تشریح ویژه برنامه های بیست و چهارمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی

اعزام کاروانهای پیاده، برگزاری همایشها و نشست های مختلف پیرامون امام خمینی، جلسات تبیین شخصیت امام، برگزاری نمایشگاه های فرهنگی، توزیع بسته های اطلاع رسانی و... از جمله این برنامه ها است.

کد : 43509 | تاریخ : 11/03/1392

 به گزارش پرتال امام خمینی(س) به نقل از خبرگزاریها، مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی و قیام 15 خرداد در برخی شهرستان ها اعلام شد.


لارستان/ تبیین ابعاد شخصیتی امام(س)، در خلق حماسه سیاسی مؤثر است    

علی‌محمد امیری، فرماندار ویژه لارستان گفت: ارزش، عزت، استقلال و هر آن‌چه که ما امروز داریم و به آن افتخار می‌کنیم متأثر از اقدام الهی امام خمینی(س) بوده است. امام راحل(س) بر گردن تمامی امت‌های بیدار اسلامی و به‌ویژه مردم ایران حق دارند و لازم است در جهت ادای دین به اقدامات مؤثر ایشان تمامی ادارات و نهادهای دولتی حداکثر همراهی در روند اعزام کاروان به مرقد حضرت امام خمینی(س) داشته باشند.

حجت‌الاسلام محمد نوربخش، امام جمعه لارستان نیز در این نشست با تصریح اینکه انقلاب اسلامی ایران دو رکن اصلی و اساسی داشت، گفت: رکن اول وجود امام خمینی(س) و رکن دوم مردم بودند و برکاتی که در کشور ما و دیگر کشورهای اسلامی به‌وجود آمده از برکت حضرت امام(س) و الهام گرفته از انقلاب ایران می‌باشد؛ بنابراین زنده نگه داشتن یاد و خاطره امام خمینی(س) و مشارکت مردم و ادارات جهت مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(س) امری ضروری و لازم است.

الیاس زارع، معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه لارستان نیز در نشست مذکور تصریح کرد: به‌منظور پاسداشت یاد و خاطره رهبر کبیر انقلاب، در سال حماسه سیاسی و اقتصادی و با عنایت به شرایط کنونی جهان اسلام و نزدیک شدن به انتخابات، لازم است با برگزاری هر‌چه با‌شکوه‌تر سالگرد ارتحال امام(س)، نسبت به شناساندن ابعاد شخصیت ایشان در سطح جامعه تلاش مضاعفی انجام دهیم که این اقدام در جهت خلق حماسه سیاسی نیز مؤثر است.

اجرای برنامه‌های علمی، فرهنگی و مذهبی توسط کلیه اعضای ستاد شهرستان، اطلاع‌رسانی لازم جهت ثبت‌نام زائران از طریق کمیته اعزام با همکاری دستگاه‌های ذیربط خصوصاً کمیته فرهنگی و تبلیغات در سطح شهرستان، تهیه پوستر مناسب مراسم ارتحال امام خمینی(س) توسط اداره اوقاف و امور خیریه لارستان و توزیع آن در سطح شهرستان از دیگر مصوبات ستاد بزرگداشت بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(س) درلارستان بود.

زنجان/ گردهمایی بزرگ پرچم‌داران قرآن

محمد ذوالقدر معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان گفت: مراسم ختم سوره «یس» با حضور فعالان و موسسات قرآنی استان زنجان به مناسبت ارتحال امام راحل برگزار می‌شود. همچنین برگزاری گردهمایی بزرگ پرچم‌داران قرآن در عصر حاضر از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای 14 خرداد‌ماه است. برپایی مسابقه مقاله‌نویسی با عنوان «نامه‌ای به حضرت امام» از جمله برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر به مناسبت ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی است. پخش بسته‌های فرهنگی در بین کاروان‌های راهی مرقد امام راحل نیز از جمله برنامه‌های مورد نظر اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ابهر به شمار می‌‌رود. همچنین نمایشگاه عکسی به مناسبت ارتحال امام خمینی(س) در شهرستان طارم برگزار می‌شود و شب شعری نیز با حضور شاعران برجسته استان در این شهرستان برگزار می‌شود. همچنین  بخشی از دیوان امام خمینی(س) در شهرستان خدابنده کتابت می‌شود و مسابقه عکس «یاد یار» از دیگر برنامه‌های این شهرستان به شمار می‌رود که عکس‌هایی که از کاروان‌های اعزامی به مرقد امام گرفته می‌شود در قالب مسابقه مورد داوری قرار می‌گیرد.  در سال آینده همزمان با ارتحال امام خمینی(س) نمایشگاهی از آثار برگزیده عکاسی امسال در زمینه کاروان‌های مرقد امام(س) برگزار می‌شود. از دیگر برنامه ها برپایی شب شعر «کوچ آفتاب» در شهرستان خدابنده است. همچنین مسابقات کتابخوانی نیز در شهرستان ایجرود برگزار می‌شود. نمایشگاه عکسی نیز به مناسبت ارتحال امام خمینی(س) در شهرستان خرم‌دره نیز برگزار می‌شود.

