شهید قاضی طباطبایی و مخالفتش با شیشه ضد گلوله

آیت الله سید محمدعلی قاضی طباطبایی در دهم آبان سال ۵۸ به دست گروهک تروریستی فرقان به شهادت رسید. خاطره زیر به مناسبت شهادتش منتشر می شود:

کد : 182954 | تاریخ : 10/08/1400

به گفته یکی از نزدیکان آیت‌ الله قاضی، چند روز قبل از شهادت، زنی ناشناس به رئیس کمیته مسجد شعبان تلفنی گفته بود که تا سه روز دیگر آقای قاضی کشته خواهد شد. رئیس کمیته این موضوع را به اطلاع ایشان رساند. یکی دیگر از نزدیکان هم به ایشان گفته بود: از شایعات شهری چنین استنباط می‌شود که خطری جدی شما را تهدید می‌کند. اجازه بدهید اتومبیلتان را به شیشه ضد گلوله مجهز کنیم. وقتی ایشان از هزینه زیاد آن مطلع می‌شود می‌گوید: پول آن را به صندوق مستضعفین واریز کنید.

 همزمان با برگزاری نماز عید قربان، از سوی گروه فرقان اعلامیه‌ ای در محل برگزاری نماز توزیع شده بود و قرار بود یک نسخه از آن به آیت‌ الله داده شود. یک نفر به ایشان مراجعه کرده و می‌گوید: یک نسخه از اعلامیه گروه فرقان پیدا شده است، ولی آیت‌ الله قاضی می‌ گوید که اینجا محلّش نیست و آن را به خانه بیاور. شاهدان عینی از حضور دو نفر مشکوک که در نماز مغرب و عشا در مسجد شعبان حاضر می‌ شدند خبر دادند. یکی از محافظان آیت‌ الله گفت: آیت‌ الله قاضی طباطبایی روز عید قربان که عازم شرکت در نماز بود، روی پله‌ها به اطرافیان خود گفت: «مرا به این زودی ترور می‌کنند».

 منبع: زندگی و مبارزات شهید آیت الله قاضی طباطبائی، مرکز اسناد انقلاب اسلامی

انتهای پیام /*