جزئیات مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام در برخی شهرستان ها

اعزام زائران، برگزاری مسابقات، نشست ها و همایش ها، توزیع بسته های فرهنگی، برگزاری مراسم عزاداری، تبیین اندیشه های امام، اعزام کاروان های ورزشی و... از جمله این برنامه ها است.

کد : 43433 | تاریخ : 30/02/1392

به گزارش پرتال امام خمینی از خبرگزاریها، جزئیات مراسم سالگرد بزرگداشت ارتحال حضرت امام در شهرستان های زیر اعلام شد:


کرمانشاه/ 80 برنامه برای بزرگداشت ارتحال امام(س) و قیام 15 خرداد

عباس سروری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری بیش از 80 برنامه مختلف به مناسبت بزرگداشت ارتحال امام(س) و قیام 15 خرداد در استان کرمانشاه خبرداد و گفت: همزمان با 24 امین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب امام خمینی(س) و 50 امین سالگرد قیام خونین 15 خرداد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور اقدام به برگزاری برنامه های وسیعی در سطح استان کرمانشاه کرده است. از جمله برنامه های سالروز ارتحال امام(س) می توان به مراسم ویژه بدرقه 16 هزار زائر عازم به حرم بناینگذار انقلاب اشاره کرد که در راس ساعت 10 صبح روز سه شنبه 13 خرداد در میدان فرودگاه برگزار می شود. هم چنین مراسم ویژه سالروز ارتحال در روز  14 خرداد ساعت 10 صبح در مسجد جامع کرمانشاه برگزار می شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری برنامه های متنوع در سالروز قیام 15 خرداد خبرداد و گفت: البته کمیته های ویژه ای در جهت بزرگداشت این قیام تشکیل و تا پایان سال اقدام به برگزاری برنامه های مختلفی می کنند. برگزاری نمایشگاه های هنری، برگزاری نشست های پژوهشی، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و هنری، برگزاری شب شعر و خاطره و برگزاری مراسمات مختلف در مساجد استان از جمله این برنامه ها خواهد بود.

میناب/ اعزام 1200 نفر از بسیجیان به مرقد امام خمینی

سرهنگ پاسداراحمد ذاکری فرمانده سپاه ناحیه میناب گفت: امسال 1200 نفر از بسیجیان ولایتمدار شهرستان میناب توسط 28 دستگاه اتوبوس به مرقد مطهر امام(س) اعزام می شوند.

وی افزود: می باید از آرمان های بلند امام خمینی (س) دفاع کنیم و همان گونه که امام راحل به استکبار جهانی یعنی آمریکا نه گفت و دست پلیدآنه را از کشور ما کوتاه کرد، ماهم باید راه امام را دنبال کنیم. ما با پیروی از رهنمود های امام(س) و مقام معظم رهبری دشمنان را برای همیشه از دخالت در این نظام و انقلاب مایوس خواهیم کرد.

بندرعباس/ انقلاب اسلامی ایران با عرفان امام خمینی(س) گره خورده است      

احمد مرادی فرماندار شهرستان بندرعباس با بیان اینکه استقلال، آزادی و اعتماد به نفس امروز در کشور مرهون مجاهدت‌های امام راحل است، گفت: انقلاب اسلامی با عرفان و معنویت شخص امام خمینی(س) گره خورده است. انقلاب اسلامی و شخص امام خمینی(س) با عرفان و معنویت گره خورده و معتقدیم امام خمینی(س) ملت و جامعه ما را نجات داد. معرفی و شناخت امام به شناخت انقلاب اسلامی گره خورده و در حقیقت با معرفی و شناخت امام، آرمان‌ها و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی نیز شناخته می‌شود.

وی با تاکید بر این که شناخت امام خمینی(س) نیاز امروز جامعه بشری است، خدمت به آرمان‌ها و اهداف بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و انتقال ارزش‌ها و ابعاد شخصیتی معمار انقلاب اسلامی را یک وظیفه همگانی دانست و تصریح کرد: اشاعه سیره و منش، اهداف و آرمان‌های امام(س) کشور و جوانان را در برابر ترفندهای دشمنان ایمن می‌کند.

آباده/ اعزام 700 زائر به مرقد امام(س)

سرپرست فرمانداری آباده در گفت: امام راحل در طول حیات خود برای زنده نگه داشتن اسلام تلاش بسیاری کرد و انقلاب شکوهمند اسلامی را با حمایت‌های مردم به پیروزی رساند. اندیشه‌های والای آن عزیز سفر کرده در این حال دسیسه‌چینی‌های دشمنان نه تنها در مرزهای جغرافیایی کشور محدود نشد بلکه با عبور از منطقه، ذهن انسان‌های آزاده و حق‌طلب را در سرتاسر دنیا به خود معطوف کرده است. امروز رسالت ما مسئولان، خدمت‌رسانی به این مردم انقلابی است و هر مسئولی باید خود را به عنوان سرباز نظام دانسته و در راستای حفظ و انتقال آرمان‌های مقدس امام راحل تلاش کنند.

