ایام الله 14 و 15 خرداد، بهترین فرصت جهت انتقال آرمان های امام راحل(س)

کد : 43398 | تاریخ : 24/02/1392

به گزارش پرتال امام خمینی(س) به نقل از سایر خبرگزاریها، برنامه های سالگرد بزرگداشت ارتحال حضرت امام در برخی شهرستان ها به شرح زیر است:


دو هزار زائر از نهاوند به مرقد امام (س) اعزام می شوند

مجتبی مولویفرماندار نهاوند در جلسه ستاد گرامیداشت مراسم ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامیاز اعزام کاروان زیارتی زائران این شهرستان در قالب دو هزار نفر از اقشار مختلف مردم به مرقد امام(س) در سالگرد ارتحال آن حضرت خبر داد و   گفت: سهمیه نهاوند در مقایسه با سال گذشته 700 نفر افزایش یافته است. در سال گذشته حدود هزار و 300 نفر از این شهرستان به مرقد حضرت امام خمینی(س) اعزام شدند. تجدید میثاق با آرمان ها و اندیشه های امام خمینی(س) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، آشنایی نسل جوان با وصایای امام راحل و همچنین الگوگیری از فرامین ایشان از مهمترین مولفه های اعزام کاروان به مرقد امام(س) است. برگزاری مراسم ویژه در سالروز ارتحال امام در شهرستان، برپایی دسته های سینه زنی، دیدار با خانواده شهدا، سیاه‌پوش کردن فضای اداره‌ها و میادین شهری و پخش تراکت و بروشور از دیگر برنامه‌های سالگرد امام راحل در این شهرستان است. اعزام کاروان راهیان مرقد امام (س) زیر نظر سپاه و با اتوبوس وخودروهای امدادی انجام خواهد شد.

20 برنامه فرهنگی به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(س) در سامان برگزار می‌شود

فرماندار سامان اسفندیار قربانی با بیان اینکه بیش از 20 عنوان برنامه فرهنگی به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(س) و شهدای 15 خرداد در شهرستان سامان برگزار می شود، اظهار داشت: هدف از برگزاری برنامه فرهنگی تجدید میثاق با امام و رهبری و  آشنایی نسل سوم و چهارم جامعه با امام و رهنمود های امام است. شخصیت امام خمینی(س) در سیاست داخلی و خارجی بسیار تاثیر گذار بوده است.

وی با بیان اینکه امام (س) با شناخت مسائل داخلی و عوامل موثر خارجی حرکت خود را آغاز کرده بوده، اذعان داشت: دلیل پیروزی امام(س) در حرکت‌های سیاسی عدم غوطه وری در مسائل خارجی بوده است. امام خمینی(س) وضعیت معیشتی و داخلی کشور را اساسی‌ترین مساله مورد نظر قرار داده بود و امام بیش از بیش به فکر مردم بود.

فرماندار سامان با اشاره به اینکه امام خمینی(س) از ابتدای قیام خود در اندیشه پایه‌گذاری حکومت اسلامی بود، اذعان داشت: یکی از ویژگی‌های امام(س) ساده زیستی بود که به نظر امام بهترین راهکار مبارزه با استکبار و ابرقدرت‌ها ساده‌زیستی است.

قربانی با بیان اینکه قیام 15 خرداد سال 42 در راستای پیروی از امام(س) و خلق حماسه بزرگ و باشکوه در سال 42 صورت گرفت، بیان داشت: مردم این ملت همیشه در همه صحنه‌ها حضور فعال داشتند و در سال جاری با حضور در پای صندوق‌های رای حماسه‌ای باشکوه‌تر ایجاد خواهند کرد و جواب دندان‌شکن به استکبار خواهند داد.

برپایی ایستگاه های فرهنگی در سالگرد ارتحال امام خمینی(س)

محسن نصیری معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری قم بیان کرد: صورتجلسه بررسی راهکارهای مناسب جهت هر چه باشکوه­تر برگزار شدن سالگرد ارتحال امام خمینی(س) مشخص شد. به منظور باشکوه تر برگزار شدن مراسم سالگرد حضرت امام(س)،‌ به برپایی ایستگاه‌های فرهنگی در مبادی ورودی شهر اقدام می‌شود. تجدید بیعت مدیران شهرداری با آرمانهای حضرت امام(س) و فعالیت ستادهای برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(س) از دیگر اقداماتی است که انجام می گیرد. از دیگر اقدامات می‌توان به صدور مجوز ایستگاه­های پذیرایی برای زائران توسط معاونت خدمات شهری و سیاهپوش کردن مبادی ورودی شهر در ایام ارتحال امام (س) اشاره کرد. تغییر چهره شهر با نصب بنر توسط دستگاه‌های مختلف شهرداری در ایام ارتحال با نظم و برنامه‌های خاص از دیگر برنامه های اجرایی در سالگرد ارتحال امام راحل(س) است.

