برگزیدگان سومین دوره مسابقه «دل دیده» معرفی شدند

معاون پژوهشی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(س) در مراسم اختتامیه مسابقه دل دیده گفت: امام خمینی(س) در تولد هنر متعهد نقش بزرگی داشتند و هنرمندان امروز در انتقال اندیشه های بنیانگذار آن، بسیار موفق و ارزشمند عمل کرده اند.

کد : 43521 | تاریخ : 12/03/1392

به گزارش پرتال امام خمینی(س) به نقل از فارس، در این برنامه که با حضور حجت السلام خسروی معاون پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام(س)، مجید سرسنگی مدیر عامل خانه هنرمندان ایران و امین عارف نیا قائم مقام فرهنگی ستاد بزرگداشت حضرت امام(س) در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد، برگزیده شدگان سومین دوره مسابقه عکس و پوستر «دل دیده» معرفی شدند.

 درابتدای مراسم «امین عارف نیا» قائم مقام فرهنگی ستاد بزرگداشت حضرت امام(س) با ابراز قدردانی و تشکر از مجید سرسنگی مدیر عامل خانه هنرمندان ایران و حجت السلام خسروی معاون پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام(س)، حضرت امام خمینی(س) را فردی بزرگ و رهبر جریان انقلاب اسلامی دانست و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی به دست معمار کبیر آن یعنی حضرت امام خمینی(س) در خرداد 1342 و در چنین ایامی حرکت خود را آغاز کرد، که در بهمن 57 به پیروزی رسید، امروز به یک انقلاب جهانی و به بیداری ملت ها تبدیل شده است، بعد از انقلاب اسلامی به زایش هنری انجامید که از آن به عنوان هنر متعهد یاد برده می شود، هنر متعهد تبدیل به هنری شد که در آن هنرمندان توانستند از روزهای مقاومت و پیروزی انقلاب اسلامی آثاری را خلق کنند که بیان کننده پیام ها و ارزش های جاویدان حضرت امام(س) و انقلاب شکوهمند اسلامی باشد.

 وی در ادامه صحبت های خود افزود: حضرت امام خمینی(س) در تولد هنر متعهد نقش بزرگی داشتند، هنری که امروز در آن، نقش هنرمندان در انتقال اندیشه های مختلف و پررنگ بنیانگذار آن، بسیار موفق و ارزشمند بوده است. در راستای همین امر نیز، مسابقه «دل دیده»، حرکتی ست که به همکاری ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(س) و سازمان زیباسازی شهرداری تهران و هم چنین حمایت خانه هنرمندان ایران به مدت سه سال برگزار شده است که امروز توانسته به یک حرکت اصیل هنری و فرهنگی تبدیل شود.

 در ادامه برنامه «مجید سرسنگی» مدیر عامل خانه هنرمندان ایران، فرا رسیدن ایام جان سوز رحلت حضرت امام خمینی(س)، بنیانگذار جمهوری اسلامی را تسلیت گفت و افزود: سال ها از فراق و جدایی ما با حضرت امام(س) می گذرد ولی بی شک یاد امام هم چنان در جان عاشقان ولایت و علاقه مندان آن حضرت باقی مانده است.

 مجید سرسنگی در ادامه صحبت های خود به این موضوع اشاره کرد که: در طول تاریخ بشریت، آدمیان در نقاط مختلف این هستی، در تمدن های مختلف، رهبران بسیاری به چشم خود دیده اند اما هیچ یک از این رهبران نتوانستند هم چون حضرت امام خمینی(س) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، در تاریخ معاصر نقش آفرینی کنند و از خود تاثیر های جاودانه ای به یادگار بگذارند.