در ادامه الیاس یاری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آباده نیز با اعلام آمادگی برای اعزام کاروان زیارتی حضرت امام(س) و اجرای برنامه‌های بزرگداشت این روز در این شهرستان از مسئولان خواست تا امسال هرچه باشکوه‌تر از سال‌های دیگر این مراسم برگزار شود. در پایان این جلسه اعزام 700 نفر از مردم شهرستان آباده به سفر زیارتی مرقد حضرت امام(س) و اجرای برنامه‌های ویژه بزرگداشت ایام رحلت حضرت امام خمینی(س) در شهر آباده و شهرهای تابعه به تصویب رسید.

پیرانشهر/ برگزاری نمایشگاه خوشنویسی با موضوع اشعار و فرمایشات امام خمینی(س)

قادر مرادی مسئول فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرانشهر، گفت: امام خمینی(س) احیاگر تفکر دینی در جهان اسلام بوده و به مسلمانان جهان آموختند که چطور در برابر قدرت‌های استعماری جهان بدون هیچ‌گونه ترس و واهمه‌ای ایستادگی کنند.

وی با بیان اینکه مراسم ویژه سالگرد ارتحال امام(س) صبح 14 خرداد ماه در مسجد مصلی امام خمینی(س) برگزار می‌شود، افزود: باید راه امام راحل را ادامه داده و حفظ نظام مقدس اسلامی را وظیفه شخصی خود بدانیم.

وی در ادامه به برگزاری نمایشگاه خوشنویسی با موضوع اشعار و فرمایشات امام خمینی(س) به مناسبت سالگرد ارتحال امام(س) در مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان اشاره کرد.

مرادی با بیان اینکه این نمایشگاه از 12 خرداد ماه جاری به مدت یک هفته با وجود 70 اثر از هنرمندان استان دایر است، افزود: بازدید از نمایشگاه برای عموم مردم آزاد است. نمایشگاه عکس با موضوع ایثار و مقاومت هشت سال دفاع مقدس به مناسبت سوم خرداد در محل مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان با 90 اثر از هنرمندان دایر می‌شود.

اسلامشهر/ برگزاری همایش «امام و ولایت»، توزیع بسته‌های فرهنگی

حجت‌الاسلام صوفی کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی اسلامشهر از برگزاری همایش «امام و ولایت و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره امام خمینی(س)» در این شهرستان خبر داد و گفت: این جلسه با هدف برنامه‌ریزی کمیته فرهنگی نسبت به انجام مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(س) برگزار شد.

همچنین صادق محمدزاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلامشهر از توزیع بسته‌های فرهنگی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در این شهرستان و همزمان با سالگرد عروج امام راحل خبر داد و اظهار داشت: اجرای برنامه‌های فرهنگی به منظور انتقال آرمان‌های امام راحل و شناساندن شخصیت ایشان به نسل امروز یکی از برنامه‌های ما در روزهای 14 و 15 خرداد است.

در این جلسه مقرر شد، اداره تبلیغات اسلامی اسلامشهر مراسمی با عنوان امام و ولایت و زنده‌نگه داشتن یاد و خاطره امام خمینی(س) با حضور گروه‌های هدف ویژه بانوان اعم از مسئولان و اعضای مکاتب، کانون‌های فرهنگی و تشکل‌های دینی برگزار کند. همچنین، ادارات شهرستان باید ایستگاه‌های صلواتی استقبال از زائران در ورودی شهرستان ایجاد کند.

تنگستان/ برگزاری 60 برنامه فرهنگی سالگرد ارتحال امام خمینی(س)      

حجت‌الاسلام آیت اندرزیان سرپرست اداره تبلیغات اسلامی تنگستان و دبیر ستاد ارتحال امام خمینی(س) تنگستان از برگزاری بیش از 60 برنامه فرهنگی به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(س) در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: پایداری و عزت‌آفرینی ملت ایران و تحلیل عوامل پیروزی انقلاب اسلامی از جمله نقش رهبری مقتدرانه امام خمینی(س) باید در برنامه‌های مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(س) مد نظر قرار گیرد.

حجت‌الاسلام اندرزیان بر برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام به بهترین وجه تأکید کرد و گفت: حضور در این مراسم که به منزله هویت دینی ما است و اثرات جهانی دارد، باید باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود. در سالروز ارتحال امام خمینی(س) بیش از 60 برنامه فرهنگی، هنری، مذهبی و اجتماعی از جمله عزاداری هیئت‌های مذهبی در روز 14 خرداد در مساجد سطح شهر و روستاها، برپایی نمایشگاه عکس، مسابقات فرهنگی و هنری با محوریت وصیت‌‌نامه امام‌(س)، توزیع بسته‌های فرهنگی در کاروان اعزامی، محافل انس با قرآن کریم، مقاله‌نویسی و شب شروه برگزار می‌شود.