حضور گسترده مردم در برنامه های ارتحال امام سبب ناامیدی دشمن می شود

نخستین جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی شهرستان میامی در سال جاری با موضوع برنامه ریزی مراسم اعتکاف، میلاد امام علی(ع) و بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی(س) امروز در دفتر امام جمعه میامی برگزار شد.

حجت الاسلام مجید بخشی مسؤول کانون فرهنگی تبلیغی شهرستان میامی هبا اشاره به فرارسیدن ایام ارتحال امام خمینی(س) گفت: حضور گسترده مردم در برنامه های سالروز ارتحال این بزرگوار سبب ناامیدی دشمنان اسلام و خنثی شدن توطئه های آنها می شود. این مراسم باید هر سال بهتر از سال گذشته برگزار شود تا دشمنان این انقلاب حتی یک لحظه هم فکر تجاوز به این سرزمین را به خود راه ندهند.

تبیین ابعاد شخصیتی حضرت امام(س) یک وظیفه همگانی است        

حمیدرضا پارسا، مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان مهدیشهر در جمع اعضای کمیته مراسم ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام(س) انتقال ارزش‌ها و تبیین ابعاد شخصیتی معمار بزرگ انقلاب حضرت امام(س) را یک وظیفه همگانی برشمرد و اظهار کرد: برنامه‌های بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام(س) باید در شأن و جایگاه ایشان باشد و توجه به مسائل کیفی برنامه‌ها بسیار اهمیت دارد.

وی با اشاره به سه رکن ایمان، توجه و ارزش‌های اسلامی، وحدت و انسجام ملت و رهبری به‌عنوان ارکان اصلی و اساسی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران با تکیه به این ارکان توانست بزرگترین حادثه تاریخ معاصر را خلق و مایه برکت برای آیندگان باشد. نقش حضرت امام(س) به عنوان رکن رهبری نقشی بی‌بدیل و نمونه بود چنانچه مدیریت و رهبری ایشان در تمام عرصه‌ها باعث رسیدن این انقلاب به بزرگی و عظمت شد. یکی از پیام‌های مهم حضرت امام(س) به بشریت و جهانیان این بود که عمل بر اساس تکلیف دینی و آموزه‌های دینی رمز موفقیت تمام ملت‌هاست که در این راستا در برنامه‌ها باید از ظرفیت‌های مساجد، کانون‌های فرهنگی، پایگاه‌های مقاومت و تشکل‌های مختلف و گروه‌های مردمی بهر‌ه‌مند شد تا شاهد اجرای برنامه‌های متنوع باشیم‌ و انتقال ارزش‌ها و تبیین ابعاد شخصیتی معمار انقلاب را یک وظیفه همگانی بدانیم.

وی ضمن مهم دانستن برگزاری آئین‌های سالگرد ارتحال حضرت امام(س) گفت: مشارکت در اجرای برنامه‌های بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام(س) باید مورد تأکید باشد تا یک برنامه منسجم و کیفی ارائه شود که در این خصوص برگزاری دوره مسابقه وصیت‌نامه امام(س)، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، مراسم دعای کمیل، دعای ندبه، ویژه‌برنامه سالروز رحلت امام(س) با حضور سخنران برجسته کشوری حجت‌‌الاسلام جوشقاتی، شب شعر و بدرقه زائران بارگاه ملکوتی حضرت امام(س)، ایجاد ایستگاه‌های صلواتی و... از اهم برنامه‌هاست. ‌در ایام ارتحال امام(س) برگزاری نمایشگاه عکس با موضوع حضرت امام(س)، برگزاری مسابقه وبلاگ‌نویسی، نمایشگاه عکس در ارتباط با انقلاب اسلامی و شخصیت حضرت امام(س) از آثار کودکان، برگزاری کارگاه نقاشی، داستان‌نویسی، شعر و دل‌نوشته توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تبیین ابعاد شخصیتی حضرت امام(س) و ذکر اندیشه‌های ناب ایشان از زبان روحانیان و مبلغان در هیئت‌های مذهبی، ایجاد فضای مجازی در ارتباط با حضرت امام، زندگینامه، فرمایشات و رهنمودهای ایشان از دیگر برنامه‌های کمیته برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(س) است.