قزوین/ تجمع عاشقان ولایت در مرقد امام(س) بستر حماسه سیاسی را رقم خواهد زد

منوچهر حبیبی رئیس ستاد ارتحال امام خمینی (س) استان قزوین گفت: تجمع عاشقان ولایت در مرقد امام(س)، بستر حماسه سیاسی را رقم خواهد زد. تفکرات امام(س) در دنیاساری و جاری است و تمسک به افکار و منش ایشان این انقلاب را بیمه می کند چون وجه قالب انقلابی که امام پایه ریزی کرد فرهنگی است.

وی با بیان اینکه امسال20 هزار زائر از قزوین به مرقد امام خمینی (س) اعزام می شوند افزود: این زائران با 400 دستگاه اتوبوس و 116 دستگاه مینی بوس برای شرکت در مراسم بیست و چهارمین سالگرد ارتحال بنیانگزار جمهوری اسلامی اعزام می شوند. رعایت نکات بهداشتی برای حفظ سلامت زائرین، برقراری امنیت خودروها، آذین بندی مناسب سر درب ادارات و شهرها براساس دو مناسبت بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (س) و پیش بینی سالگرد قیام خونین 15 خرداد، فضاسازی مراکز شهرها و دهستان ها،اعزام خانواده های شهدا و ایثارگران،اعزام 110 مبلغ، اعزام شش تیم بهداشتی و درمانی و هشت دستگاه آمبولانس همراه کاروان ها، برپایی ایستگاه های صلواتی ویژه زائرین در فضاهای شهری و مبادی ورودی و خروجی شهر قزوین تهیه بسته های فرهنگی برای زائرین ،اختصاص برنامه های متنوع تلویزیونی و رادیویی جهت پوشش برنامه ها، مراسم و پرداختن شخصیت و جایگاه حضرت امام خمینی(س)،برگزاری مراسم ویژه خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (س) را از دیگر برنامه های پیش بینی شده این ستاد در استان قزوین است

ماهنشان/ منویات امام خمینی(س) راه‌گشای بسیاری از امور کشور است       

حجت‌الاسلام حسین خسروی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان تصریح کرد: در شهرستان ماهنشان به‌مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی(س) و قیام خونین 15 خرداد، برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است و این برنامه‎ها شب ارتحال امام(س) و شب 15 خردادماه برگزار می‌شود و همچنین 18 اتوبوس با حداقل 4 روحانی از این شهرستان توسط سپاه شهرستان و ادارات دیگر به مرقد امام خمینی(س) اعزام می‌شوند. در شب 15 خرداد در 8 محل برنامه اجرا می‌شود و برنامه ویژه در 13 خردادماه با حضور مسئولان شهرستان و مداحان، قاریان قرآن‌ ‌و سخنرانی حجت‌‌الاسلام سید‌رضا موسوی، امام جمعه موقت زنجان در مناطق شهری و روستایی این شهرستان برگزار می‌شود.

وی ابراز کرد: انقلاب اسلامی ایران از قیام 15 خردادماه کلید خورد که برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 15 خرداد و همچنین آشنایی مردم با این قیام برنامه‌هایی در سطح شهرستان اجرا می‌شود و در این زمینه آگاهی‌ها و آموزش‎های لازم به روحانیان داده شده است. اندیشه‌های امام خمینی(س) ‌با آینده‌نگری توأم بود و ایشان به تمام معارف و آموزه‎های دینی اشراف کامل داشتند و به همین دلیل است که سخنان ایشان امروزه نیز مشکل‎گشای بسیاری از امور در کشور است. یکی از رازهای ماندگاری امام خمینی(س) این است که همه کارهای ایشان به‌خاطر خدا بود و در همه کارها اخلاص داشتند که جوانان امروز نیز باید اخلاص و ولایت‌مداری امام خمینی(س) را الگو و چراغ راه زندگی خود قرار دهند. برای کاروان اعزامی از این شهرستان به مرقد امام خمینی(س)، بسته‌های فرهنگی حاوی کتاب حماسه سیاسی‌(موقعیت بدر و خیبر) که در آن 110 سخن مقام معظم رهبری درباره انتخاب اصلح بیان شده و لوح فشرده و نشریات پیش‎بینی شد، که ‌بین کاروان توزیع می‌شود.