دامغان/  1200 زائر به مرقد امام خمینی اعزام می شوند

حجت الاسلام سید جعفر میرعلی اکبری، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دامغان گفت: به همت نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه دامغان یک هزار و 200  زائر از این شهرستان به بارگاه ملکوتی امام راحل (س) اعزام خواهند شد. ایام رحلت امام(س) و قیام پانزده خرداد امسال با سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) تقارن یافته که خود بر لزوم توجه به این ایام سوگواری می افزاید حال آنکه ما پنجاهمین سالگرد قیام 15 خرداد را نیز پیش رو داریم و وظیفه ما در این زمینه انتقال بیش از پیش پیام انقلاب به نسل جوان است.

سرهنگ سید حسن مرتضوی، فرمانده سپاه ناحیه دامغان نیز در این جلسه حضور گسترده و فعال بسیجیان و تمامی اقشار جامعه را در برنامه های 14 و 15 خرداد نشانگر عشق و علاقه مردم به اسلام و انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: پایگاه های مقاومت بسیج شهرستان از زائران بارگاه ملکوتی امام خمینی(س) ثبت نام می کنند و تمامی اقدامات لازم با همکاری تمامی دستگاه ها برای رفاه حال زائران فراهم خواهد شد.

کمیجان/ بینش سیاسی امام(س) سیاست‌مداران جهان را بهت‌زده کرده است   

محمد زیدوند، فرماندار کمیجان گفت: برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(س) و 15 خرداد امسال با ایام انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا مصادف شده و باید به نحو شایسته‌تری برگزار شود. اعضای ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(س) باید با بررسی تجربیات گذشته مراسمی در شأن و منزلت بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزار کنند. خود را موظف می‌دانیم تا تمامی تلاش خود را برای هرچه با شکوه‌تر برگزار شدن مراسم ارتحال بنیانگذار انقلاب به کار گیریم.  فعالیت‌‌های سیاسی امام خمینی(س) همه سیاستمداران جهان را بهت‌زده ‌کرده و آنان نمی‌توانستند نقشه‌ها و حرکت‌های سیاسی این امام بزرگوار را پیش‌بینی کنند.

زنجان/ تبیین دقیق اندیشه حضرت امام

حجت‌الاسلام علی دشتکی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: اندیشه‌های حضرت امام(س) باید به طور دقیق به مردم تبیین شود. امام(س) با اندیشه‌های والا و اسلامی خود تغییر و تحول عظیمی را در جهان به وجود آورده است، به طوری که امروز همه ملت‌ها به دنبال حقوق خود هستند. امام(س) عزت کرامت و شرافت را نه تنها به ملت ایران بلکه به تمام دنیا به ارمغان آورد. امروز دشمن به خاطر این اصول و ارزش‌های والای انسانی که امام پرچمدار آن است سعی دارد در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران بایستد. نگاه توحیدی حضرت امام(س) برگرفته از نگاه پیامبران و ائمه اطهار(ع) است و امسال باید اندیشه‌های حضرت امام به بهترین شکل ممکن به نسل جدید منتقل شود. اندیشه‌های امام(س) نجات بخش جوامع این عصر است و محوری‌ترین این اصول مسأله عدالت است. امروز استکبار و استعمار به نام آزادی جوامع زیادی را تحت سلطه خود درآورده است و اجازه نفس کشیدن به ملت‌ها را نمی‌دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه امسال باید حماسه‌ای عظیم با حضور مردم در انتخابات به وجود آید تصریح کرد: با عمل به سیره و اندیشه‌های حضرت امام(س) شاهد حماسه‌های عظیم و ماندگار در طول تاریخ خواهیم بود. برنامه‌های امسال ارتحال حضرت امام(س) باید با تأثیرگذاری بیشتری اجرا شود و بر تمام برنامه‌ها باید ارزیابی دقیق صورت گیرد و ارزیابی برنامه‌ها به تأثیرگذاری هرچه بهتر برنامه‌ها منجر خواهد شد. در سطح استان 1200 مسجد و 1500 تشکل دینی وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها به بهترین شکل بهره گرفت.

بهار/ اعزام 1500 بسیجی  به مرقد امام راحل

حسن برزگر فرمانده سپاه ناحیه بهار گفت: امسال یک‌هزار و 500 نفر از بسیجیان شهرستان بهار در تاریخ‌های 13 و 14 خرداد در قالب 40 اتوبوس به مرقد مطهر امام راحل اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری، امام(س) به اسلام و مسلمین قوت بخشید و این انقلاب با نام او در جهان شناخته شده است، افزود: انقلاب اسلامی ایران به مسلمانان نشاط بخشید و اسلام را زنده کرد. امروز در کشورهای اسلامی، نظام جمهوری اسلامی به آرزو و آرمان جوانان آزادیخواه و روشنفکر تبدیل شده است. امام(س) ابعاد سیاسی و اجتماعی و حقایق فراموش شده اسلام را در سطح دنیای اسلام احیا کرد و ندای عدالت‌طلبی را به گوش جهانیان رساند. اگر امام را دوست داریم باید راه و مکتب ایشان را زنده نگه داریم و هدف ایشان را به عنوان هدف حقیقی و اصلی انقلاب قرار داده و به سمت آن حرکت کنیم چراکه معنی وفاداری این است که عیناً در همان هدف و خط حرکت کنیم و به بیراهه نرویم.

