حمید رسایی در بازدید از غرفه موسسه در نمایشگاه قرآن: دوری از آرمان های امام به کشور لطمه وارد می کند

مهمترین دستاورد انقلابی که حضرت امام رحمه الله علیه آن را رهبری و دنبال می کرد تشکیل حکومت اسلامی بود. تشکیل نظامی در برابر نظام های حاکم و موجود در دنیا که نه تنها مبتنی بر مبانی دینی نیست بلکه در تقابل با آن حرکت دینی و رسالت دینی است که ادیان مختلف در طول این سالها و قرنها داشتند تا به کامل ترین دین که دین اسلام است، رسیده.

کد : 184996 | تاریخ : 09/02/1401

پرتال امام خمینی(س): حجت الاسلام والمسلمین حمید رسایی در بازدید از غرفه موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: اشکالات مال جاهایی است که حاکمان، مسئولین و حتی مردم در جاهایی از مبانی اصلی انقلاب و امام دور می شوند و آنجاست که ما لطمه می خوریم.

حجت الاسلام والمسلمین حمید رسایی در پاسخ به این سوال خبرنگار پرتال امام خمینی(س)، که مشی و سیره حضرت امام که برگرفته از موازین قرآنی است، را چگونه تفسیر می کنید، تصریح کرد: مهمترین دستاورد انقلابی که حضرت امام رحمه الله علیه آن را رهبری و دنبال می کرد تشکیل حکومت اسلامی بود. تشکیل نظامی در برابر نظام های حاکم و موجود در دنیا که نه تنها مبتنی بر مبانی دینی نیست بلکه در تقابل با آن حرکت دینی و رسالت دینی است که ادیان مختلف در طول این سالها و قرنها داشتند تا به کامل ترین دین که دین اسلام است، رسیده.

حجت الاسلام رسایی افزود: تشکیل این حکومت خودش یک نظم نوینی را و در دنیای امروز یک مدل جدیدی را بوجود آورد و اگر اندیشه امام، اندیشه قرآنی نبود طبیعتا چنین نظام و حکومتی شکل نمی گرفت. حکومتی که هم در آن رعایت چارچوب های دینی و دستورات الهی به عنوان یک اصل مهم پذیرفته شده و هم مردم در تشکیل آن حکومت در راه اندازی حکومت و به پا شدن آن حکومت نقش دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در دوره هشتم و نهم افزود: من فکر می کنم اگر ما به همین حرکت چهل و چند ساله انقلاب اسلامی نگاه کنیم که الحمدالله توانسته علی رغم اینکه نظام پولی دنیا برای از بین بردنش بسیج شده. نظام حقوقی دنیا برای از بین بردنش بسیح شده. نظام رسانه ای دنیا برای از بین بردنش بسیج شده. نظام جنگی و تسلیحاتی دنیا برای از بین بردنش بسیج شده. حتی نظام های مربوط به بخش نفوذ و جاسوسی بویژه کسانی که در داخل نقش و ارتباط دارند حالا یا این نفوذ به صورت سیستماتیک هست و یا به صورت معنوی هست، آن را هم در طول این چهل و سه سال به کار گرفتند تا این حکومت، ساختار و نظامی که امام پایه و اساس آن را گذاشته بود، از بین برود. ما می بینیم که این چهل و سه سال جمهوری اسلامی مانده است.

رسایی افزود: اگر این نظام الگوها و ریشه هایش برگرفته از مبانی قرآنی که امام درحقیقت در رگ های این انقلاب جاری کرد، نبود قاعدتا باید همه این نظام ها که علیه این انقلاب به کار گرفته شده، تابحال چندین بار انقلاب اسلامی ساقط می شد. البته این به معنای این نیست که هیچ اشکالی وجود ندارد. طبیعتا اشکالاتی وجود دارد که برگرفته از مبانی قرآنی و اندیشه حضرت امام نیست. اتفاقا اشکالات مال جاهایی است که حاکمان، مسئولین و حتی مردم در جاهایی از مبانی اصلی انقلاب و امام دور می شوند و آنجاست که ما لطمه می خوریم.

 مدیرمسئول هفته نامه ۹ دی در پاسخ به این سوال که چگونه می توان موضوعات مورد نظر  امام خمینی در حوزه اخلاق، چه در حوزه فردی و چه در حوزه اجتماعی را در جامعه بیش از پیش نهادینه کرد؟ تصریح کرد: امام در عین حال که یک چهره و عنصر اخلاقی بودند اما یک چهره باتقوا بودند و این تقوا را در مقاطع و بزنگاه های مختلف در سیره شخصی و اجتماعی و حتی حکومتی خود به عینه نشان داده بودند ولی تقوای ایشان تقوای گریز نبود و تقوای ستیز بود. یعنی امام کسی نبود که با گوشه گیری اخلاق را حفظ کند. با گوش گیری اخلاق را ترویج کند. امام کسی بود که در میدان سیاست بود و معتقد بود با در میدان بودن باید اخلاق را در سیاست حفظ کند. در این درگیر بودن باید اصول اخلاقی رعایت شود و با کنار بودن و در حاشیه بودن طبیعتا رعایت نمی شود. امام به لطف الهی که نصیبش شده بود و نتیجه زحماتی بود که در طول این سالها روی خودش کشیده بود و نفس خودش را کنترل کرده بود، توانست این را به صورت عملی هم درآورد.

انتهای پیام /*