 وی با اشاره به این که یکی از ویژگی های ارزشمند حضرت امام(س) چند بعدی بودن ایشان بود، افزود: بعضی از رهبران انقلاب ها، دارای اقتدار سیاسی هستند، برخی دیگر دارای اقتدار نظامی، برخی دارای اقتدار عقیدتی، ولی آن چه که حضرت امام خمینی(س) را قطعاً از دیگران متمایز می سازد، چندگانگی ابعاد وجودی حضرت امام(س) است. ایشان در کنار رهبری سیاسی مردم در پیروزی انقلاب اسلامی، مرجع و رهبری دینی  و هم چنین در کنار آن یک رهبر بزرگ فرهنگی نیز بودند؛ در واقع حضرت امام خمینی(س) توانست پایه های نظام را براساس یک فرهنگ جدید پی ریزی کند.

 مدیر عامل خانه هنرمندان ایران در بخشی دیگر از صحبت های خود، به تصویر کشیدن چهره حضرت امام خمینی(س) را بهترین شیوه برای معرفی انقلاب اسلامی ایران به جهانیان دانست و افزود: در واقع امروز بهترین راه برای معرفی انقلاب اسلامی ایران و ارزش های ارزشمند آن به جهانیان، به تصویر کشیدن چهره ناب حضرت امام خمینی(س) است. مطرح کردن ویژگی های راستین و ارزشمند حضرت امام(س) هم چون مهربانی، اخلاق، مقاومت، آگاهی سیاسی و مذهبی می تواند تصویری زیبا و حقیقی از انقلاب اسلامی ایران را بیان کند.

 مجید سرسنگی در بخش پایانی صحبت های خود گفت: ما نتوانسته ایم به تمامه در حوزه فرهنگ و هنر اندیشه های حضرت امام(س) را دریابیم و از آن ها بهر ببریم و آن را به جهانیان ارائه دهیم، در حالی که حضرت امام(س) تاکید بسیاری بر حوزه فرهنگ و هنر داشتند. در اوایل انقلاب نیز کسانی که فرهنگ و هنر را نقطه مقابلی در برابر ارزش های انقلاب و اسلام در نظر می گرفتند، حضرت امام خمینی(س) با ایستادگی در برابر این طرز فکر، گفتمان جدیدی از فرهنگ و هنر بیان کردند که تا به امروز نیز درخشان و بی نظیر بوده است؛ به طوری که ما امروز نیز می توانیم با بهره گیری از آن، حرف های بسیاری در حوزه فرهنگ و هنر در دنیای معاصر امروز به زبان آوریم.

 در ادامه برنامه حجت السلام خسروی معاون پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام(س) با اشاره به این که حضرت امام(س) از پیروان خاص پیامبر اکرم(ص) بود، افزود: حضرت امام(س) پس از چهارده قرن توانست یاد نبی خویش را زنده سازد، و ملتی مسلمان را از زیر بار ظلم و ستم رها کند و سیمای زیبای اسلام را زنده نگه دارد.

 وی در بخشی دیگر از صحبت های خود افزود: هنر بزرگ حضرت امام(س) این بود که توانست، گروه های مختلف را برای رسیدن به یک هدف مشخص بسیج سازد. حضرت امام(س) هیچ گاه برای خویش قدمی بر نداشت و همواره در مسیر الهی قدم برداشت و از این مسیر لحظه ای خارج نشد. مردم نیز با آگاهی به مسیر الهی حضرت امام(س)، در کنار او ایستادند و توانستند انقلابی را ایجاد کنند که در تاریخ معاصر بی نظیر و درخشان است.

 در پایان برنامه، برگزیدگان این دوره معرفی شدند.

 سید مهدی موسوی نفر سوم بخش پوستر، مسعود شکیبایی نفر دوم بخش پوستر، وحید بهرامی نفر اول بخش پوستر معرفی شدند و مرضیه حیدرزاده اقدم نفر سوم بخش عکس، مونا غفاری نفر دوم بخش عکس و اسحاق آقایی به عنوان برگزیده اول بخش عکس معرفی شدند.

انتهای پیام /*