تلاش تمامی دستگاه های اجرایی برای برگزاری مراسم مطلوب و شایسته در خرداد ماه امسال

برنامه های سالروز بزرگداشت امام خمینی در برخی شهرستان ها اعلام شد

کد : 43370 | تاریخ : 21/02/1392

به گزارش پرتال امام خمینی(س) به نقل از خبرگزاریها برنامه های سالروز بزرگداشت امام خمینی در برخی شهرستان های دیگر اعلام شد

اعزام بیش از 1000 نفر به مرقد مطهر امام خمینی از خلخال

هوشنگ محمدی فرماندار شهرستان خلخال  در جلسه هماهنگی برنامه‌های سالروز رحلت امام خمینی(س) از اعزام هزار و 135 نفر در قالب کاروان زائران حرم امام خمینی به تهران در خرداد ماه سال جاری خبر داد و اظهار داشت: در همین راستا برنامه‌های ویژه‌ای از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان خلخال در مرکز شهر و بخش‌های تابعه تدارک دیده شده است.

در این جلسه همچنین فرمانده سپاه ناحیه خلخال سیف‌الله معصومی نیز خواستار هماهنگی و تعامل دستگاه‌های اجرایی برای اعزام زائران حرم امام خمینی(س) شد و گفت: در خرداد ماه امسال نزدیک به 30 خودروی سبک و سنگین کار جابجایی زائرین حرم امام خمینی(س) را بر عهده خواهند داشت که هماهنگی لازم در این راستا در حال انجام است و بسته‌های فرهنگی مورد نیاز برای زائرین نیز در حال آماده‌سازی است. در کاروان‌های امسال پلیس یاران جوان نیز به عنوان راهنمایان کاروان در خدمت زائران خواهند بود.

اهتمام ویژه مسئولان در برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام

سید حسین صابری استاندار کهگیلویه و بویراحمد جلسه ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(س) و قیام 15 خرداد ضمن گرامیداشت و یاد امام راحل و شهیدان 15 خرداد اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسه و نشست برنامه‌ریزی در جهت پاسخ به خیل عظیم مشتاقان زیارت حرم مطهر حضرت امام خمینی(س) است که پیگیری مردم در راستای برگزاری این مراسم نشان از علاقه مردم به امام راحل و شهیدان را می‌رساند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید به تمام نهادها و دستگاه‌های اجرایی در سطح استان بیان کرد: توجه به مراسم بزرگداشت ارتحال امام راحل و اجرای هرچه باشکوه برنامه‌ها در این خصوص نیازمند همت و همکاری همه‌جانبه مسئولان نهادها و دستگاه‌های اجرایی در سطح استان است. با توجه به اینکه بخش زیادی از کارها و برنامه‌های عزیمت منظم و باشکوه سفر مردم به حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به سپاه فتح استان واگذار شده، امیدواریم با توکل بر خداوند و کمک گرفتن از منویات و رهنمودهای امام راحل این سفر به خوبی به اتمام برسد.

همچنین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از اعزام 4 هزار کهگیلویه و بویراحمدی برای حضور در مراسم ارتحال امام راحل به تهران خبر داد و اظهار کرد: امام خمینی تمام عمر خود را صرف خدمت به اسلام کرد و پیروزی انقلاب به رهبری امام خمینی تحول عظیمی در دنیا ایجاد کرد.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد برگزاری هر چه با شکوه و منظم برنامه‌ها و اعزام زائران به حرم مطهر امام خمینی(س) را نیازمند همت هرچه بیشتر مسئولان دانست و گفت: تکلیف داریم و مدیون شهدا و امام شهدا هستیم از این رو آن‌چه که در توان داریم باید برای تکریم و تجلیل حضرت امام بگذاریم و این مهم را از وظایف شرعی خود بدانیم.

امیری به میزان سهمیه استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(س) که هر ساله برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: با توجه به تمهیدات صورت گرفته میزان سهمیه این استان در سال جاری 4 هزار نفر بوده که این تعداد در سطح شهرستان تقسیم‌بندی و اعزام می‌شوند.

