خاطراتی از پیاده روی با امام خمینی و فوتبال با حاج احمد آقا

سومین جشنواره بر آستان آفتاب با مرثیه سرایی غلامعلی کویتی پور، اجرای علیرضا قربانی و روایت خاطراتی از پیاده روی محمدرضا طالقانی با امام راحل و فوتبال بازی کردن با حاج احمد آقا برگزار شد.

کد : 43512 | تاریخ : 11/03/1392

به گزارش پرتال امام خمینی(س) به نقل از مهر، در این مراسم که پنجشنبه نهم خرداد با حضور شهروندانی تهرانی در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد قطعات موسیقایی در منقبت امام خمینی(س) را اجرا کردند.

 غلامعلی کویتی‌پور از نوحه‌سرایان و خوانندگان آثار موسیقایی دینی هم که در این مراسم حضور یافته بود قبل از اجرای برنامه خود گفت: خدا را شاکرم که با یاد امام راحل گرد هم آمدیم تا بار دیگر با شهیدان والامقام پیمان ببندیم و این اصل را همواره به یاد داشته باشیم که مدیون خون شهیدان هستیم.

 وی با بیان خاطره‌ای از دیدار خود با امام خمینی(س) ادامه داد: زمانی که آقای انصاری من را به امام خمینی(س) معرفی کردند ایشان به من گفت که خدا حفظت کند و این افتخار بزرگی برای من بود که هیچ‌گاه آن را فراموش نخواهم کرد. افتخار دیگری هم که در طول زندگی نصیب من شده خواندن خطبه عقد من توسط حضرت امام خمینی(س) بود که در زندگی خود به این افتخار می‌بالم.

 محمدرضا طالقانی رییس فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای هم در این مراسم با ذکر خاطراتی از حضور خود در کشور فرانسه و همراهی با حضرت امام گفت: امروز بعد از 35 سال دوباره یاد و خاطره 35 سال پیش در ذهنم زنده شد که به اعتقاد من هیچ گاه از ذهن من فراموش نخواهد شد.

 وی  بعد از روایت خاطره‌ای از توجه امام خمینی(س) به امر ورزش در زمان حضور در پاریس خاطرنشان کرد: از آن زمان تا به امروز نوکر بی‌مواجب مردم و نظام بوده و هستم که همیشه همه چیز را مجانی خواسته و می خواهم بنابراین من همان آدمی هستم که هر زمان احتیاجی به خون من باشد رایگان در اختیار این نظام قرار می‌دهم.

 طالقانی ادامه داد: زمانی که در محل اقامت حضرت امام در نوفل لوشاتو بودم ایشان همواره تاکید زیادی بر ورزش داشتند به طوریکه من تقریبا هر روز با ایشان واقع شده در خیابان نوفل لوشاتو را پیاده‌روی می‌کردم. حتی زمانی هم که با حاج احمد آقا فوتبال بازی می‌کردم ایشان به تماشای ما می‌نشست.

 در ادامه این برنامه گروه موسیقی مهرگان به سرپرستی و خوانندگی علیرضا قربانی قطعات موسیقایی منتخب از آثار قبلی گروه را برای مخاطبان ارائه کردند البته قطعه «شب دهم» ساخته فردین خلعتبری از جمله قطعات اجرا شده این گروه بود.

 اجرای یک قطعه موسیقایی در منقبت حضرت امام خمینی توسط مرشد اکبر خجسته از برنامه دیگر این مراسم بود.

انتهای پیام /*