افتتاح جشنواره فرهنگی، هنری «بر آستان آفتاب»

جشنواره فرهنگی، هنری بر آستان آفتاب در برج میلاد با حضور حجت الاسلام والمسلمین مرتضی اشراقی نوه گرامی امام خمینی افتتاح شد.

کد : 43493 | تاریخ : 07/03/1392

به گزارش پرتال امام خمینی به نقل از جماران، جشنواره فرهنگی هنری بر آستان آفتاب که از پنجم تا پانزدهم خرداد ماه در نمایشگاه میلاد دایر خواهد بود، با حضور حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی نوه گرامی بنیانگذار جمهوری اسلامی افتتاح شد.

در ابتدای مراسم، جعفری، مدیر روابط عمومی برج میلاد ضمن عرض خیر مقدم حضور میهمان، با اشاره به اینکه : امسال سومین سالی است که مجموعه برج میلاد این افتخار را دارد که میزبان این جشنواره فرهنگی هنری باشد، اظهار داشت:  اینکه بتوانیم از طریق چنین برنامه هایی میهمانان برج میلاد به وی‍ژه میهمانان بین المللی این مجموعه را با فضای فکری و آرمانی حضرت امام آشنا کنیم، قدم بسیار بزرگی است.

وی در خصوص علت نامگذاری این برج به نام «برج میلاد»  تصریح کرد:  علت نامگذاری، یکصدمین سالروز میلاد حضرت امام خمینی(س)  بود که طبق نظر شورای محترم شهر تهران تصمیم بر آن شد که این برج «میلاد» نام بگیرد.

جعفری در ادامه در خصوص برنامه های این جشنواره افزود: در این جشنواره در غرفه های مختلفی اسناد مبارزاتی امام خمینی، کتاب های پیرامون ایشان و تصاویر ایشان و... در طبقه اول برج میلاد برای علاقه مندان به نمایش گذاشته شده است. همچنین در طبقه 280 این برج نمایشگاه آثار هنری و حجمی طلاب سراسر کشور می باشد که در آن آثاری در قالب خوشنویسی، معرق، پیکر تراشی و طراحی که توسط طلبه های سراسر کشور انجام می شود، به نمایش گذاشته شده است.

پس از صحبت های مدیر روابط عمومی برج میلاد، مرتضی اشراقی نوه ارجمند امام خمینی(س) به همراه غلامعلی اصغریان معاونت فرهنگی ستاد مرکزی بزرگداشت ارتحال امام خمینی(س) و هیئت همراه خود برای افتتاح نمایشگاه به طبقه 280 برج میلاد رفتند و ضمن افتتاح رسمی نمایشگاه، از تمامی غرفه های نمایشگاه مانند غرفه اسناد مبارزاتی شامل 50 سند مبارزاتی امام خمینی، کارگاه آثار هنری با حضور 70 طلبه هنرمند در قالب نگارگری، آثار حجمی، غرفه پرتال امام خمینی  و... بازدید کرده و از  موزه سکه و نگارخانه برج میلاد و همچنین «گنبد آسمان» برج میلاد دیدن کردند که با توضیحات جعفری همراه بود.

 این جشنواره که با همت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)، معاونت فرهنگی ستاد مرکزی بزرگداشت ارتحال امام خمینی(س)، سازمان اسناد و کتابخانه ملی، سازمان تبلیغات اسلامی حوزه علمیه، شهرداری تهران و مجموعه برج میلاد برگزار می‌شود، از روز یکشنبه پنج خرداد ماه تا 14 خرداد  برنامه های متنوعی را برای علاقه مندان دارد.

انتهای پیام /*