شخصیت امام راحل برای نسل سوم انقلاب تبیین شود

عبدالجواد توحیدی مقدم معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شیروان با تاکید بر تبیین شخصیت امام راحل برای نسل سوم انقلاب از سوی بخش های فرهنگی وآموزشی گفت: حضرت امام(س) نه تنها یک رهبر سیاسی برای انقلاب اسلامی بلکه شخصیتی جهانی است. حضرت امام، رهبری دینی و کم نظیر در عصر معاصر بوده که نصیب نظام جمهوری اسلامی شد.

وی با بیان اینکه با گذشت زمان عظمت امام بر جهانیان آشکار می‌شود، تصریح کرد: بنیان گذار جمهوری اسلامی نه تنها یک رهبر سیاسی بلکه به عنوان مرجع دینی نقش عظیمی را ایفا کرد. امام انقلابی بنا نهاد که ریشه در معنویت و پاکی دارد و وظیفه دینی ما ایجاب می‌کند که جوانان را به عنوان آینده سازان کشور و نظام با شخصیت والای ایشان آشنا نماییم. بی گمان امام خمینی (س) با ایجاد نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام الهی و اسلامی، حق بزرگی بر گردن همه ملت‌های آزاده و مسلمان جهان دارند.

توحیدی دستاوردها و برکات بی‌شمار امام به نظام مقدس جمهوری اسلامی را برشمرد و اضافه کرد: یقیناً ایجاد نظام مقدس جمهوری اسلامی به رهبری امام خمینی(س) در حقیقت حرکتی مهم و موثر در راستای احیای دین اسلام و آموزه‌های دینی است. تجلیل از حضرت امام تجلیل از شخص نیست بلکه تجلیل از مرجعیت بعد از یک کلمه رهبری است. امام راحل بر پایه حمایت مردمی توانست جمهوری اسلامی را در کشور برپا کند. ما مسئولان هر چند که تلاش کنیم باز قادر نخواهیم بود دینمان را به امام ادا کنیم .

 حجت الاسلام جعفر یونسی نژاد رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شیروان هم بازخوانی اندیشه‌ها و سخنان امام را ضروری دانست و افزود: تا زمانی که ما بر ولایت و تعالیم مقدس اسلامی و پارسایی از ارزش‌های الهی تکیه کنیم عزت و افتخار از آن ما خواهد بود و دشمن در برابر ما نا توان است.

ایام‌ الله 14 و 15 خرداد، بهترین فرصت جهت انتقال آرمان‌های امام راحل(س) است     

جواد زرین‌کلاه، فرماندار شیراز در نشست ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(س) شهرستان شیراز تأکید کرد: باید جایگاه ویژه مردم در تدوین، اجرا و مدیریت برنامه‌های سالروز ارتحال بنیانگزار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(س) که به عزت نظام و کشور بر‌می‌گردد و جنبه ملی، فراملی و بین‌المللی دارد، بیشتر لحاظ شود و برنامه‌ها در این مسیر تدوین و اجرا شود. معمار کبیر انقلاب اسلامی تحولی عظیم در جهان ایجاد کرد که وظیفه ما تداوم حرکت انقلابی آن بزرگوار و تبیین اندیشه‌های تابناک او برای نسل جوان است. ایام‌الله 14 خرداد سالگرد رحلت حضرت امام(س) و قیام خونین 15 خرداد بهترین زمان و فرصت مناسب برای تبیین و ترویج اندیشه‌های امام(س) و انتقال آرمان‌های آن امام راحل(س) به دنیا و آزادی‌خواهان جهان است. زنده نگه داشتن یاد امام(س) اهمیت بالایی دارد و در تثبیت نظام مؤثر است، زیرا هر‌چه عظمت داریم از عظمتی است که امام(س) به جامعه ارزانی کرده است و هدف ما شناساندن شخصیت امام(س) به‌عنوان سکاندار انقلاب اسلامی ایران است.