همایش «نهضت‌های اسلامی، مردمی و مدل تغییر از دیدگاه امام(س)» برگزار می‌شود   

هفتمین همایش بین‌المللی «نهضت‌های اسلامی، مردمی و مدل تغییر از دیدگاه امام(س)» روز 13 خرداد برگزار می‌شود. این همایش از سوی دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه با حضور اندیشمندان، اساتید و پژوهش‌گران داخلی و خارجی برگزار می‌‌شود.هفتمین همایش بین‌المللی «نهضت‌های اسلامی، مردمی و مدل تغییر از دیدگاه امام(س)» روز 13 خرداد از ساعت 9 صبح در مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار می‌شود. در این همایش علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه و جمعی از اندیشمندان داخلی و خارجی سخنرانی خواهند کرد.

میثاق با امام با شعار «جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان؛ امیدهای حماسه‌آفرین امام»   

سید احمد حسینی، رئیس کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) به تشریح برنامه‌های در نظر گرفته شده پرداخت و گفت: روز میثاق جوانان، فرهنگیان و دانشگاهیان با امام، روز 12 خرداد‌ماه، خواهد بود که شعار آن «جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان؛ امیدهای حماسه آفرین امام» است. با توجه به تعیین دهه بزرگداشت یاد و نام حضرت امام در دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز مرتبط با جوانان از سوم تا 12 خردادماه، این دهه، که به دلیل عدم حضور مستمر دانشجویان و استادان در دانشگاه‌ها از روز میلاد حضرت علی(ع)، فتح خرمشهر و ابتدای مراسم‌های اعتکاف آغاز شده است و تا 12 خردادماه، که روز میثاق جوانان و دانشگاهیان با امام است، ادامه خواهد یافت. همچنین سه برنامه اصلی در حرم مطهر امام خمینی(س) برگزار می شود که برنامه اول، برنامه ویژه دانشگاهیان است که 12 خردادماه، ساعت 8:30 آغاز می‌شود و در آن برنامه رؤسای دانشگاه‌ها، مقامات وزارتخانه‌های آموزش عالی و استادان حضور خواهند یافت. برنامه دوم ساعت 11 برگزار و طی آن مسئولان وزارت ورزش و جوانان همراه با جمع زیادی از فرهنگیان حضور خواهند داشت. برنامه سوم ساعت 14 با حضور مسئولان وزارت آموزش و پرورش و جوانان و ورزشکاران برگزار می‌شود. برنامه اول ساعت 9 با محوریت اعضای وزارتخانه آموزش و پروش برگزار می‌شود، برنامه مخصوص دانشگاهیان برنامه دوم خواهد بود که ساعت 11 و با محوریت اعضای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود. برنامه سوم، ساعت 14 ویژه جوانان و با محوریت اعضای سازمان هلال احمر است.

سقز/ 792 نفر به حرم امام راحل(س) اعزام می‌شوند      

نادر فخری، فرماندار شهرستان سقز خواستار برنامه‌ریزی جامع و دقیق جهت بزرگداشت ایام ارتحال شد. وی با اشاره به اینکه امسال 792 نفر زائر از شهرستان سقز برای زیارت مرقد و حرم مطهر حضرت امام خمینی(س)‌ به تهران سفر اعزام می‌شوند، افزود: از این تعداد 497 آقا و 240 نفر بانو هستند.

فخری به بیانات مقام معظم رهبریدرباره حضرت امام(س) اشاره و بیان کرد: امام عظیم‌الشأن رویای بی‌تعبیر تشکیل حکومت اسلامی را در خارج و واقعیت محقق کرد تا انسان‌ها بتوانند در همه ابعاد بر اساس اعتقادات خود زندگی کنند و با همت امام بود که پیام حق اسلام به آفاق عالم رسید‌. اگر مجاهدت‌ها وایثارگری‌های امام و خانواده ایشان نبود، ‌این انقلاب به‌ثمر نمی‌نشست. حضرت امام(س) با مدیریت بزرگوارانه و عالمانه باعث شد تا سلطه و سیطره استثمار و طاغوت از ایران رخت بربندد و یک نظام مقدس قرآنی ـ اسلامی و یک کشور اسوه و قدرتمند و عزتمند در ایران اسلامی به‌وجود بیاید. ‌گرامیداشت یاد و نام امام(س) باعث گسترش منویات اخلاقی حضرت است. سبک زندگی ایشان بایستی ترویج و به نسل جوان انتقال داده شود. ما به‌عنوان میراث‌داران انقلاب بایستی تلاش کنیم که آرمان‌های شهدا زنده نگه داشته شوند و به نسل‌های بعدی منتقل شود. قیام 15 خرداد‌ ،نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت ایران به رهبری حضرت امام خمینی(س) می‌باشد که بایستی جهت تبیین و ترویج پیام این قیام الهی ضمن توجه به لایه‌های عمیق پیدایش و ظهور آن تمام توان ادارات جهت گرامیداشت یاد وخاطره شهدای 15 خرداد انجام گیرد. نقش رهبری امام خمینی(س) در قیام 15 خرداد بی‌نظیر و غیر‌قابل وصف  است.