آغاز اعزام کاروان‌های ارتحال امام از 13 خرداد

روح‌الله تابش مسئول مرکز اردویی سپاه نینوا استان گلستان گفت: اعزام کاروان‌های زیارتی مرقد امام از 13 خرداد ماه سال‌جاری آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص هرچه بهتر برگزار شدن مراسم‌های سالگرد امام راحل افزود: ستاد بیست و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی در سپاه نینوا و در نواحی استان تشکیل شده است. امسال انشاالله 7 هزار و 500 نفر از بسیجیان و آحاد مردم استان گلستان برای شرکت در مراسم متمرکز بیست و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(س) به مرقد مطهر امام خمینی(س) اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به پیش‌بینی زیارت حرم حضرت معصومه(س) در مراسم ارتحال امام عنوان کرد: تعدادی از نواحی مقاومت بسیج شهرستان‌های استان در تاریخ 12 خردادماه 1392 به شهر مقدس قم برای زیارت حرم حضرت معصومه(س) و از آنجا به سوی مرقد امام خمینی(س) برای تجدید پیمان با آرمان‌های امام راحل عازم می‌شوند.

3500 نفر از اقشار مختلف مردم خرم آباد به مرقد امام(س) اعزام می شوند

مرتضی ولی پوری فرماندار خرم آباد در جلسه ستاد گرامیداشت بیست و چهارمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی(س) در سخنانی به تبیین ابعاد گسترده شخصیت معنوی حضرت امام خمینی(س) پرداخت و بر ضرورت باشکوه برگزار کردن برنامه های سالگرد ارتحال امام تاکید کرد.

ولی پوری در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح پیشرفتهای نظام اسلامی و دستیابی جمهوری اسلامی به موفقیتهای مختلف در سطح بین الملل اشاره کرد و اظهار داشت: ارزش، اعتبار و انسجامی که امروز انقلاب اسلامی به آن دست یافته حاصل زحمات، درایت و مجاهدتهای بنیانگذار کبیر انقلاب است.

فرماندار خرم آباد از برنامه ریزی و پیش بینی تمهیدات لازم در راستای برگزاری با شکوه مراسم بیست و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(س) در سطح شهرستان خرم آباد خبر داد و گفت: همگام با سایر شهرهای کشور در ایام ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی(س) مراسم عزاداری در سطح شهر خرم آباد برگزار می شود. در همین راستا امسال سه هزار و 500 نفر از عاشقان و زائران آن حضرت به منظور حضور در مراسم بیست و چهارمین سالگرد ارتحال ایشان و تجدیدبیعت با آرمانهای مراد و مقصود خود از اقشار مختلف مردم به این مراسم اعزام خواهند شد.

ولی پوری هدف از اعزام زائران به مرقد مطهر حضرت امام خمینی(س) را، تجدید میثاق مردم با آرمانهای بلند و ملکوتی آن حضرت، بیعت مجدد عاشقان ولایت با مقام معظم رهبری و حفظ ارزشهای اسلامی، انقلابی مردم عنوان کرد.

همچنین دکتر حبیب الله دهمرده استاندار لرستان در این نشست گفت: معرفی و تببین شخصیت سیاسی، الهی امام راحل به عنوان بزرگترین انسان قرن حاضر برای مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان موجب تقویت و استحام مبانی و ارزش های والای انقلاب اسلامی خواهد شد. این حرکت به واقع نوعی سرمایه گذاری در حوزه نیروی انسانی و آگاهی بخشی به نسل سوم و چهارم انقلاب محسوب می شود. تمامی مدیران و مسوولان دستگاههای اجرایی به ویژه نمایندگان عالی دولت در سطح شهرستان ها موظف به پیگیری تمام و کمال مصوبات این ستاد به عنوان وظیفه ای شرعی و وجدانی هستند.

تکریم امام(س) بزرگداشت همه خوبی ها و ارزشهای والای انسانی و الهی است

فرماندار رباط کریم بیژن سلیمان پور اظهار داشت: تکریم رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(س) بزرگداشت همه خوبی ها و ارزش های والای انسانی و الهی است.  شکل‌گیری انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل رویدادی بی نظیر در جهان بود که شخصیت والای معمار کبیر نظام اسلامی در شکل‌گیری این پیروزی تاریخ‌ساز بسیار مهم و تاثیرگذار بود. امام خمینی(س) با هدایت و رهبری پیامبرگونه خود ایران اسلامی را در دنیا سرافراز و عزیز کرد و بسیاری از معادلات جهانی آن روزگار را به هم زد. ترویج اندیشه‌ها و تفکرات امام خمینی(س) می‌تواند در حفظ دستاوردها و انتقال ارزش‌های انقلاب به نسل آینده موثر باشد چراکه دشمنان و مخالفان نظام امروز در صدد هستند تا با کم اهمیت جلوه دادن آرمان‌ها و اهداف امام خمینی(س) اندیشه‌های ناب ایشان را از ذهن و یادها ببرند.