زرین‌کلاه از تمام ادارات و دستگاه‌ها خواست تا نهایت همکاری در برگزاری مراسم سالگرد و اعزام زائران داشته باشند و گفت: برگزاری مراسم محدود به اعزام کاروان‌های زیارتی به مرقد مطهر حضرت امام‌(س) نیست و برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری مراسم‌ سالگرد ارتحال در شهرها و روستاهای شهرستان شیراز انجام می‌شود و در این راستا کمیته‌های برگزاری مراسم و کمیته روستایی نیز امسال فعالیت خود را آغاز می‌کند.

صلابت و عظمت امروز ایران اسلامی مدیون امام خمینی(س) است   

حجت‌الاسلام حسن باقری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی پارس‌آباد، در جلسه برنامه‌ریزی سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(س) که با حضور معاون فرماندار، رئیس اداره تبلیغات اسلامی و مسئولین ادارات در پارس آباد برگزار شد، گفت: برای شناخت زوایای مختلف شخصیت امام راحل باید در طول سال اندیشه‌ها و تفکرات بنیانگذار انقلاب اسلامی را برای مردم به ویژه جوانان تبیین کرد.

حجت‌الاسلام باقری صلابت و عظمت امروز جمهوری اسلامی را مدیون مجاهدت معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(س) و مقام عظمای ولایت دانست و اظهار کرد: هریک از مدیران و مسئولان به اندازه توانشان باید در بیان اندیشه‌های امام خمینی(س) بکوشند و در تبیین شخصیت ایشان نقش بسزایی داشته باشند.

در ادامه جلسه احد احدزاده، معاون فرماندار پارس آباد اظهار کرد: اندیشه بلند امام راحل در قلب اروپا، آسیا و حتی آمریکا رسوخ پیدا کرده و انقلاب امام به معنای واقعی صادر شده و همه دلدادگان سعی می‌کنند مرام و اندیشه امام را فراروی خود قرار دهند. اگر امروز انقلاب اسلامی توانسته است در قله عظمت و اقتدار قرار گیرد به خاطر همین رهبری داهیانه بنیان‌گذار کبیر و در تداوم آن رهبر معظم انقلاب است که دشمنان این نظام و انقلاب را به نقطه استیصال کشانده است. همه وظیفه داریم در تجدید میثاق با آرمان‌ها و اندیشه امام و آشنایی نسل جوان با وصایای آن حضرت برنامه‌های متنوعی را در سالگرد عروج ملکوتی آن پیر مراد انجام دهیم.

وی از اعزام دو هزار زائر از شهرستان پارس‌آباد به مرقد مطهر امام در 14 خرداد خبر داد و یادآور شد: کاروان این شهرستان عصر روز 13 خرداد عازم حرم می‌شوند و در روز 14 خرداد همزمان با حضور شورآفرین ملت ایران در مراسم سالگرد ارتحال امام به عزاداری مشغول می‌شوند.

بیداری اسلامی در سراسر دنیا از اندیشه امام خمینی(س) نشأت گرفته است    

حجت‌الاسلام علیرضا رفیعی‌پور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی آشتیان، در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال امام راحل ن از اعزام روحانی و برپایی برنامه‌‌های مختلف و سخنرانی به همین مناسبت خبر داد و افزود: امسال مراسم بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(س) در آشتیان باشکوه‌تر از قبل برگزار می‌شود. ایام سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب فرصت مناسب و ارزشمند برای تبیین اندیشه‌های ایشان است و آشنایی نسل جوان با این اندیشه‌ها در جهت‌دهی افکار نسل جوان بسیار مؤثر است. افکار و اندیشه‌های امام راحل متفاوت از تفکر دیگران بود و تنها عالم بعد از ائمه معصومین(ع) بود. شخصیت بنیانگذار انقلاب به گونه‌ای بود که اندیشه ایشان برای اجرای عدالت و نگاهش به جهان یک نگاه نجات‌بخش بود؛ چراکه اگر این اندیشه و گنجینه والا نبود برکات در حوزه‌های مختلف در انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی در جهان رخ نمی‌داد.

یادآور می‌شود، در این جلسه اعلام شد تعداد 750 نفر از این شهرستان به همراه تعدادی از روحانیان و ائمه جماعات و طلاب به حرم مطهر امام خمینی(س) اعزام می‌شوند.