آثار ارسال شده به نمایشگاه «امام و مردم» فردا داوری می‌شود     

مرکز هنرهای تجسمی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و فرهنگسرای نیاوران دومین نمایشگاه هنرهای تجسمی با عنوان «امام و مردم» را از تاریخ 12 الی 31 خرداد در رشته‏های نقاشی و پوستر در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‏کند. محورهای این نمایشگاه که به دبیری اصغر کفشچیان مقدم برگزار می‌شود، «امام(س) و مردم»، «امام آمد»، «بازدیدهای مردمی امام(س)»، «سیره و روش زندگی امام(س)» و «تأثیر سیره امام در زندگی مردم» عنوان شده است. این نمایشگاه به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (س) و پنجاهمین سالروز 15 خرداد برگزار می‌شود و کاظم چلیپا، عبدالمجید حسینی‌راد و احمد خلیلی‌فرد؛ داوران رشته نقاشی و کوروش پارسانژاد، محمدرضا دوست‌محمدی و احمد آقاقلی‌زاده؛ داوران رشته پوستر این نمایشگاه هستند. به گفته زنده‌روح کرمانی، مدیر اجرایی این نمایشگاه، نزدیک به 600 اثر، 400 پوستر و نزدیک به 200 نقاشی، به دبیرخانه نمایشگاه رسیده است که داوری نهایی این آثار فردا انجام می‌شود. یادآور می‌شود، برگزاری نمایشگاه عکس، ‌کارگاه نقاشی و کارگاه خوشنویسی از برنامه‌های جنبی نمایشگاه «امام و مردم» در فرهنگسرای نیاوران است.

نشست «امام خمینی(س) و تحول درسبک زندگی سیاسی- دینی»

به همت مرکز فرهنگ و اندیشه جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران در  ادامه سلسله نشستهای «دین، سبک زندگی و علوم انسانی»  و در ایام سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(س)، پنجمین نشست با عنوان «امام خمینی(س) و تحول در سبک زندگی سیاسی - دینی» برگزار می شود. این نشست با نگاه وی‍ژه به بازخوانی صحیفه امام(س) و مسأله اخلاق انتخاباتی با حضور دکتر محمدصادق کوشکی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و نویسنده کتاب «سبک زندگی به روایت انقلاب اسلامی» برپا می شود. این نشست شنبه 11 خردادماه از ساعت 16 الی 14 در تالار کمال دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار می شود و حضور علاقه مندان در این نشست آزاد است.

اسلامشهر/ میزبان سمینار آموزشی زن و خانواده از دیدگاه امام خمینی(س) می شود

حجت الاسلام صوفی کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی اسلامشهر اظهار داشت: سمینار آموزشی زن و خانواده از دیدگاه امام خمینی(س) توسط اداره تبلیغات اسلامی اسلامشهر در خرداد جاری برگزار می شود. به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(س) سمینار مذکور با حضور مبلغات، مربیان قرآن و مسئولین هیئات مذهبی بانوان برگزار می شود. این سمینار 12خرداد جاری از ساعت 9 الی 12 در سالن اجتماعات دارالقرآن شهرداری اسلامشهر برگزار می شود.

نیشابور/ امام خمینی(س) معجزه قرن و مظهر حماسه سازی است

خلیل اله عراقی سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و مسوول کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(س)  شهرستان نیشابور عنوان داشت: امام خمینی(س) معجزه قرن حاضر و مظهر حماسه سازی  و بیداری اسلامی در قرن حاضر بود که با جان فشانی شهدا به باز نشست و  ماباید همواره پشتیبان ولایت فقیه باشیم که این مهم در دوران دفاع مقدس رقم خورد  و مردم باتاسی به الطاف الهی و رهبری  و پشتیبانی از ولایت فقیه بادست خالی در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستاد و اینک نیز با رهبری مقام  معظم ولایت در 24 خرداد حماسه ای دیگر را رقم خواهیم زد.

