۲۲ اسفند ۱۳۴۱؛

امام خمینی: نتیجه قطعی اصلاحات شاهانه، سقوط کشاورزی و استقلال کشور و ترویج فساد و فحشاست

امام راحل ضمن برشماری اقدامات خلاف قانون اساسی رژیم، سقوط کشاورزی و استقلال کشور و ترویج فساد و فحشا را به عنوان نتایج قطعی اصلاحات شاهانه پیش بینی می کرد و از این رو برای دین و دنیای مردم بیمناک بود، و بر اساس تکلیف به مخالفت با اقدامات آنها می پرداخت، که پیام به علما و روحانیت و اعلام عزای عمومی در عید نوروز ۱۳۴۲ در جهت تنویر افکار عمومی در این راستا قابل تعمق و دقت است.

کد : 184612 | تاریخ : 22/12/1400

پرتال امام خمینی(س): در ۲۲ اسفند ۱۳۴۱ ش ـ (۱۶ شوال ۱۳۸۲ ق) ـ امام خمینی(س) با  اعلام عزای عمومی در عید نوروز ۱۳۴۲فصل نوینی در مبارزات مردمی را رقم زد.  رفراندوم غیر قانونی رژیم شاه برگزار شد، رسانه‌های رژیم با پخش مکرر تلگراف‌های تبریک مقامات آمریکایی و اروپایی و هو و جنجال و غوغا سالاری سعی داشتند تا رسوایی عدم مشارکت مردم در رفراندوم را مخفی نگاه دارند. اما افشاگری‌های حضرت امام از طریق بیانیه‌ها و سخنرانی‌های مستدل و منطقی ولی کوبنده نقشه‌های آنان را نقش بر آب می‌کرد. آن بزرگوار ضمن برشماری اقدامات خلاف قانون اساسی رژیم، سقوط کشاورزی و استقلال کشور و ترویج فساد و فحشا را به عنوان نتایج قطعی اصلاحات شاهانه پیش‌بینی می‌کرد و از این رو برای دین و دنیای مردم بیمناک بود، و بر اساس تکلیف به مخالفت با اقدامات آنها می‌پرداخت، که پیام به علما و روحانیت و اعلام عزای عمومی در عید نوروز ۱۳۴۲ در جهت تنویر افکار عمومی در این راستا قابل تعمق و دقت است.

«چنانچه اطلاع دارید دستگاه حاکمه می‏خواهد با تمام کوشش به هَدمِ احکام ضروریه اسلام قیام؛ و به دنبال آن مطالبی است که اسلام را به خطر می‏اندازد. لذا اینجانب عید نوروز را به عنوان عزا و تسلیت به امام عصرـ عجل الله تعالی فرجه ـ جلوس می‏کنم و به مردم اعلام خطر می‏نمایم. مقتضی است حضرات آقایان نیز همین رویه را اتخاذ فرمایند تا ملت مسلمان از مصیبت های وارده بر اسلام و مسلمین اطلاع حاصل نمایند.» (صحیفه امام، ج۱، ص۱۵۶)

انتهای پیام /*