پاسخ امام به استفتا درباره کشته شدن در غیر مناطق جنگی

همان طوری که استحضار دارند در اجرای فرمان جنابعالی بنیاد شهید به منظور رسیدگی به امور ‎ ‎ خانواده های شهدا و مجروحین انقلاب از فروردین ماه ۵۹ شروع به کار نموده است که در جریان کار ‎ ‎ مواردی به شرح زیر برخورد نموده ایم که راهنمایی و کسب دستور حضرتعالی ـ مانند همیشه ـ روشنگر ‎ ‎ راه خدمت به خانواده های شهدا و مجروحین انقلاب می باشد:

کد : 182427 | تاریخ : 20/07/1402

امام به پرسش هایی درباره کشته شدن در غیر از مناطق جنگی پاسخ داده اند.
در بیست و سوم شهریور سال ۵۹ مطابق با چهارم ذیقعده ۱۴۰۰ در پاسخ به استفتایی درباره کشته شدگان در غیر مناطق جنگی که از طرف حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی مطرح شده بود، چنین مرقوم کردند. متن پرسش و پاسخ در ادامه آمده است:
[...همان طوری که استحضار دارند در اجرای فرمان جنابعالی بنیاد شهید به منظور رسیدگی به امور‌‎ ‎‌خانواده های شهدا و مجروحین انقلاب از فروردین ماه ۵۹ شروع به کار نموده است که در جریان کار‌‎ ‎‌مواردی به شرح زیر برخورد نموده ایم که راهنمایی و کسب دستور حضرتعالی ـ مانند همیشه ـ روشنگر‌‎ ‎‌راه خدمت به خانواده های شهدا و مجروحین انقلاب می باشد:
۱ـ عده ای از جوانان و افراد در جریان کار جهاد سازندگی در روستاها و محل کار کشته می شوند.
۲ـ افرادی در جریان تظاهرات و راهپیماییهای بعد از انقلاب مانند روز قدس و غیره فوت می نمایند.
۳ـ تعدادی از اهالی از شهرستان ها که برای استقبال به تهران آمده اند و بعضی از آنها نیز مسلح بوده اند در‌‎ ‎‌جریان مسافرت کشته شده اند.
۴ـ تعدادی از افراد که برای رأی گیریهای لازم به شهرستان و روستاها مسافرت نموده اند در جریان‌‎ ‎‌طوفان و غیره کشته شده اند.
۵ـ تعدادی از افراد که دارای سوابق مبارزاتی بوده و از طرف دفتر تبلیغات امام برای راهنمایی مردم و‌‎ ‎‌سخنرانی ها اعزام شده اند کشته می شوند.
۶ـ در مواردی در مسافرت ها که با پاسداران برخورد می شود، بخصوص در مناطق مرزی نیاز به کمک‌‎ ‎‌دارند که قبلاً نیز کسب تکلیف شده است.
‌‌استدعا دارد با توجه به مراتب فوق و مراجعۀ مکرر خانوادۀ آنها، نحوۀ کار این بنیاد را در مورد انجام‌‎ ‎‌امور برای آنان روشن و ابلاغ فرمایند.
‌‌سرپرست بنیاد شهید ـ مهدی کروبی‌‌]
‌‌بسمه تعالی‌
غیر از بند ششم مانع ندارد. ان شاءالله موفق باشید.
‌‌روح الله الموسوی الخمینی"
صحیفه امام؛ ج ۱۳، ص ۲۱۸

انتهای پیام /*