جلسه هماهنگی مراسم بزرگداشت سالگرد رحلت امام خمینی(س) در نظرآباد برگزار شد

جلسه هماهنگی مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(س) درباره برنامه‌ریزی در جهت اجرای آن با حضور مسئولان و سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان نظرآباد برگزار شد. در این جلسه حجت‌الاسلام مهدی احمدوند، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نظرآباد اظهار کرد: در سایه مجاهدت رهبری فقیه انقلاب اسلامی امام خمینی(س) ایران اسلامی دارای شان و منزلت جهانی شده است. به همین دلیل است که چشم امید جهان اسلام به ایران دوخته شده و این کشور زیر نظر هجمه‌های فرهنگی غرب قرار گرفته است. تلاش در جهت بهتر برگزار کردن برنامه‌های ارتحال امام(س) یکی از خدماتی است که توسط این مردم می‌توان برای امام خمینی(س) در جهت زحمات و تلاش آنان در دوران انقلاب اسلامی انجام داد.

وی در ادامه بر حضور تمامی مردم اعم از پیر و جوان در مراسم سالگرد ارتحال امام اشاره کرد و گفت: باید روحانیون و ائمه جماعت مساجد در هنگام برپایی و اقامه نماز به این امر مهم و مشارکت مردم در این مراسم اشاره و تأکید کنند.

مستند اعزام کاروان پیاده بابل به حرم امام خمینی(س) ساخته می‌شود           

اسماعیل پورمهدی گنجی، مسئول اعزام کاروان پیاده بابل به حرم مطهر امام خمینی(س) در جلسه ستاد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در بابل گفت: تشکیل ستاد کاروان پیاده بابل شامل 10 نفر از افراد باسابقه جهت برنامه‌ریزی برای هرچه باشکوه‌تر اعزام این کاروان و برنامه‌های بزرگداشت ارتحال امام خمینی(س) است.

وی با اشاره به حضور افراد مسن و سالخورده در این کاروان، افزود: در چندین سال متوالی اعزام کاروان پیاده از بابل به مرقد مطهر امام خمینی(س) افراد سالخورده‌ای حضور دارند که علی‌رغم کهولت سن همپای جوانان گام برمی‌دارند و در این میان پدر شهید اکبری با دارا بودن 86 سال سن تنها فردی است که تمام مسیر را پیاده طی می‌کند.

پورمهدی گنجی ضمن اشاره به استقبال جوانان از حضور در این کاروان، تصریح کرد: در سال گذشته روز اول حرکت 175 نفر حضور داشتند و در روز آخر این عدد به 220 نفر رسید که بیش از 70 درصد آنان را سنین 18 تا 32 سال تشکیل می‌دادند. برای اولین بار فیلم مستند این اعزام توسط سه تن از بانوان دانشگاه علوم پزشکی بابل ساخته می‌شود که شامل سخنان فرماندار و امام جمعه بابل، افراد باسابقه کاروان است و اتفاقات و رویدادهای مسیر را به تصویر می‌کشد.

مسئول بسیج ادارات بابل ضمن اشاره به چاپ کتاب مصور از خاطرات افراد کاروان، خاطر نشان کرد: سرکشی مسئولین ادارات و نهادها در طول مسیر از کاروان و هم چنین حضور خبرنگاران و اخذ خبر ، مصاحبه و انعکاس آن در بالابردن روحیه افراد تاثیر زیادی دارد. کاروان پیاده بابل سه‌شنبه، 7 خردادماه 92 به سوی مرقد امام خمینی(س) حرکت می‌کند.

امام خمینی(س) محور وحدت مسلمانان جهان هستند

رضا صدیقی در جلسه ستاد بزرگداشت پنجاهمین سالگرد قیام تاریخی 15 خرداد حضرت امام راحل را اندیشمندی آگاه به مقتضیات زمان برشمرد که با گذشت نیم قرن از قیام آن حضرت اندیشه‌ها و افکار عالمانه آن امام راحل در جامعه اسلامی و در دل مسلمانان آزاده دنیا زنده است.

وی حضرت امام(س) را رهبری بصیر و آگاه برشمرد که سعادت را برای همه ملت‌های جهان می‌خواست و با این تفکر انقلاب اسلامی را رهبری کرد و به پیروزی رساند انقلابی که برای همه آزادیخواهان جهان الگو بوده و هست و همه مسئولان باید تکریم شخصیتی امام(س) و پاسداشت اندیشه‌های ایشان را به عنوان یک الگو، وظیفه خود بدانند.

