاشورا بود       

علی‌رضا انصاری، فرماندار فسا در نشست ستاد ارتحال امام(ره) این شهرستان با تأکید بر لزوم تبیین افکار امام(ره) گفت: تبیین افکار و اندیشه‌های امام راحل(ره) وظیفه تمام مسئولان است که باید به آن توجه داشت. برگزاری مراسم همراه با روشنگری و هدایت نسل جوان و آشکار و شفاف ساختن ایده‌های بزرگ امام(ره) و همچنین تشریح خصومت و کینه‌های دشمنان نسبت به ایران اسلامی دارای اهمیت ویژه‌ای است.

رئیس ستاد ارتحال حضرت امام‌(ره) فسا در بخش دیگری از سخنان خود یکی از ارزش‌های بزرگ ابعاد شخصیتی حضرت امام‌(ره) را پیروزی اندیشه‌ها و افکار منشعب از آموزه‌های دینی و مکتب عاشورایی ایشان دانست و افزود: باید بتوانیم به‌گونه‌ای مسائل مربوط به انقلاب را تجزیه و تحلیل کنیم که چگونه امام(ره) فقط به مدد نیروی الهی و حمایت مردم توانست انقلابی را بر‌پا کند که بسیاری از تحلیل‌گران را به تعجب واداشت.

وی در پایان دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی را مرهون رهبری‌های حضرت امام(ره)، خون شهدا، بصیرت مردم و همچنین درایت و تدبیر مقام معظم رهبری دانست و افزود: این دستاورد عظیم، به‌راحتی به‌دست نیامده و برای آن‌ تلاش‌ها و زحمات فراوانی شده بنابرانی حفظ دستاوردهای انقلاب و امام(ره) وظیفه همه مسئولان است که مقام و میز خود را از امام‌(ره) و انقلاب و خون شهدا‌ دارند.

همیشه باید نام امام (ره) را زنده نگه داریم

کریم مهرشاد معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کرمان در نشست مدیران روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان کرمان با بیان این که حیات ما به زنده بودن نام امام راحل بستگی دارد، گفت: همه جهانیان ملت ایران را با نام ایشان می شناسند و باید همیشه نام بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را زنده نگه داریم. یکی از جلوه های این تلاش ها برگزاری هر چه باشکوه آیین ارتحال امام خمینی(ره) به معنای نگه داشتن یکی از شعائر الهی است. امام خمینی(ره) یکی از ارزش های الهی عصر ماست و باید همواره بزرگ داشته شود. امام راحل همیشه بین ما زنده است و بنابراین هر سال روز ارتحال این بزرگوار برای ما تازگی دارد. همانگونه که در روز ارتحال امام(ره) به سوگواری پرداختیم، باید برای زنده نگه داشتن یاد این بزرگوار تمامی توان خود را بکار گیریم.

وی با اشاره به اینکه رهنمودها، هدایت گری ها و کلمه به کلمه سخنان امام راحل باید سرلوحه زندگی ما باشد، تصریح کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون هر کسی نسبت به اصول انقلاب پایبند بوده و از خط امام راحل منحرف نشده، در دل مردم جای داشته و هر کس خلاف این راه حرکت کرده، زمین خورده است.

مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)، انقلاب را از تحریف مصون می کند

علی اکبر تناکی فرماندار بیرجند گفت: با توجه به هجمه تبلیغاتی دشمنان نظام، برپایی مجالس بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی را از تحریف مصون نگه می دارد.

در جلسه برنامه ریزی مراسم سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) ، سالروز قیام 15خرداد و سالروز فتح خرمشهر در سوم خرداد، بر باشکوه برگزاری مراسم هر یک از این مناسبتهای مهم تاکید کرد.

وی هر یک از این مناسبتها را یادگارهای ماندگار تاریخ ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: کلیه دستگاه های اجرایی باید در هر چه باشکوهتر برگزار کردن این مناسبتهای عقیدتی سیاسی، مشارکت داشته باشند.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیرجند نیز گفت: همه ما وظیفه داریم نام و یاد حضرت امام خمینی(ره) و حماسه بزرگ سوم خرداد را با انتقال به نسل جوان جاودانه سازیم.

انتهای پیام /*