اهمیت انتقاد سازنده به روایت حاج سید احمد آقا

کد : 183916 | تاریخ : 21/10/1400

پرتال امام خمینی(س): یادگار امام حاج احمد خمینی  اصلی ترین وظیفه و مقصد خود را تداوم پاسداری از خط امام در همه ابعاد آن می داند بر این اساس است که او تسلیم و تبعیت از «ولایت و رهبری» را خاضعانه و متعبدانه پذیراست و با همه توان به تقویت و استحکام نظری و عملی آن می پردازد و در تداوم همین مسیر، حمایت از مسئولان و خدمتگزاران صدیق نظام را وظیفه خود می داند. امّا برای وی، ارزش و حرمت کارگزاران و مسؤلان، تابعی از ارزش تعالیم و ارزشهای اسلام ناب است لذا، حمایت از مسؤلان را با مراقبت دقیق عملکردها و نقادی سازنده و دلسوزانه آنها توأم نموده است.

 ایشان در دیداری که با مسئولان قوه قضائیه داشتند بر اهمیت نقد سازنده از عملکرد مسئولان تاکید کردند و فرمودند:

 امروز خیلی راحت می شود به هر دستگاه اعتراض کرد یا خیلی راحت می شود تجلیل و چاپلوسی نمود ولی ما باید سعی کنیم که در نظاممان چاپلوسی جا نیفتد چون اگر امروز چاپلوسی جا بیفتد منشأ تمام خطرات برای نظام خواهد بود و شما یادتان است که وقتی فردی از امام تجلیل می کرد که از آن چاپلوسی و تملق فهمیده می شد امام با آن برخورد می نمودند که باید سعی کنیم چاپلوسی در کار نباشد.

اگر خدای ناکرده امروز ما تخم چاپلوسی را در کشورمان بپاشیم مطمئناً افرادی که اهل تملق نیستند از صحنه خارج می شوند. و اگر جلو این مسئله که الحمدالله در نظام ما زیاد نیست گرفته نشود قدم به قدم بسمتی می رویم که نظام ما را صدمه خواهد زد. و شما آقایان و سایر کسانی که دستشان به روزنامه ها و رسانه ها می رسد باید روی این مسئله که اصلی ترین مسئله نظام است توجه زیادی بنمایند.

انتقاد از آن چیزهایی است که اگر ما تصور کنیم که نظام با انتقاد صدمه می خورد اشتباه کرده ایم. ما نظاممان با انتقاد رشد پیدا می کند. الان نظام ما در دنیا بعنوان یک نظام قدرتمند مطرح است پس اگر ما از انتقاد چشم  بپوشیم و ملاحظاتی باعث بشود که ما انتقاد نکنیم، دریچه آزادی را که یکی از اصول انقلاب و یکی از شعارهای خدشه ناپذیر انقلاب ماست بسته ایم، پس روی این مسئله باید پافشاری کنیم. مسئله آزادی اگر از نظام گرفته شود نظام صدمه جدی می خورد که جبران آن کار مشکلی است البته انتقاد با اشکال تراشی و چوب لای چرخ گذاشتن فرق می کند و ممکن است خیلی از کسانی که بیرون گود هستند راحت اشکال تراشی و اعتراض بکنند.

منبع: دیدگاهها (منتخبی از مواضع حجت الاسلام والمسلمین حاج احمد خمینی)

انتهای پیام /*