وی گفت: اعزام کاروان عظیم زائران حضرت روح اله از نیشابور به مرقد حضرت امام خمینی (س)، برگزاری همایش تبیین اندیشه های امام خمینی(س)، برگزاری مسابقات ورزشی وفرهنگی، برگزاری مسابقه اینترنتی کتابخوانی از 15 کتاب در سایت کتابخوان حرفه ای کتابخانه های عمومی نیشابور، برگزاری مسابقه مکتوب کتابخوانی از کتابهای وصیت نامه سیاسی الهی امام(س) و زندگی به سبک روح اله در کتابخانه های عمومی نیشابور، برگزاری ختم قرآن کریم در 102 کانون فرهنگی هنری مساجد، برپایی نمایشگاه عکس(س) درنگارخانه کمال الملک نیشابور، برپایی کارگاه آموزشی امام شناسی در کانونهای فرهنگی هنری مساجد، برپایی نمایشگاه کتاب آثار امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی در کلیه کتابخانه های عمومی نیشابور، ایجادایستگاه های صلواتی در شهر ومیدان باغرود  از جمله برنامه های فرهنگی در ایام ارتحال حضرت امام(س) است. همچنین برگزاری مراسم سوگواری، مرثیه خوانی و راه اندازی دسته جات عزاداری درایام ارتحال حضرت امام(س) و حضرت امام موسی کاظم(ع)، برگزاری مراسم ویژه در کلیه بقاع متبرکه شهرستان، اعزام روحانی به روستاهای شهرستان، ارسال پوستر، بنر و Cd بمناسبت  سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(س) به همه ادارات و سازمانها توسط دبیرخانه ستاد، فضا سازی 21 استند تبلیغاتی سطح شهر توسط شورای هماهنگی تبلیغات، حضور ائمه جماعات و مداحان و اعضای هیات مذهبی در مراسمات و مراسم شبی با قرآن نیز برگزار خواهد شد.

خواف/ برگزاری همایش دوچرخه سواری بانوان به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی(س)

عبدا... معمر رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان خواف گفت: به مناسبت گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی(س) همایش بزرگ دوچرخه سواری ویژه بانوان روز 13 خرداد ماه برگزار خواهد شد. اداره ورزش و جوانان شهرستان با همکاری اداره آموزش و پرورش و فرمانداری خواف این همایش را در پیست مجموعه ورزشی انقلاب برگزار خواهد کرد. هدف اداره ورزش و جوانان از برگزاری چنین همایش هایی علاوه بر ارزش گذاری برای مناسبت های مذهبی و سیاسی کشور، عمومی کردن رشته های ورزشی مختلف در بیان آحاد مردم می باشد. همچنین همایش دو و میدانی ویژه آقایان در روز 13 خرداد ماه مصادف با سالروز ارتحال امام خمینی(س) برگزار می شود. این همایش نیز به صورت دوی 800، 1000 و 2000 متر در مجموعه ورزشی انقلاب برگزار خواهد شد و پیش بینی می شود استقبال خوبی از این همایش نیز به عمل آید.

منطقه 6/ نمایش مجموعه کتاب ها و آثار امام خمینی(س)

موسوی مدیر اداره فرهنگی شهرداری منطقه 6 از برپایی نمایشگاه کتاب و آثار امام خمینی(س) در منطقه 6 خبر داد و فازود: همزمان با سالروز رحلت ملکوتی امام خمینی(س) رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برنامه های گوناگون و متنوعی در سطح منطقه برگزار می شود. در راستای برگزاری هر چه باشکوه تر این مراسم معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه نیز ویژه برنامه های گسترده ای تدارک دیده است از جمله می توان به برپایی نمایشگاه ویژه رحلت امام خمینی(س) در سرای محله جهاد که شامل نمایش مجموعه ای از کتاب ها و اثار امام اشاره کرد. همچنین برگزاری مراسم در این رابطه و برپایی غرفه در محل حرم مطهر امام خمینی(س) از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت این روز برگزار می شود. اعزام تور زیارتی به مرقد مطهر امام(س) در تاریخ 13 خرداد، همچنین برگزاری تور میثاق با امام خمینی(س)، توزیع سی دی اندیشه های امام، نشست علمی گفتگوی منشور طلبگی در مسجد امیرالمومنین و بازدید از بیت امام از دیگر برنامه هایی است که به همین مناسبت پیش بینی شده است.