فرماندار رباط کریم با بیان اینکه باید با الگو برداری از این شخصیت والا و بزرگوار تمام اندیشه‌ها و آرمان‌های این شخصیت بزرگوار را به کار گیریم، گفت: در این زمینه برگزاری هرچه باشکوه آیین سالگرد رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نوع نگاه و اندیشه های امام راحل(س) باید برای مردم تبیین شود

مصطفی آزاد بخت معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر در جاسه ستاد برگزاری 24 امین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام(س)  گفت: نوع نگاه، اندیشه ها و افکار امام خمینی(س) باید برای مردم و نسل جوان امروز معرفی و تبیین شود. هر جا سخن از صداقت، پاکی، درستی و ارزش های معنوی می شود، نام امام راحل می درخشد که برای ملت ایران افتخار بزرگی است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما بدون نام امام(س) در هیچ جای دنیا شناخته شده نیست، اظهار داشت: در طرف مقابل، هر جا حرف از استکبار، صهیونیست، شرک و الحاد به میان می آید، امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی در نقطه مقابل آن قرار دارد و هرجا که ملت های مستضعف  با قیام در برابر استکبار و کفر به پا خواسته اند، به طور حتم محور این مبارزه و حق طلبی امام خمینی(س) است.

فرماندار ویژه ملایر در عین حال بر لزوم برگزاری باشکوه مراسم ارتحال امام(س) با حضور عاشقانه و داوطلبانه اقشار مختلف مردم تاکید کرد و افزود: همانگونه که در برگزاری انتخابات تمام امکانات به کار گرفته می شود، باید در برگزاری سالگرد ارتحال امام راحل و اعزام زائران در 14 خرداد نیز به کار گرفته شود. گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(س) در راستای کارهای پرارزشی چون جهاد و دفاع مقدس است. امسال سهمیه ملایر در اعزام زائران به مرقد مطهر امام راحل(س) دو هزار نفر است که آمادگی لازم برای اعزام بیش از این تعداد را نیز داریم.

وی تصریح کرد: هم اکنون که در طلیعه خلق حماسه سیاسی در عرصه انتخابات هستیم، برنامه سالگرد ملکوتی امام راحل(س) فضای جامعه را آماده خواهد کرد. نسل جوان امروز نیازمند تبیین سیره عملی، افکار و اندیشه های امام راحل(س) در حوزه های مختلف است و به طور حتم، در آستانه انتخابات نوع نگاه حضرت امام(س) به انتخابات قابل تبیین است.

وی 14 خرداد را بزرگترین اجتماع در جهان امروز در کنار مرقد امام راحل(س) عنوان کرد و گفت: پیام ملت ایران در این نمایش قدرت و اجتماع عظیم مردمی، نشان دهنده این است که پس از گذشت 24 سال، مردم ایران همچنان به آرمان های امام(س) و یاران وفادارش پایدار هستند.

نهادهای فرهنگی در جهت ترویج اندیشه‌های امام(س) تلاش بیشتری کنند     

فایز چراغ‌سحر فرماندار رستم در نخستین نشست ستاد هماهنگی بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(س) که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اقتدار، توسعه و پیشرفت همه جانبه امروز ایران اسلامی را مرهون نهضت انقلاب اسلامی امام خمینی(س) دانست و افزود: دستگاه‌های فرهنگی و نهادهای انقلابی در جهت تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی و معرفی شخصیت والای امام راحل(س) باید تلاش بیشتری داشته باشند. دستگاه‌های فرهنگی و نهادهای انقلابی باید در جهت ترویج اندیشه‌ها حضرت امام خمینی(س) برای نسل امروز در مناسبت‌ها و برنامه‌های مختلف برنامه‌ریزی داشته و مناسب با سن و تحصیلات جامعه هدف در ایجاد برنامه تلاش کنند. نقش حضرت امام‌(س) به‌عنوان رکن رهبری نقشی بی‌بدیل و نمونه بود؛ چنانچه مدیریت و رهبری ایشان در تمام عرصه‌ها باعث رسیدن این انقلاب به بزرگی و عظمت شد. حضرت امام‌(س) دینداری و دین‌مداری را در جامعه اسلامی حاکم کردند و همواره تأکید داشتند که در تمام موارد باید براساس تکلیف عمل کرد.

عزت، سرافرازی ملت ایران و کشورهای آزادیخواه جهان مدیون افکار و اندیشه های امام راحل(س) است.