وی با اشاره به مراسم گرامیداشت امام(س) و اعزام عزاداران و زائران حرم مطهر گفت: آشنا کردن نسل جوان با آرمان‌ها و اندیشه‌های حضرت امام و رهبر انقلاب و تبیین اندیشه‌های استکبارستیزی، مردم‌محوری و عدالت‌طلبی حضرت امام و مقام معظم رهبری و زنده نگه داشتن یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی و تجدید میثاق با آرمان‌های امام از اهداف برنامه‌های اندیشیده شده به شمار می‌رود.

همچنین حجت‌الاسلام حسن کریمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی خمین، با اشاره به ابعاد شخصیتی معمار کبیر انقلاب اسلامی از دیدگاه کارشناسان و چهره‌های بین‌المللی، گفت: امام راحل به مسلمانان عزت بخشید و توانست چهره حقیقی اسلام را به جهانیان عرضه کند. امام خمینی(س) بانی تولد دوباره اسلام و احیاگر ارزش‌های فراموش شده میلیونها مسلمان در جهان بود. انقلاب اسلامی با نام امام خمینی(س) شناخته شده است؛ لذا گرامیداشت امام راحل همان بزرگداشت انقلاب اسلامی است.

این مقام مسئول در پایان برگزاری محفل انس با قرآن کریم، ختم قرآن در مساجد در شب ارتحال بنیانگذار انقلاب، اعزام مبلغ، تهیه و نصب بنر، برگزاری مراسم در مساجد، همکاری با مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در برگزاری مراسم استانی سالگرد ارتحال، اعزام کاروان به مرقد امام خمینی(س) در تهران و برگزاری سوگنامه آفتاب را از جمله برنامه‌های سالگرد در این شهرستان عنوان کرد.

خمین/ اعلام برنامه‌های سالگرد ارتحال امام(س)

علی کریمی فرماندار خمین اظهار داشت: برنامه‌های سالگرد ارتحال امام خمینی(س) هر ساله با عظمت خاصی در زادگاه امام برگزار می‌شود. برگزاری مراسم گلباران بیت قدیمی امام راحل، برگزاری شورای اداری استان در خمین، ختم قرآن در شب ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی به صورت همزمان در مساجد فعال شهرستان، برگزاری ویژه‌برنامه فراق یار در بیت قدیمی امام(س)، برگزاری محفل انس با قرآن، اعزام زائران به مرقد مطهر امام(س) و ... بخشی از برنامه‌های این شهرستان در روز 14 و 15 خرداد است. همزمان با شب ارتحال امام خمینی(س) دو هزار نفر از دلسوختگان به مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی اعزام می‌شوند.

کریمی با تأکید بر اهمیت برگزاری باشکوه و مردمی آیین‌های سالگرد ارتحال امام راحل محور قرار گرفتن مساجد در اجرای برنامه‌ها و مشارکت مردم و نهادینه کردن فکر و اندیشه امام راحل در جامعه به‌ویژه در بین جوانان را از ضرورت‌های امروز برشمرد و با اشاره به اهمیت تبیین سیره و افکار امام(س) برای نسل جوان گفت: نسل جوان به شدت نیازمند شناخت سیره عملی، اندیشه‌ها و افکار بنیانگذار جمهوری اسلامی است که مسئولان باید به این مهم توجه جدی داشته باشند.

رامهرمز/ اعزام مشتاقان زیارت حرم امام راحل به تهران

غلامعلی پشت یافته فرماندار رامهرمز از اعزام مشتاقان زیارت حرم مطهر امام راحل با اختصاص هشت دستگاه اتوبوس به تهران خبر داد واظهار کرد: باید سالگرد ارتحال امام خمینی(س) را به عنوان یک حماسه سیاسی نگاه کنیم زیرا که همه رسانه‌های بیگانه حضور یا عدم حضور ما را در این عرصه به دقت رصد می‌کنند. به همین منظور مقرر شده است که زائران مرقد امام(س) برای شرکت در این مراسم پرشکوه توسط هشت دستگاه اتوبوس به مرقد اعزام شوند. در راستای کمک رسانی و ارائه خدمات مطلوب به زائران اعزامی از این شهرستان همراه این کاروان دو دستگاه آمبولانس با داروی مورد نیاز و چند دستگاه خودروی سبک تدارکاتی نیز اعزام خواهند شد.

