رویکرد اصلی «میراث» پرداختن به تاریخ انقلاب، نظریه ولایت فقیه و زندگی امام(س) است

تهیه کننده برنامه «میراث» شبکه چهار، درباره ی لزوم ساخت برنامه هایی جذاب و فاخر با محوریت اندیشه های امام(س) برای نسل جوان، گفت: هر چه جلوتر می رویم به دلیل هجوم رسانه یی و اندیشه ها و سلیقه های جدید نسل جوان، باید به برنامه هایی با سبک گفت وگو محور و میزگردی بیشتر پرداخته شود.

کد : 43419 | تاریخ : 29/02/1392

 تهیه‌کننده برنامه «میراث» شبکه چهار، درباره‌ی لزوم ساخت برنامه‌هایی جذاب و فاخر با محوریت اندیشه‌های امام(س) برای نسل جوان، گفت: هر چه جلوتر می‌رویم به دلیل هجوم رسانه‌یی و اندیشه‌ها و سلیقه‌های جدید نسل جوان، باید به برنامه‌هایی با سبک گفت‌وگو محور و میزگردی بیشتر پرداخته شود.

او تاکید کرد: برنامه‌های تلویزیونی را باید از ساختار ساده خارج کرد و حرفه‌یی شوند.

به گزراش پرتال امام خمینی(س) فرشاد منجزی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: فضای تخصصی‌، کارشناسی و تولیدی برنامه‌هایی با مضامین «میراث» باید آن‌قدر مهم دیده شوند و به آنها امکانات تعلق گیرد که برنامه جلوه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه «میراث» برگرفته از نظرات و اندیشه‌های حضرت امام(س) است، عنوان کرد: رویکرد اصلی «میراث» پرداختن به تاریخ انقلاب‌، نظریه ولایت فقیه و زندگی خود امام(س) است. این برنامه بر اساس افکار و اندیشه‌های امام(س) و اندیشه‌های مقام معظم رهبری به یکسری مسائل مانند اقتصاد‌، جریانات روشنفکری،‌ هنر‌، خواص و عوام‌، تجمل و اشرافیت و ... می‌پردازد.

منجزی خاطرنشان کرد: برای ساخت‌ «میراث» اتاق فکر تشکیل شد و یکی از جنبه‌هایی که اهمیت داشت زاویه‌هایی بود که در این مجموعه مطرح می‌شود،. سعی کردیم رویکردمان جدید باشد‌، سوالاتی که در برنامه مطرح می‌شود تاکنون عنوان نشده یا اگر شده به این شکل پاسخ داده نشده است.

این تهیه‌کننده درباره‌ی دکور برنامه که حیات خانه امام(س) در جماران است، گفت: برای دکور برنامه اتودهای زیادی زده شد اما هیچکدام حس و حال دکور کنونی را نداشت.

او ادامه داد: افرادی که به برنامه «میراث» می‌آمدند با دیدن دکور آن فضا برایشان تداعی می‌شد و آن را حس می‌کردند؛ مهمانانی که تحت تاثیر اندیشه‌های امام(س) بودند، به خاطر دیدن دکور و فضای برنامه به «میراث» می‌آمدند.

منجزی معتقد است: می‌توان تازگی را به دلیل حضور مجری‌، فضا‌، اندیشه و نگاه جدید در برنامه‌ی «میراث» حس کرد.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که در تحقیقات و پژوهش‌های خود برای ساخت برنامه از چه منابعی استفاده کرده‌اید؟ گفت: تحقیق و پژوهش یک کار گروهی بود و در این میان از کتاب‌هایی نظیر کشف الاسرار،‌ وصیتنامه حضرت امام(س)، صحیفه‌ امام و ... استفاده شده است.

برنامه «میراث» با محوریت اندیشه‌های امام خمینی(س) در 26 قسمت 60 دقیقه‌ای تولید شده است و شنبه‌ها ساعت 22 به روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

انتهای پیام /*