عملیات اجرایی موزه امام خمینی(س) در برج میلاد به زودی آغاز می شود

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از نهایی شدن مطالعات اولیه تأسیس یادمان و موزه امام خمینی(س) در برج میلاد خبر داد و گفت: عملیات اجرایی موزه امام خمینی(س) در برج میلاد به زودی آغاز می شود.

کد : 43484 | تاریخ : 06/03/1392

به گزارش پرتال امام خمینی(س) به نقل از ایکنا، سیدمحمدهادی ایازی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از نهایی شدن مطالعات اولیه تأسیس یادمان و موزه امام خمینی(س) در برج میلاد خبر داد و گفت: بر طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، این طرح به زودی وارد فاز عملیاتی می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه اواخر سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای به منظور تأسیس یادمان و موزه امام خمینی(س) در برج میلاد، میان شهرداری تهران و مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(س) به امضاء رسید، اظهار کرد: اجرای این طرح هم اکنون در مرحله انجام مطالعات کارشناسی قرار دارد و با توجه به پیشرفت قابل قبول فرآیند مطالعات اولیه آن، به زودی وارد فاز عملیاتی می‌شود.

 ایازی ادامه داد: در این موزه با اتکا به هنر دیجیتال، تلاش مردم انقلابی و تأثیرات بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران به صورت گسترده نشان داده می‌شود.

 سخنگوی شهرداری تهران عنوان کرد: وظیفه تأمین آثار و اشیای این موزه به کارگروهی متشکل از نمایندگان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام (س) و برج میلاد واگذار شده است.

 معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: علاوه بر ایجاد و ساخت موزه در مرتفع‌ترین مکان برج میلاد، شهرداری تهران در نظر دارد که کار ساماندهی جماران را که بسیار مورد تأکید شورای شهر بود انجام دهد. همچنین دو باغ امیرسلیمانی و خسروشاهی در محدوده جماران برای تبدیل شدن به موزه به تملک درآمده است.

 وی تصریح کرد: با توجه به آنکه در جماران بخش‌های دیگری از یادمان امام(س) به نمایش درمی‌آید و همچنین یک موزه نیز در محل مرقد امام‌(س) ایجاد شده است، امیدواریم این سه موزه بتواند نقش موثر امام خمینی(س) را در پیروزی انقلاب اسلامی به خوبی بیان کند.

 

انتهای پیام /*