فرماندار رامهرمز تصریح کرد: امام راحل چهره‌ای جهانی، عرفانی و مذهبی داشتند و بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی است پس اهمیت حضور ما در مراسم سالگرد ارتحال بسیار مهم و ضروری ا‌ست. امام خمینی(س) روحیه قانون‌گرائی بسیار قوی داشت و این روحیه را مسئولان ما باید به‌کار گیرند و بیش از پیش به امور مردم بپردازند.

مشهد/حرکت نمادین دوچرخه‌سواران به مناسبت سالروز رحلت امام(س)

سید مجتبی جاودانی ایرانی‌نژاد رئیس هیئت دوچرخه سواری مشهد گفت: دوچرخه سواران مشهدی به مناسبت گرامیداشت سالروز رحلت امام خمینی(س) و قیام 15 خرداد تا ارتفاعات هزار مسجد رکاب می‌زنند. یک دوره تور دوچرخه سواری با مشارکت اداره ورزش و جوانان شهرستان مشهد و همکاری باشگاه دوچرخه سواری شهر سالم به مناسبت گرامیداشت سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و قیام 15 خرداد در روزهای 14 تا 16 خرداد ماه برگزار می‌شود. در این حرکت ورزشی نمادین دوچرخه سواران مشهدی مسیر مشهد تا ارتفاعات هزار مسجد را در مدت سه روز رکاب می‌زنند.

سنندج/ اعزام 1500 زائر به حرم امام راحل

عبدالحسین یوسفی فرمانده سپاه شهرستان سنندج از اعزام یک‌هزار و 508 زائر این شهرستان برای شرکت در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی در 14 خردادماه سال جاری خبر داد و اظهار کرد:‌ یک‌هزار نفر از این تعداد برادر و 508 نفر نیز خواهر هستند که در قالب 35 دستگاه اتوبوس به حرم مطهر امام راحل اعزام می‌شوند. همچنین اعزام زائرانی که برای نخستین‌بار به حرم ملکوتی امام‌ راحل مشرف می‌شوند در اولویت‌ قرار دارند.

فرمانده سپاه سنندج بر تلاش در راستای احیا و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب را ضروری دانست و گفت: اجرای کارهای فرهنگی محتوایی در چنین برنامه‌هایی در راستای شناساندن اهداف امام خمینی(س) به ویژه به جوانان نقش مؤثری دارد. حضور میلیون‌ها عاشق دلسوخته امام از سراسر کشور در سالگرد ارتحال جانگداز بنیانگذار انقلاب در حرم مطهر ایشان گواهی بارز بر جاودانگی بنیانگذار انقلاب اسلامی است.

وی بر توزیع بسته‌های فرهنگی از جمله بروشورهای حاوی چکیده‌ای از زندگینامه امام راحل و وصیت‌نامه ایشان در بین زائران تأکید کرد و خواستار هماهنگی لازم برای تامین امنیت زائران و رعایت رانندگان خودروهای حامل این افراد شد.

حجت‌الاسلام مهدی صفرزاده معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور نیز در این جلسه از امام خمینی(س) به عنوان شخصیتی ماندگار و احیاگر ارزش‌های دینی و اسلامی نام برد و اظهار کرد:‌ تلاش در راستای هرچه بهتر برگزار کردن مراسم ارتحال امام راحل و انتقال تفکر و اندیشه‌های امام بزرگوار به نسل جدید ضروری است. ترویج اندیشه‌ها و تفکرات امام خمینی نقش بسزایی در حفظ دستاوردها و انتقال ارزش‌های انقلاب به جهانیان خواهد داشت.

سعدآباد/ برگزاری 30 نشست هم‌اندیشی دینی تبیین اندیشه امام خمینی(س)

حجت‌الاسلام عبدالکریم جمالی رئیس تبلیغات اسلامی سعدآباد از برگزاری 30 نشست هم‌اندیشی دینی تبیین اندیشه امام خمینی(س) در سعدآباد خبر داد و افزود: بنیانگذار انقلاب اسلامی در پرتو ایمان به خدای متعال، پشتکار و اعتماد به مردم، هویت جدیدی به جامعه اسلامی بخشیدند و ثمره مجاهدت‌های بی‌وقفه ایشان منجر به احیای اسلام و فرهنگ ناب تشیع شد. در ایام ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی و قیام 15 خرداد 25 مبلغ و مبلغه مستقر، طرح هجرت و بومی برای تبیین این دو مناسبت به مساجد شهرها و روستاها برای برگزاری 30 نشست هم‌اندیشی دینی اعزام می‌شوند. دانش‌آموزان و نوجوانان و جوانان به عنوان آینده‌سازان کشور باید هر چه بیشتر با ریشه‌های انقلاب اسلامی و اندیشه‌های امام(س) به عنوان سکاندار این انقلاب و نقش مردم در پیروزی انقلاب اسلامی ایران آشنا شوند. وظیفه امروز همه مردم و مسئولان را زنده نگه داشتن یاد و خاطره امام است. تبیین آرمان‌ها و اندیشه‌های امام راحل در مراسم بزرگداشت سالروز رحلت ایشان تجدید میثاق با رهبر فرزانه انقلاب است که باید مورد توجه قرار گیرد. برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برگزاری مسابقه فرهنگی از وصیت‌نامه امام خمینی(س)، برگزاری محفل انس با قرآن کریم همراه با مسابقات قرآنی، اعزام کاروان‌ها به مرقد مطهر امام(س) از دیگر برنامه‌های تبلیغات اسلامی سعدآباد در این ایام است.