حسن عباسی فرماندار بوکان اظهار کرد: اندیشه ها و آرمان های حضرت امام(س) باید به نسل جوان و نسل های چهارم انقلاب منتقل شود. عزت، سرافرازی، استقلال و خودکفایی ایران اسلامی مدیون افکار امام راحل(س) است و همه باید قدردان و حافظ آن باشیم .

عباسی انقلاب های اخیر ملت های آزادیخواه در نقاط مختلف جهان را متاثر از اندیشه های امام راحل (س) دانست و گفت: اندیشه و افکار حضرت امام در دنیا تاثیرگذار بوده و باعث تحولات عظیمی در میان ملت ها شده است. مبارزه با افزون طلبی های استکبار جهانی و حمایت از ملت های مظلوم ستمدیده از شاخص های مهم تداوم راه نورانی حضرت امام خمینی(س) است. حضرت امام به انسان معاصر آموخت که چگونه در مقابل مستکبران و ظالمان مقابله و با سرمایه علم و عمل، اخلاق و عرفان و پیروی از ولایت فقیه نقشه های بدخواهان را نقش بر آب کند.

کاروان 700 نفره مردم شوش به مرقد امام خمینی(س) اعزام می شود

غلامعلی مجدیان فرماندار شوش گفت: کاروان 700 نفره عاشقان خمینی کبیر(س) به منظور شرکت در آیین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی از شوش به مرقد مطهر اعزام می شود.

وی از تشکیل ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی (س) در این شهرستان خبر داد و گفت: امسال برگزاری آیین سالگرد عروج ملکوتی امام راحل با توجه به نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری از حساسیت بیشتری برخوردار است.

وی ترویج ارزش های انقلاب و سیره امام خمینی (س) را از مهم ترین برنامه های دستگاههای فرهنگی و نهادهای انقلابی به این مناسبت عنوان کرد و گفت: آیین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی با شکوه خاصی با حضور اقشار مختلف مردم در شهرستان شوش برگزار می شود.

اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی سالگرد ارتحال امام(س) در سیستان و بلوچستان  

حجت‌الاسلام دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به نزدیک شدن 14 خرداد سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی در سراسر استان به اجرا درخواهد آمد. اعزام مردم در قالب کاروان زائران امام راحل(س) به حرم مطهر امام خمینی(س) امسال نیز از برنامه‌های اصلی است.

حجت‌الاسلام دانشی بیان کرد: امام خمینی(س) از شخصیت بزرگ و بی‌بدیلی برخوردار بود و بر همین اساس رسانه‌ها باید در آشنا‌سازی قشر جوان جامعه با تمامی ابعاد شخصیتی ایشان تلاش داشته باشند. اجرای چندین برنامه فرهنگی در این ایام در سراسر استان به اجرا در خواهد آمد. رونمایی از 5 کتاب در حوزه دفاع مقدس، یادواره شهدای گمنام در شهرستان کنارک، گرامیداشت چهلمین روز دفن شهدای گمنام در زاهدان از جمله برنامه‌های کمیته‌های 14 گانه برگزاری مراسم ویژه نیمه اول خردادماه در سطح استان است.

وصیت‌نامه امام(س) به‌عنوان یک اساسنامه ارزشی مورد بازخوانی همگانی قرار گیرد   

حسین شرافتی‌راد فرماندار قائنات در نشست برنامه‌ریزی ستاد بزرگداشت ارتحال امام(س) و سوم خرداد با بیان اینکه عظمت و اقتدار نظام مدیون و مرهون معمار کبیر انقلاب اسلامی و جانفشانی‌های شهیدان است، گفت: وصیت‌نامه امام(س) باید به‌عنوان یک اساسنامه ارزشی مورد بازخوانی همگانی قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه وصیت‌نامه امام راحل(س) به‌عنوان یک اساسنامه ارزشی باید مورد بازخوانی و مطالعه همگانی قرار گیرد، گفت: تبیین اندیشه‌های امام خمینی(س)، تحکیم جایگاه ولایت فقیه، حضور پرشور و با شعور مردم در برنامه‌ها و پرهیز از اسراف، تجملات و تشریفات باید در محوریت برنامه‌های ستاد ارتحال امام خمینی(س) قرار گیرد. امروزه به برکت خون شهدا‌ و امام شهدا‌ این انقلاب به‌عنوان الگویی برای تمامی ملت‌های مظلوم به‌ویژه ملت‌های مسلمان منطقه مبدل شده است.

 

 

انتهای پیام /*