زنجان/ برگزاری نمایشگاه خوشنویسی

حمید رضا اسماعیلی رئیس حوزه هنری زنجان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(س) در استان خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه از یازدهم تا بیست و سوم خرداد‌ماه سال به مناسبت سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی در محل نگارخانه مولانا عاصم زنجانی برگزار می‌شود. 35 اثر از آثار خوشنویسی استاد علی عبدالحسین‌زاده خوشنویس مطرح زنجانی در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. در نمایشگاه خوشنویسی مورد نظر آثار خوشنویسی در سبک‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق و نقاشی خط ارائه می‌شود.  مضامین مطرح شده در آثار این نمایشگاه شامل موضوعات قرآنی، احادیث و اشعاری از امام خمینی(س) می‌شود. این نمایشگاه با هدف گرا‌میداشت سالروز ارتحال امام خمینی(س) و همچنین توسعه و ترویج هنر خوشنویسی و گسترش فرهنگ دینی در جامعه برپا می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت 11 تا 13 ظهر و 17 تا 20 عصر از آثار خوشنویسی ارائه شده در نمایشگاه بازدید کنند.

تفرش / برپایی نمایشگاه خوشنویسی اشعار عرفانی امام خمینی(س) ‌

فضل‌الله باباخانی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تفرش گفت: به‌مناسبت شناساندن آثار ادبی امام خمینی(س) به مردم به ویژه نسل جوان نمایشگاهی از اشعار عرفانی ایشان در سالن پروفسور حسابی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برپا می‌شود. در این نمایشگاه بیش از 20 اثر خوشنویسی از اشعار عرفانی امام خمینی(س) توسط استاد اکبر رضایی، هنرمند خوشنویس این شهرستان به نگارش و در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده می‌شود. نمایشگاه خوشنویسی اشعار امام خمینی(س) از شنبه، 11خردادماه به مدت یک هفته پذیرای علاقه‌مندان است.

دانشگاهیان 12 خرداد با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق می‌کنند

دانشجویان دانشگاه‌های مختلف استان تهران 12 خرداد با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق می‌کنند. تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل توسط دانشگاهیان 8:30 تا 10 صبح روز یکشنبه 12 خرداد ماه با حضور هزار نفر از مسئولان، مدیران دانشگاه‌ها، معاونان وزارتخانه‌ها، وزرا و نهادهای دانشگاهی با شعار «امام، دانشگاه، حماسه سیاسی» برگزار خواهد شد.

گرگان / برپایی نمایشگاه عکس ارتحال امام راحل

به مناسبت فرا رسیدن بیست و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(س) حدود 20 اثر عکاسی از حسن رحیمی هنرمند گلستانی پیش از ظهر چهارشنبه به مدت 10 روز در محل نگارخانه سوره حوزه هنری استان به نمایش درآمده است. تمامی این عکسها طی روزهای نخست مراسم ارتحال حضرت امام(س) از حضور گسترده و شور و احساسات عمیق مردم و واکنش وصف‌ناپذیر عزاداران در این مراسم تهیه و ارائه شده است. آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه، نشان‌دهنده عظمت و شکوه شخصیت والای امام خمینی رحمة‌ الله علیه است که توسط این عکاس گلستانی با دقت و ظرافت خاصی به تصویر کشیده شده است. این نمایشگاه همه روزه از ساعت 8 صبح الی 19 عصر برای بازدید عموم علاقمندان به هنر عکاسی دایر است.

فارس/ دستگاه‌های فرهنگ‌ساز،‌ اندیشه‌های امام(س) را در جامعه تبیین کنند  

آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: امسال در نیمه خرداد با پنجاهمین سال بزرگداشت 15 خرداد روبه‌رو هستیم و می‌طلبد تکریم بیشتری برای 15 خرداد داشته باشیم. امسال مراسم ارتحال امام راحل(س) به انتخابات و حماسه سیاسی نزدیک است و حضور در 14 خرداد و حرکت عظیم و خروشان ملت ایران در سالروز ارتحال امام(س)، فضای رسیدن به 24 خرداد و حماسه بزرگ سیاسی را فراهم می‌کند. امام(س) شخصیتی است که باید قرن‌ها بگذرد تا چهره واقعی ایشان برای دنیای بشریت روشن شود.  ‌جا دارد که همه ساله مردم ما در سالگرد رحلت امام(س)برای رفتن به مرقد و زیارت ضریح مطهر وی، حضور حماسی خودشان را به نمایش بگذارند. شاخ و برگ ساختاری که امام(س) به‌وجود آورد، در حال سایه افکندن بر سر مردم دنیا است و پیشگویی‌های او یکی پس از دیگری عملیاتی می‌شود. باید از تفکر و راه امام(س) دفاع لازم را داشته باشیم و همه مسئولان باید در این عرصه حضور فعال و چشم‌گیر داشته باشند و هرچه در توان دارند به‌کار گیرند.