صدیقی، با بیان و تبیین اندیشه‌های امام خمینی(س) و بیداری اسلامی را که امروزه در کشورهای اسلامی برای امت اسلامی به ارمغان آورده اشاره کرد و افزود: تحولات امروزه که در بین ملت‌های عربی و اسلامی و ملت‌های آزادیخواه در مبارزه با رژیم‌های مستبد و استکبار جهانی شاهد هستیم نشأت گرفته از تفکرات و اندیشه‌های حضرت امام(س) است. حضرت امام(س) حق بزرگی بر گردن ما دارند و اکنون که کشور ایران در طول سال‌های اخیر توانسته در مقابل گردن‌کشان و مستکبران به عنوان کشوری مستقل ابراز وجود کند و در بین ملل دیگر کشورها به نیکی شناخته شود همه از برکات حضرت امام خمینی(س) است.

این مقام مسئول در ادامه بر شناساندن و ترویج اندیشه‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به نسل جوان تأکید کرد و افزود: هماهنگی و تعامل همه دستگاه‌ها و ادارات سطح شهرستان در برگزاری با شکوه مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(س) ضروری است.

وی با بیان اینکه دستاورد بزرگ حضرت امام خمینی(س)، احیاء هویت اسلامی و کرامت انسانی بود، گفت: برنامه‌‌ریزی دقیق برای برگزاری هر چه با شکوه‌‌تر مراسم سالگرد ارتحال امام(س) باید در دستور کار همه مسئولان قرار گیرد.

رئیس شورای اداری شهرستان اهر، امام خمینی(س) را محور و نماد وحدت مسلمانان جهان برشمرد که توانست با ارائه مکتب سیاسی اسلام و ترویج اسلام ناب محمدی(ص) بر همه تلاش‌ها و تهاجمات دشمن خط بطلان بکشد و امروز تمام آزادیخواهان دنیا از حضرت امام(س) به عنوان رهبری شجاع و بصیر نام می‌برند که توانست با قیام تاریخی خود انقلاب اسلامی ایران را در دنیا مطرح کند.

امام خمینی(س) امام رحمت و مهربانی بود

ساسان دلاویز فرماندار طالقان در جلسه ستاد بزرگداشت ارتحال ملکوتی امام راحل اظهار داشت: رحلت امام خمینی(س) بزرگترین حادثه ناگوار انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است. وی خاطر نشان کرد شناخت شخصیت امام خمینی(س) نیاز به بررسی های دقیق در سیره زندگی این امام عزیز است و هر اهل خردی با تاسی از زندگی امام راحل راه سعادت خویش را انتخاب خواهد کرد. گرامیداشت یاد و خاطره این امام همام موجب می شود که نسل امروز هم با سیره این بزرگمرد تاریخ آشنا شود.

در ادامه این جلسه مهندس حامد صادقیان رئیس ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(س) و معاون فرماندار با بیان بخشی از شخصیت والای امام راحل گفت: گرامیداشت یاد و خاطره امام(س) منحصر به یک شخص و یا گروه خاصی نیست بلکه همه باید با تمام توان این مراسم را برگزار کنیم.

برگزاری مراسم بزرگداشت در شهر و روستاها و مراکز بخش، برگزاری مسابقات فرهنگی در خصوص شناخت شخصیت حضرت امام(س)، اعزام کاروانها به مرقد مطهر و آماده سازی فضاهای شهر و روستا به عنوان مهمترن برنامه های ستاد گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل خواهد بود.

2 هزار و 700 نفر از بسیجیان مراغه به مراسم سالگرد ارتحال امام اعزام می‌شوند

سرهنگ پاسدار بخشی‌زاده در نشست هماهنگی برنامه‌های برگزاری سالگرد ارتحال امام راحل با تأکید بر اینکه با گذشت زمان، قلب و ایمان ملت ایران نسبت به نظام و ولایت محکم تر از گذشته شده و در راه دفاع از آن هرگز عقب نخواهد نشست گفت: برنامه های فرهنگی و اجتماعی سالگرد ارتحال امام راحل متفاوت تر از سال‌های گذشته بوده و این امر نیازمند حضور گسترده مردم است.امسال نیز مانند سال‌های گذشته 2 هزار و 700 نفر از بسیجیان این شهرستان با 65 دستگاه اتوبوس برای برگزاری سالگرد ارتحال امام راحل به مرقد مطهر بنیانگذار انقلاب اعزام خواهند شد.

