تازه های نشر؛

کتاب « چالش های حقوق بشری ایران: چیستی، چرایی و راهکارهای برون رفت از آن» به چاپ رسید

به همت پژوهشکده امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی(وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) کتاب« چالش های حقوق بشری ایران: چیستی، چرایی و راهکارهای برون رفت از آن» به چاپ رسید

کد : 184667 | تاریخ : 23/08/1401

پرتال امام خمینی(س): به همت پژوهشکده امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی(وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) کتاب« چالش‌های حقوق بشری ایران: چیستی، چرایی و راهکارهای برون‌رفت از آن» به قلم دکتر محمد محمودی‌کیا به چاپ رسید. در باره این اثر ارزشمند می توان گفت که: طی چهار دهه از استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران، چالش‌های مختلفی در عرصه روابط خارجی کشور به وجود آمده که به موجب آن، کنش سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران همواره با محدودیت‌ها و تنگناهایی مواجه بوده است. چالش‌های حقوق بشری همچون اجرای حدود شریعت، حقوق اقلیت‌های سیاسی و مذهبی، حقوق اجتماعی و سیاسی مخالفان و... در کنار چالش برنامة صلح‌آمیز هسته‌ای و موشکی، از مهم‌ترین موارد چالش‌زا در این رابطه به شمار می‌‎روند.

از طرفی رفتار غرب در بهره‌گیری از حقوق بشر به‌مثابة ابزاری برای اعمال فشار هرچه بیشتر بر جمهوری اسلامی ایران، دیدگاه‌های متفاوت و گاه متعارضی در خصوص رد یا پذیرش هنجارهای نظام بین‌المللی به دنبال داشت و مواجهه این مسأله که سیاست‌گذاران و تصمیم‌سازان جمهوری اسلامی در برابر فشارهای حقوق بشری می‌بایست چگونه رفتار نمایند و اینکه چه راهبردهایی برای برون‌رفت از این فشارها فراروی ایشان وجود دارد؟

این کتاب تلاش دارد ضمن کنکاش پیرامون علل شکل‌دهندة چالش‌های حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران با نظام بین‌الملل در لایه‌های مختلف تحلیل، برای برون‌رفت از وضعیت چالش - مبتنی بر علل احصا شده در هر یک از سطوح تحلیل - راهبردهایی طرح‌ریزی کند.

شناسایی علل موجدة بروز چالش برای کنش سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران می‌تواند به طرح‌ریزی یک برنامة اقدام در عرصة روابط خارجی کشور منجر شود که با پرهیز از آسیب‌های احتمالی و نیز بهره‌گیری مطلوب از فرصت‌های موجود، بیشینة منافع ملی کشور را در عرصة بین‌المللی تأمین نماید.

این کتاب با قیمت ۷۹۰/۰۰۰ ریال و در ۵۰۰ نسخه در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

انتهای پیام /*