بهارستان/ حرکت تاریخی امام راحل به نحو شایسته در تاریخ جاودانه بماند

ولی الله اصغری معاون انتظامی سیاسی فرمانداری بهارستان گفت: حرکت بزرگ و ارزشمند امام راحل که توانست با دست خالی این کشور را از دست طاغوتیان رها کند، باید در تاریخ جاودانه بماند. آسایش و آرامش کنونی در نظام ولایی، مسئولیتی بر عهده داریم مرهون بزرگ منشی و ایثارگری های امام راحل بود که توانست این انقلاب را از دست طاغوتیان نجات دهد. امام راحل با تمام رشادت در مقابل طاغوتیان به عنوان یک ابر مرد تاریخ برای همیشه جاودانه خواهد ماند چراکه تاکنون هیچ کشوری چنین رهبری بر خود ندیده بود.

اصغری با تاکید بر اینکه بهارستان بدلیل قرار گرفتن در محورهای مواصلاتی به حرم مطهر نقش بسیار مهمی بر عهده دارد، یادآور شد: این شهرستان بدلیل قرار گرفتن در مسیر تردد زائرین اقصی نقاط شهرستانها و مراکز استانهای کشورمان میزبان زائران خواهد بود که تمامی تمهیدات لازم برای میزبانی از این افراد اندیشیده شده است.

مرکزی/ برگزاری مسابقه اینترنتی با عنوان وصیتنامه امام راحل و مقاله نویسی  

حجت‌الاسلام عباس هاشمی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی  گفت: با توجه به اینکه امسال پنجاهمین سالروز قیام 15 خرداد 42 و بیست و چهارمین سالروز رحلت امام(س) است باید برنامه‌های این مناسبت‌ها در شأن امام راحل و اهداف ایشان باشد. برنامه‌ها در سالروز رحلت امام به دو صورت اعزام زائران به مرقد مطهر امام راحل و مراسم استانی برگزار می‌شود.

وی همچنین برگزاری مسابقه فرهنگی و کتابخوانی، برگزاری مراسم سخنرانی و دستجات عزاداری با همت هیئت‌های مذهبی، برپایی کرسی آزاداندیشی و جلسات هم اندیشی در حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مدارس، اعزام ملبغ در قالب پوشش‌دهی 500 نقطه شهری و روستایی و هماهنگی با ائمه جمعه و جماعات در روزهای 14 و 15 خردادماه امسال را از جمله برنامه‌های این مناسبت‌های مهم عنوان کرد.

حجت‌الاسلام هاشمی در ادامه به برگزاری مراسم سالروز ارتحال امام در بیت قدیمی ایشان در خمین را از دیگر برنامه‌های 14 خردادماه امسال اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه 15 خرداد مصادف با سالروز شهادت هفتمین اختر تابناک امامت ولایت امام کاظم(ع) است به همین مناسبت کاروان غم در این روز به سمت مصلای بیت‌المقدس اراک حرکت کرده که با سخنرانی و اقامه نماز ظهر به پایان می‌رسد.

رضا پور ایمانی، رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی استان مرکزی نیز در ادامه از همایش اندیشه روح‌الله در هشتم خردادماه سال‌جاری با محوریت مسابقه اینترنتی با عنوان وصیتنامه امام راحل و مقاله نویسی با موضوعات اندیشه امام و حماسه سیاسی، اندیشه امام و تعلیم و تربیت اسلامی و اندیشه امام و اسلامی کردن دانشگاه خبر داد و گفت: علاقه‌مندان با مراجعه به سایت اطلاعات دقیق‌تری از نحوه ارسال آثار دریافت کنند. در همایش اندیشه روح‌الله، آیت‌الله محسن اراکی و دکتر فیض به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت. میهمانان ویژه این مراسم عصر روز چهارشنبه، 8 خردادماه از بیت امام راحل در خمین و نمایشگاه برپاشده در این مکان بازدید می‌کنند.

