یورش به مدرسه فیضیه با لباس های مبدل، و دعوت مردم به صبر و استقامت برای دفاع از کیان اسلام از سوی امام

دستگاه حاکمه با ارتکاب این جنایت، خود را رسوا و مفتضح ساخت و ماهیت چنگیزی خود را به خوبی نشان داد. دستگاه جبار با دست زدن به این فاجعه، شکست و نابودی خود را حتمی ساخت. ما پیروز شدیم؛ ما از خدا می‏خواستیم که این دستگاه ماهیت خود را بروز دهد و خود را رسوا کند

کد : 184679 | تاریخ : 03/01/1401

پرتال امام خمینی(س): ۲ فروردین ۱۳۴۲ش ـ (۲۵شوال ۱۳۸۲ ق) مصادف است با یورش عمال رژیم شاه به مدرسه فیضیه قم و ضرب و شتم و کشتار طلاب، (صحیفه امام، ج۱، ص۱۶۶) شکست و عقب‌نشینی در قضیه انجمن‌های ایالتی و ولایتی بر اثر مخالفت علما و روحانیت به رهبری امام خمینی(س) رژیم شاه را بر آن داشت تا به مبارزه با اسلام از طریق حاکم کردن اختناق در جامعه و از بین بردن نفوذ روحانیون در بین مردم اقدام کند، از این رو بعد از ظهر روز دوم فروردین ۱۳۴۲ که مصادف با سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) بود، مأمورین مسلح رژیم شاه با لباس مبدل و به کمک نیروهای پلیس اجتماع مردم و طلاب در مدرسه فیضیه را بر هم زدند و به طور وحشیانه به ضرب و شتم و جرح و کشتار طلاب علوم دینی پرداختند. در حالیکه جوّ رعب و وحشت حاصل از این عمل وحشیانه بر اذهان مستولی بود، حضرت امام خمینی(س) طی سخنانی حماسی آرامش را به دلها بخشید. در این سخنان که خطاب به روحانیون، طلاب و اهالی قم بیان شده بود، حضرت امام آنان را بر پرهیز از نگرانی و اضطراب و توجه به تأسی به حضرت حسین(ع) و حضرت علی(ع) و صبر و استقامت در دفاع از کیان اسلام فرا خواندند و ضمن نوید پیروزی، دستگاه حاکمه را به شدت محکوم کرده و فرمودند:
«دستگاه حاکمه با ارتکاب این جنایت، خود را رسوا و مفتضح ساخت و ماهیت چنگیزی خود را به خوبی نشان داد. دستگاه جبار با دست زدن به این فاجعه، شکست و نابودی خود را حتمی ساخت. ما پیروز شدیم؛ ما از خدا می‏خواستیم که این دستگاه ماهیت خود را بروز دهد و خود را رسوا کند». (صحیفه امام، ج۱، ص۱۶۶)

انتهای پیام /*