منطقه 10/ تشریح ویژه برنامه های فرهنگی شهرداری به مناسبت ارتحال ملکوتی حضرت امام(س)

فرامرز عظیمی شهردار منطقه 10 از برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی به مناسبت بیست و چهارمین سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران خبر داد  و گفت: تحقق آرمان‌ها و اهداف بنیانگذار جمهوری اسلامی و انتقال ارزش‌ها و ابعاد شخصیتی معمار انقلاب به نسل های آینده یک وظیفه همگانی است و بر همین اساس مشارکت در اجرای برنامه‌های بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام(س) باید مورد تاکید باشد تا یک برنامه منسجم و کیفی ارائه شود. مجموعه برنامه‌های فرهنگی بزرگداشت ارتحال حضرت امام(س) با هدف تجدید بیعت با آرمانهای امام راحل ، تحکیم بیعت با رهبر معظم انقلاب و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، نمایش پایداری و استقامت ملت ایران و نیز با الزامات محتوایی با تأکید بر رویکردهای امام(س) و ولایت مطلقه فقیه، امام و قانون مداری، اخلاق و ... اجرا می‌شود. همزمان با 13 و 14 خرداد ماه، ایستگاه فرهنگی با عنوان بانوی انقلاب در ضلع جنوب شرقی حرم مطهر امام(س) دایر و با مشارکت مناطق 6 ، 11و 16 برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی اجرا می شود و مدیران محلات و شورایاری ها نیز با حضور در مرقد مطهر در اجرای برنامه ها مشارکت ویژه خواهند داشت. غرفه های فرهنگی با موضوعاتی همچون حجاب وعفاف، امام وشهدا، مهدویت، خوشنویسی – بلوتوث مذهبی، قرآن بخوانید و جایزه بگیرید، نمایشگاه کتاب، پاسخگویی به سوالات شرعی، عکس، نقاشی کودکان، نمایش فیلم، ایستگاه مادر و کودک،  سلامت و تست فشار خون، خاطره گویی، نمایشگاه حجمی و توزیع اقلام فرهنگی... برپا می شود. همچنین به منظور تبیین آموزه ها و اندیشه های والای حضرت امام خمینی(س) به نسل جوان برنامه های ویژه ای همچون روایت خوانی زندگی امام ویژه خردسالان، تاثیر نگرش امام بر زندگی امروز جوانان، بازگویی خاطرات امام ، بهترین الگوی معاصر رهبران جهان، کارگاه شناخت و بررسی اهداف بنیان گذار انقلاب اسلامی برای ایجاد یک جامعه مدرن، کارگاه بازگویی خاطرات رحلت ، شیوه های رفتاری امام با اقشار مختلف جامعه و ... برگزار خواهد شد.

به گفته عظیمی برپایی ایستگاه های سلامت، اعزام کاروان های پیاده روی به سمت حرم امام خمینی(س) با مشارکت مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج سطح منطقه ، برگزاری آیین های بزرگداشت و مسابقات مختلف ، توزیع بسته های فرهنگی، برپایی نماز جماعت، پذیرایی از زائران و خدمت رسانی به مردم در زمینه بهداشتی و....از دیگر برنامه هایی است که در این ایام برگزار می شود.

منطقه 20/ تعبیه امکانات رفاهی و خدماتی در پهنه جنوب غربی حرم مطهر امام(س)

عظیم بابایی شهردار منطقه 20 تهران گفت: مدیریت شهری این منطقه آمادگی لازم برای پذیرایی و میزبانی زائران این حرم مطهر در روزهای 13 و 14 خرداد ماه، را دارد. در پهنه تحویلی منطقه 20 کلیه امکانات رفاهی، خدماتی و فرهنگی تعبیه شده و این منطقه پذیرای کلیه زائران عبوری از این محدوده که بیشتر شامل زائران بخش جنوب و جنوب شرقی کشور هستند، است.

بابایی به ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی فرهنگسرای امید امام(س) در قالب ایستگاه های فرهنگی و صلواتی اشاره کرد و گفت: علاوه بر توزیع مجموعه کتاب های دیدگاه امام خمینی(س)، اقلام فرهنگی و لوح های فشرده ترویج آرمان های امام(س)، خدماتی نظیر طراحی زنده، نقاشی کودکان، قرآن، نمایشگاه کتاب، پاسخگویی به سوالات شرعی، نمایش عکس و فیلم، مهدویت، امام و شهدا، حجاب و عفاف، سلامت و... نیز در غرفه های فرهنگی به زائران ارائه می شود.