فرماندار مراغه منصور صادقی نیز در این آیین گفت: اقتدار کنونی کشور در سایه تدابیر بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب به دست آمده است. نفس مسیحایی امام راحل موجب خلق حماسه و ایثارگری از سوی شهدای انقلاب و رزمنداگان اسلام در برابر دشمن شد. امام راحل(س) به عنوان مردی که در تاریخ تکرار نخواهد شد، عصاره مظلومیت و حیات شیعه در طول اعصار است. با توجه به نام گذاری سال جاری با عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب، تبیین آرمان‌ها و اندیشه‌های امام راحل در بین اقشار و آحاد مختلف مردم ضروری است. برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر آیین‌های بزرگداشت سالگرد ارتحال امام راحل، کمیته‌های هشت گانه در این شهرستان تشکیل شده است.

اعزام 2 هزار نفر از زائران سمنانی به مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام

حسن سعدالدین فرناندار سمنان در جلسه هماهنگی بزرگداشت بیست و چهارمین سالگرد ملکوتی حضرت امام خمینی(س)، حماسه 15 خرداد و نیز بزرگداشت سوم خرداد سالگرد آزادسازی خرمشهر در فرمانداری سمنان اظهار داشت: سوم خرداد، روزی بود که با فرمایشات و رهبری‏های مدبرانه حضرت امام خمینی(س) سرنوشت جنگ تحمیلی تغییر یافت.

سعدالدین به روز 14 خرداد، سالگرد ارتحال ملکوتی بنیان‏گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران اشاره و بیان کرد: ما هر چه داریم، از برکت حرکت پیامبرگونه آن امام است و باید در بزرگداشت مقام ایشان و انتقال آموزه‏ها و توصیه‏های ایشان به نسل آینده با ظرافت و شیوه‏های نو و هنرمندانه تلاش کنیم.

فرماندار شهرستان سمنان از اعزام دو هزار نفر از زائران شهرستان سمنان به مراسم بزرگداشت بیست و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب خبرداد و تصریح کرد: برنامه‏ریزی‏های لازم در این زمینه صورت گرفته و باید سعی کنیم که حال و هوای این ایام برای تمام مردم و به ویژه نسل جوان توام با یادآوری خاطرات حضرت امام خمینی(س) و مرور تاریخ انقلاب باشد.

آزادی امروز ایران اسلامی مدیون افکار امام راحل است    

محمد مشتاق‌زاده، فرماندار بستک در نشست ستاد بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(س) با بیان اینکه همه مدیون امام(س)، شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس هستیم، اظهار کرد: امام خمینی(س) روح مقاومت و پیروزی را در کالبد ملت‌ها و جامعه تزریق کردند و در واقع آزادی کنونی ایران اسلامی مدیون اقدامات و افکار امام راحل است. برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(س) و اعزام کاروان‌های متعدد به حرم مطهر، نشانگر تجدید پیمان مردم و به‌ویژه نسل جوان با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی است. ترویج اندیشه‌ها و تفکرات حضرت امام خمینی(س) می‌تواند در حفظ دستاوردها و انتقال ارزش‌های انقلاب به نسل آینده مؤثر باشد. ملت آگاه و بیدار ایران اسلامی در برهه‌های مختلف نشان داده‌اند که تلاش‌های دشمنان برای از بین بردن آرمان‌ها و اندیشه‌های بزرگ مرد تاریخ بی‌نتیجه مانده است و آنان همچنان به حفظ این اهداف پایبند هستند. ایام‌الله 14خرداد سالگرد رحلت حضرت امام(س) و قیام خونین 15 خرداد بهترین زمان و فرصت مناسب برای تبیین و ترویج اندیشه‌های امام(س) و انتقال آرمان‌های آن حضرت به دنیا و آزادی‌خواهان جهان است.

فرماندار شهرستان بستک در ادامه به سهمیه شهرستان در خصوص اعزام به مرقد امام راحل(س) در 14 خردادماه اشاره کرد و گفت: امسال سهمیه شهرستان بستک 300 نفر است. برنامه‌ریزی و فضاسازی مناسب در دستور کار مسئولان قرار گیرد و مراسم این روز باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود. برگزاری مراسم، محدود به اعزام کاروان‌های زیارتی به مرقد مطهر حضرت امام(س) نیست و برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری مراسم سالگرد ارتحال در شهرها و روستاهای شهرستان بستک نیز انجام می‌شود و در این راستا دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها نیز امسال فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

انتهای پیام /*