دبیر هنری جشنواره نمایشنامه نویسی و تئاتر روح الله:

برای تحقیق و پژوهش در نگارش نمایشنامه های جامع در باره شخصیت امام متون نگارستان امام خمینی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد

هوشنگ جمشیدیان، دبیر هنری جشنواره نمایشنامه نویسی و تئاتر روح الله گفت: اگر این رویداد ملی شود نویسندگان به مدد می آیند، رقابت جدی تر و ارزشمندتر می شود.

کد : 184591 | تاریخ : 19/12/1400

پرتال امام خمینی(س): دبیر هنری جشنواره نمایشنامه‌نویسی و تئاتر روح‌الله از تلاش برای ملی شدن جشنواره تئاتر روح‌الله خبر داد.

هوشنگ جمشیدیان، دبیر هنری جشنواره نمایشنامه‌نویسی و تئاتر روح‌الله، در خصوص حمایت از تئاترهای حاضر در این جشنواره اظهار کرد: با توجه به بروز کرونا و عقب افتادن اجرای نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره روح‌الله، ما تصمیم گرفتیم در سال جاری ابتدا جشنواره سوم را به سرانجام برسانیم.

دبیر هنری جشنواره نمایشنامه‌نویسی و تئاتر روح‌الله با اشاره به اینکه پس از جشنواره فرصت خوبی برای تمرین و اجرای نمایش‌ها وجود دارد، تأکید کرد: گروه‌های تئاتری می‌توانند برای دریافت مجوز، خودشان به اداره ارشاد مراجعه کنند و ما نیز امکان معرفی آن‌ها را داریم تا از امکانات این نهاد برای اجرای عمومی نمایش‌های خود استفاده کنند.

دبیر هنری جشنواره نمایشنامه‌نویسی و تئاتر روح‌الله در ارتباط با ضرورت پژوهش محور شدن جشنواره‌های موضوعی مانند تئاتر روح‌الله گفت: زمانی که دبیرخانه جشنواره در اصفهان دائمی شود، ماهانه یک جلسه آموزشی برای کارگردانان و نویسندگان خواهیم داشت که امیدواریم ماحصل آنها به تولید متن‌های غنی در ارتباط با امام خمینی(س) منجر شود.

وی با اشاره به اینکه در بحث کارگردانی، اساتید به کارگردان‌های جوان برای بهینه شدن کارها کمک می‌کنند، تأکید کرد: امیدواریم در سال‌های آینده کارهای بهتری در جشنواره چهارم شاهد باشیم.

جمشیدیان با اشاره به سطح کیفی نمایش‌های اجراشده تصریح کرد: خلاقیت در جشنواره نقش مهمی دارد و ما تلاش داریم تا در توسعه خلاقیت هنرمندان شرکت‌کننده با برگزاری کارگاه‌ها و برنامه‌های آموزشی گام برداریم.

دبیر هنری جشنواره نمایشنامه‌نویسی و تئاتر روح‌الله با اشاره به اینکه بهتر است این جشنواره شامل دو بخش حرفه‌ای‌ها و تجربه اولی‌ها باشد، گفت: اگر این رویداد ملی شود نویسندگان به مدد می‌آیند، رقابت جدی‌تر و ارزشمندتر می‌شود.

جمشیدیان اضافه کرد: یقیناً تحقیق و پژوهش برای نگارش نمایشنامه‌های جامع در ارتباط با شخصیت امام خمینی (س) لازم است و دراین‌ارتباط تمام متون نگارستان امام خمینی (س) و مشاوره رایگان در اختیار افراد متقاضی قرار می‌گیرد.

دبیر هنری جشنواره نمایشنامه‌نویسی و تئاتر روح‌الله با بیان اینکه در جشنواره چهارم پژوهش در جشنواره وارد می‌شود و جوایزی نیز به آن‌ها تعلق می‌گیرد، تأکید کرد: این پژوهش‌ها منابع خامی برای نگارش نمایشنامه و ساخت تئاتر خواهد بود.

وی در ادامه به اهمیت حمایت از جشنواره‌های موضوعی و ارزشی گفت و اظهار داشت: همه باید دست در دست هم دهیم تا این جشنواره به سرانجام برسد، حامیان این حرکت فرهنگ‌ساز آینده‌ای روشن برای خود ترسیم می‌کنند که این آینده از تجلی اندیشه‌های امام در ابعاد اجتماعی و اقتصادی سرچشمه می‌گیرد، امید می‌رود که نه‌تنها حمایات مالی بلکه حمایت معنوی و همراهی با این‌گونه حرکات فرهنگی و جشنواره‌های ارزشی را شاهد باشیم.

انتهای پیام /*