از منظر امام خمینی(س) فقر و غنا در خلق هنر تاثیری ندارد

قائم مقام سازمان فرهنگ، هنر و ارتباطات گفت: با اعمال فشار های اقتصادی نخستین کالایی که از سبد خانوار حذف می شود، هنر است زیرا آب و نان نیست. مارکسیست ها با ایده نظریه کالاهای اساسی، و امام خمینی(س) با نظریه شهادت که اثری از فقر و غنا در آن نیست، به تئوری ها پاسخ می دهند.

کد : 43358 | تاریخ : 18/02/1392

منصور اعتصامی، قائم مقام سازمان فرهنگ، هنر و ارتباطات گفت: با اعمال فشار‌های اقتصادی نخستین کالایی که از سبد خانوار حذف می شود، هنر است زیرا آب و نان نیست. مارکسیست‌ها با ایده نظریه‌ کالاهای اساسی، و امام خمینی(س) با نظریه شهادت که اثری از فقر و غنا در آن نیست، به تئوری‌ها پاسخ می‌دهند.

 به گزارش پرتال امام خمینی(س) به نقل از ستاد خبری بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نشست هنرمندان و بیداری اسلامی با حضوردکتر منصور اعتصامی، قائم‌مقام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، استاد جلیل رسولی، هنرمند برجسته خوشنویسی، استاد مرزی هنرمند دیگر  این عرصه و قادر دلاورنژاد، شاعر، نویسنده و پژوهشگر در سرای اصلی اهل قلم بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

منصور اعتصامی، قائم مقام سازمان فرهنگ و ارتباطات در این نشست عنوان کرد: اعتصامی با اشاره به نظریه مارکسیست‌ها که مدعی آن دایانا هانت صاحب ایده «نیاز‌های اساسی» است، عنوان کرد: این نظریه معتقد است تمام نیاز ‌های ضروری انسان در راس هرم ضروریات است و نیاز‌های دیگر در بدنه و ذیل این هرم تعریف می شوند.

وی با تاکید بر پاسخ امام خمینی(س) که فرمودند، شهادت هنر مردان خداست، به این نظریه جواب داد و گفت: با این مقدمه از این عبارت استفاده می‌کنم که نوعی پاسخ به همفکران مارکسیست است، عبارت شهادت هنر مردان خداست و منظور از آن نقطه‌ای است که شما ترجیح می‌دهید به دلیل تحقق یک ارزش والاتر از جان شیرین گذر کنی و مبتنی بر یک ساختار آرمان‌‌خواهی رفتار کنید.

اعتصامی افزود: شهادت جلوه‌ای از هنر است و هنگامی که هنر در این قالب مطرح می شود دیگر این مفهوم و نیاز گره به آب و نان و نیاز ‌های اساسی ما  گره نخورده و فقیر و غنی را شامل می‌شود و در عرصه مقابله با ضد ارزش، کسانی که از ارزش دفاع می‌کنند از آب و نان گذر کردند.

قائم مقام سازمان فرهنگ، هنر و ارتباطات اظهار کرد: فقر و غنا از منظر امام خمینی(س) در خلق هنر تاثیری ندارد و به همین دلیل افراد فقیر کشور‌های در شرف بیداری اسلامی، صحنه مقابله با ظلم را با جان دادن، اداره می کنند.

اعتصامی اظهار کرد: بعد از گذشت چند سال از هنر بیداری اسلامی با کدام ابزار هنری این واقعه را ثبت کردیم، من از مناسبات رسمی خارج می شوم و می‌گویم اگر سازمان فرهنگ، هنر و ارتباطات  بتواند سمبلی برای پیوند هنر با این حرکت بیداری اسلامی شود که دارای انگیزه‌های غیرمادی و ماندگار است، به جزیی از هنر بیداری اسلامی دست پیدا کرده است.

انتهای پیام /*