وی استقرار 16 چشمه سرویس بهداشتی پرتابل، 10 ایستگاه فرهنگی و 10 ایستگاه صلواتی را از جمله تمهیدات پیش بینی شده برشمرد و خاطرنشان کرد: کاشت و بازپیرایی فضای سبز، رنگ آمیزی و شستشوی المان های شهری، روکش آسفالت و خط کشی و ایمن سازی ترافیکی این پهنه از اقدامات عمرانی، ترافیکی و خدمات شهری مدیریت شهری منطقه 20 است که برای آماده سازی آن محدوده انجام شد.

توزیع کتاب «ره‌توشه‌های کمال» به مناسبت سالگرد ارتحال امام(س)

محمدجواد رشیدی، مشاور رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در امور استان‌ها از چاپ کتاب «ره‌توشه‌‌های کمال» به مناسبت بیست و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(س) خبر داد و گفت: این کتاب با همکاری ستاد بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(س) چاپ شده است. کتاب «ره‌توشه‌های کمال»، دوازدهم خرداد‌ماه جاری که روز میثاق جوانان، دانشجویان و فرهنگیان نامگذاری شده است، بین جوانان عضو جمعیت هلال احمر در استان‌های سراسر کشور توزیع خواهد شد. کتاب «ره‌توشه‌های کمال» با موضوع جوانان و تهذیب نفس در اندیشه امام خمینی(س) در ۵۰ صفحه و سه هزار نسخه چاپ و انتشار یافته است.

گچساران/ اعزام ‌600 زائر به مرقد امام(س)     

جهانگیر انصاری، فرمانده سپاه ناحیه گچساران گفت: پویایی، عزت و سربلندی انقلاب ما مدیون رهبری امام راحل(س) بوده و بزرگداشت نام و یاد این بزرگوار از وظایف مهم ما است. در اعزام امسال کاروان‌های زائر به مرقد امام راحل(س) و برگزاری برنامه‌های خاص فرهنگی در دستور کار قرار دارد که با برنامه‌ریزی انجام شده برگزار می‌شود که 600 زائر گچسارانی از طریق 14 دستگاه اتوبوس برای شرکت در مراسم سالگرد معمار کبیر انقلاب به مرقد امام راحل(س) اعزام می‌شوند. برگزاری باشکوه مراسم ارتحال معمار کبیر انقلاب تکلیف همه مسئولان نظام بوده و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در طول برگزاری این کاروان ضرورت دارد. بزرگداشت و انتقال یاد و خاطره امام خمینی(س) و حماسه‌سازی آن عزیز سفر کرده به نسل‌های آینده برای همه مردم ایران یک تکلیف است. با تمهیدات انجام شده تعداد 14 دستگاه اتوبوس زائران گچساران را به مرقد مطهر امام انتقال می‌دهند. شناساندن امام راحل(س) به نسل جوان از جمله برنامه‌های فرهنگی بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

باشت/ تمام ملل دنیا به عظمت،شجاعت و اراده امام خمینی(س) پی بردند

ناصر رضایی فرماندار باشت گفت: شجاعت واراده ی آرمانی امام خمینی(س) برای تمامی ملل دنیا مثال زدنی و به یادماندنی است. بیشتر ملل دنیا به خصوص کشورهای منطقه با گذشت سه دهه از کفرستیزی نهضت و انقلاب اسلامی درس و الگو گرفته و با رژیم های دیکتاتوری و استعماری به مبارزه برخاستند. اخلاق، شخصیت و رفتار امام خمینی(س) در جهان اسلام کنونی بی نظیر بوده است.  شخصیتی که با شجاعت ابرقدرت جهان را شیطان بزرگ یاد کند و از مملکت خود طرد کند تاریخ این گونه اسطوره شهامت را کمتر سراغ دارد. باید خصوصیات اخلاقی و شخصیت امام راحل (س)را به به نسل جدید و نسل های آینده منتقل تا آیندگان بتوانند نظام جمهوری اسلامی را تقویت کنند و قدردان آن باشند. ترویج اندیشه ها و تفکرات امام خمینی(س) در حفظ دستاوردها و انتقال ارزش های انقلاب به نسل آینده می تواند نقش بسزایی داشته باشد. دشمنان نظام و انقلاب در صدد هستند تا با کم اهمیت دادن آرمان ها و اهداف امام خمینی( ره) اندیشه های ناب ایشان را از ذهن و یادها ببرند. ملت آگاه و بیدار و همیشه در صحنه ایران اسلامی در همه برهه های زمانی نشان داده اند که تلاش های بیهوده دشمنان و مخالفان نظام برای از بین بردن آرمان ها و اندیشه های امام راحل بی نتیجه مانده است.

انتهای پیام /*