زاهدان/ اعزام 200 زائر به حرم مطهر امام

محمد سلیمانی، معاون سیاسی ـ اجتماعی فرمانداری شهرستان زاهدان صلابت و عظمت امروز جمهوری اسلامی را مدیون مجاهدت معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(س) و مقام عظمای ولایت دانست و گفت: هریک از مدیران و مسئولان به اندازه توانشان باید در بیان اندیشه‌های امام خمینی(س) بکوشند و در تبیین شخصیت ایشان نقش بسزایی داشته باشند. اندیشه بلند امام راحل در قلب اروپا، آسیا و حتی آمریکا رسوخ پیدا کرده و انقلاب امام به معنای واقعی صادر شده و همه دلدادگان سعی می‌کنند مرام و اندیشه امام را فراروی خود قرار دهند. اگر امروز انقلاب اسلامی توانسته است در قله عظمت و اقتدار قرار گیرد به خاطر همین رهبری داهیانه بنیان‌گذار کبیر و در تداوم آن رهبر معظم انقلاب است که دشمنان این نظام و انقلاب را به نقطه استیصال کشانده است. همه وظیفه داریم در تجدید میثاق با آرمان‌ها و اندیشه امام و آشنایی نسل جوان با وصایای آن حضرت برنامه‌های متنوعی را در سالگرد عروج ملکوتی آن پیر مراد انجام دهیم.

وی از اعزام دو هزار زائر از شهرستان زاهدان به مرقد مطهر امام در 14 خرداد خبر داد و یادآور شد: کاروان این شهرستان عصر روز 13 خرداد عازم حرم می‌شوند و در روز 14 خرداد همزمان با حضور شورآفرین ملت ایران در مراسم سالگرد ارتحال امام به عزاداری مشغول می‌شوند.

خراسان جنوبی/ برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(س) در بیش از ۵۰ نقطه

حجت الاسلام محمدعلی سلم آبادی معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران در بیش از ۵۰ نقطه از شهرها و بخش های استان خبر داد و افزود : 4 برنامه محوری همزمان با 14 و 15 خرداد در مسجد امام حسین(ع)، سپاه، مدرسه علمیه و بازار بیرجند برگزار می شود. باید از تمامی ظرفیت های موجود در جهت هرچه باشکوه تر برگزار شدن مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(س) در سطح استان استفاده کنیم.

چهار محال و بختیاری/ تشکیل ستاد بزرگداشت ارتحال امام(س) در مدارس

علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: توجه به جایگاه رفیع ولایت در جامعه و تلاش هر چه بیش‌تر در راستای تحکیم‌بخشیدن به این جایگاه ارزشمند و هم‌چنین توجه به تاثیرگذاری، محتوا و کیفیت برنامه‌های مربوط به گرامی‌داشت ارتحال امام باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد. سه عنصر مردمی بودن، در مسیر دین و اسلام بودن و ایمان حقیقی به خدا رمز پیروزی امام و قیام 15 خرداد مقدمه پیروزی انقلاب بود. با تبعیت از ولی فقیه و شناخت بیشتر امام راحل(س) و آرمان‌های اسلام و انقلاب، باید در راستای تحقق اهداف اسلام و انقلاب حرکت کنیم. حرکت در راستای تحقق جامعه اسلامی، احیای اسلام ناب محمدی(ص) و تلاش در راستای تحقق حکومت اسلامی از دیگر ویژگی‌ها و امتیازات امام راحل(س) بود. شناخت راه امام و اهداف ایشان، توجه به وحدت کلمه، کار و تلاش صادقانه، حضور پررنگ در عرصه‌های حساس کشور و پیروی از رهنمودهای ولی فقیه و صیانت از نظام جمهوری اسلامی از مهم‌ترین وظایف ملت ایران است.

کریمیان از تشکیل ستاد بزرگداشت مراسم بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی در ادارات و مدارس استان خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات انشای دانش آموزان در امتحانات خرداد در مجموع مدارس استان با عنوان درس‌های که از «امام خمینی و انقلاب باید آموخت» اختصاص داده شد. در روزهای 14 و 15 خردادماه تمامی دانش‌آموزان و فرهنگیان در مرکز استان و شهرستان‌ها و مناطق در مراسمات عزاداری متمرکز گردهم خواهند آمد.

آباده/ اعزام 700 نفر به مرقد مطهر امام راحل       

پرویز فتاحی، سرپرست فرمانداری آباده ضمن گرامیداشت یاد امام راحل(س) و شهدای انقلاب گفت: ایشان در طول حیات خویش برای زنده نگه داشتن اسلام تلاش بسیار زیادی کرد و انقلاب شکوهمند اسلامی را با حمایت‌های مردم در کشور ایجاد کرد. اگر امروز کشور توانسته استقلال و آزادی داشته باشد، مرهون تلاش‌ها و مجاهدت‌های معمار کبیر انقلاب است. اندیشه‌های والای آن عزیز سفر کرده به‌رغم دسیسه‌چینی‌های دشمنان نه تنها در مرزهای جغرافیایی کشور محدود نشد بلکه با عبور از منطقه، ذهن انسان‌های آزاده و حق‌طلب را در سرتاسر دنیا به خود معطوف کرده است. امروز رسالت مسئولان، خدمت‌رسانی به این مردم انقلابی است و هر مسئولی باید خود را به‌عنوان سرباز نظام دانسته و در جهت حفظ و انتقال آرمان‌های مقدس امام راحل(س) تلاش کند.

