تازه های نشر؛

کتاب « شکاف یا تفاوت نسلی؟ (نگرش به ارزش های سیاسی انقلاب اسلامی ایران در شهر ایلام) به چاپ رسید

این پژوهش به این امر می پردازد تا بررسی شود که بر اساس تحقیقات مختلفی که در ایران صورت گرفته است و هر کدام به نوعی از شکاف و یا تفاوت نسلی نام برده اند، این امر در مورد ارزش های انقلاب اسلامی ایران دارای چه ویژگی هایی بوده است و نشان داده شود که از حیث نگرش و تعلق به ارزش های سیاسی انقلاب اسلامی در شهر ایلام، بین نسل های مختلف چه وضعیتی حکمفرماست؛ چراکه آنچه مهم است همان طور که گفته شد، شکاف ارزشی بین نسل های مختلف می باشد که این شکاف سبب می شود بین نسل های مختلف اختلافی عمیق و شدیدی به وجود آید.

کد : 184659 | تاریخ : 31/03/1401

پرتال امام خمینی(س): کتاب « شکاف یا تفاوت نسلی؟ (نگرش به ارزش‌های سیاسی انقلاب اسلامی ایران در شهر ایلام)» به همت پژوهشکده امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی به چاپ رسید. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران باید گفت که شاهد تغییر و تحولاتی در همة زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... بوده‌ایم؛ انقلابی که با هدف پیاده‌سازی ارزش‌هایی خاص در جامعة ایران به‌وقوع پیوست. درواقع از اهداف انقلاب اسلامی بعد از پیروزی، حفظ این ارزش‌ها در نسل انقلابی و ارائه و انتقال این ارزش‌ها به نسل‌های بعدی برای دوام و پایداری انقلاب بود. به‌طوری‌که، گاه در انتقال این ارزش‌ها به نسل‌های بعدی تردیدهایی وجود دارد و همواره ترس از این وجود دارد که میزان تغییر و تحولات ناشی از بالاتر رفتن سطوح تکنولوژیک و فناوری به حدی باشد که انتقال فرهنگی این ارزش‌ها را نیز به مانند بعضی ارزش‌های عام اجتماعی با مشکل روبه‌رو نماید؛ چراکه اگر این انتقال به نحو درستی انجام نگیرد شاهد تفاوت بین نسل انقلابی و نسل‌های بعدی از حیث اعتقاد به ارزش‌های گفته شده می‌باشیم. اما این تفاوت وقتی منجر به مسأله و مشکلی جدی می‌شود که میزان آن آنقدر بالا باشد که دیگر نتوان گفت بین آنها تفاوت وجود دارد و در اینجاست که ممکن است با پدیده‌ای به‌نام شکاف نسلی روبه‌رو گردیم. پدیده‌ای که همواره نگرانی‌هایی با خود به‌دنبال داشته است و بسیاری از اندیشمندان انقلابی را به ترس واداشته است که با وقوع این پدیده به‌عنوان مسأله‌ای جدی، آیندة انقلاب به خطر بیفتد.

در راستای ضرورت بحث از شکاف و یا تفاوت نسلی، هدف مؤلف ارائۀ پژوهشی در این زمینه است که پاسخگوی سؤالات و رافع معضلات باشد؛ معضلاتی که هر کدام به‌خاطر شکاف ارزشی بین نسل‌های مختلف ایجاد شده است؛ لذا این پژوهش به این امر می پردازد تا بررسی شود که بر اساس تحقیقات مختلفی که در ایران صورت گرفته است و هر کدام به نوعی از شکاف و یا تفاوت نسلی نام برده‌اند، این امر در مورد ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران دارای چه ویژگی‌هایی بوده است و نشان داده شود که از حیث نگرش و تعلق به ارزش‌های سیاسی انقلاب اسلامی در شهر ایلام، بین نسل‌های مختلف چه وضعیتی حکمفرماست؛ چراکه آنچه مهم است همان‌طور که گفته شد، شکاف ارزشی بین نسل‌های مختلف می‌باشد که این شکاف سبب می‌شود بین نسل‌های مختلف اختلافی عمیق و شدیدی به‌وجود آید.

این کتاب با قیمت ۷۵۰/۰۰۰ ریال و در ۵۰۰ نسخه در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

انتهای پیام /*