یادآور می‌شود، در پایان این نشست اعزام تعداد 700 نفر از مردم شهرستان آباده به سفر زیارتی مرقد حضرت امام(س) و اجرای برنامه‌هایی وی‍ژه بزرگداشت ایام رحلت امام خمینی(س) در شهرستان آباده و شهرستان‌های تابعه به تصویب رسید.

فارس/ برگزاری باشکوه سالگرد ارتحال امام(س) نوعی خلق حماسه سیاسی است     

لطف‌الله حقیقی، مسئول معاونت تربیت، آموزش و فرهنگ پاسداری سپاه فجر فارس گفت: طی سال‌های گذشته از عمر انقلاب اسلامی، هر سال مردم در رابطه با وفاداری و قدرشناسی نسبت به امام(س) و ولایت فقیه حماسه آفریدند و امسال نیز طبیعی است که در پنجاهمین سال واقعه مقدس انقلاب اسلامی و همچنین سالگرد ارتحال امام(س) این حماسه تکرار می‌شود. در امور تبلیغاتی وظیفه ما آگاهی رساندن به مردم و دعوت به خیر از مردم است اما متأسفانه نمی‌توانیم بگوییم در امور تبلیغاتی صد در صد موفق بوده‌ایم زیرا در امور فرهنگی و تبلیغات به‌صورت جزیره‌ای عمل کرده‌ایم که موجب عدم انسجام در امور تبلیغی و فرهنگی ما شده است. در بحث ایام رحلت امام(س)، یکی از صحنه‌های حماسی، حرم امام(س) و زیارت مشتاقان امام و ولایت در قبل و بعد از 14 خرداد است. با توجه به اینکه امسال حداقل 39 هزار نفر از استان فارس به حرم امام(س) اعزام می‌شوند، باید با توجه به شرایط اقتصادی، باید تلاش کنیم تا فشار اقتصادی بر مردم و متقاضیان زیارت مرقد امام(س) وارد نشود و هزینه‌های گزافی از آن‌ها گرفته نشود، زیرا حضور یک نفر انسان ولایت‌مدار موجب تقویت خلق حماسه می‌شود. در بحث تبلیغات و تبیین اندیشه‌های امام(س) نیز باید فعالیت‌ها قبل، حین و بعد از زیارت حرم امام راحل(س) صورت گیرد.

سروستان/ امام(س) اندیشه بازگشت به دین را در عصر پست مدرن به‌منصه ظهور رساند

احسان خازن، فرماندار سروستان ضمن تأکید بر بزرگداشت سالگرد ارتحال ملکوتی رهبر کبیر انقلاب با حضور و مشارکت اقشار مختلف مردم گفت: بزرگداشت سالروز رحلت امام راحل(س) بیعت و میثاق دوباره با رهبر معظم انقلاب و آرمان‌های بلند بنیانگذار انقلاب اسلامی است و باید این مراسم با همت همه مسئولان و مردم هر‌‌چه باشکوه‌تر برگزار شود. امام(س) در عرصه تحول داخلی کشور، هویت دینی و ملی اصیل و فراموش شده را که پس از استیلای تجدد در کشور به حاشیه رانده شده بود، بار دیگر به مردم مظلوم ایران اسلامی باز گرداند. بنیانگذار انقلاب اسلامی در روابط تاریخی بین دولت و ملت دگرگونی ایجاد کرد و بر نقش خدمت‌گزاری حکومت‌گران بر مردم و همچنین نقش مؤثر مردم در سرنوشت کشور تأکید کرد. امام(س) در عرصه خارجی قدرت‌های استکباری را به چالش کشید و با تأکید بر عدم سازش و آشتی میان استکبار و جمهوری اسلامی ایران، نظام دو قطبی را در نظام بین‌الملل برهم زد و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به کرسی نشاند. معمار کبیر انقلاب، اندیشه پایان دین‌مداری در عصر مدرنیته را نزد نخبگان و نظریه‌پردازان غربی به شکست کشاند و اندیشه بازگشت به دین و معنویت را در عصر پست مدرن در محافل و مجامع غربی به‌منصه ظهور رساند. اندیشه‌های والای آن عزیز سفر کرده به‌رغم دسیسه‌چینی‌های دشمنان نه تنها در مرزهای جغرافیایی کشور محدود نشد بلکه با عبور از منطقه، ذهن انسان‌های آزاده و حق‌طلب را در سرتاسر دنیا به خود معطوف کرده است.

انتهای پیام /*