دانشجوی تربیت معلم خریدار کتب حضرت امام

بدنبال درک بی واسطه اندیشه امام هستم

در وضعیتی که جامعه و جوانان ما با بحران هویت مواجه هستند، شناخت عمیق اندیشه امام (س)، رسیدن به هویت انقلابی را ممکن می سازد. به خصوص اینکه ما با این واقعیت مواجه هستیم که نظام آموزشی ما آنچنان که باید با هویت انقلابی و دیدگاههای امام همخوانی ندارد.

کد : 185172 | تاریخ : 31/02/1401

پرتال امام خمینی (س): محمدحسین عبدالمنشی جوان 20 ساله ای است که در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب، چندین کتاب از حضرت امام (س) خریده است. در کیسه کتاب های وی کتاب های تفسیر سوره حمد، مصباح الهدایه، چهل حدیث، شرح دعای سحر، سرالصلواه و شرح حدیث عقل و جنود دیده می شود. از او می پرسم که این کتاب ها را برای چه خریده ای؟ و چه انتظاری از مطالعه آنها داری؟

او که دانشجوی رشته آموزش ابتدایی پردیس تربیت معلم شهید مقصودی همدان است، می گوید: چهل سال از انقلاب اسلامی گذشته است، انقلابی که وامدار اندیشه های امام خمینی (س) است؛ با این حال جوانان درک واضحی از دیدگاههای امام و شناخت دقیقی از انقلاب ندارند.

این دانشجوی تربیت معلم ادامه داد: ناشران، نویسندگان و جناح های سیاسی هر کدام برداشت ها و دیدگاههای خود درباره امام و انقلاب را به جامعه ارائه داده اند. به همین دلیل من تصمیم گرفتم که با مطالعه کتب امام، به درک بی واسطه از اندیشه امام برسم. چراکه فرصت برخورد آزاد با نظریات امام، شناخت بهتر دیدگاههای بنیانگذار انقلاب را بدست می آید.

این جوان، هدف خود درباره مطالعه افکار امام را چنین بیان کرد: در وضعیتی که جامعه و جوانان ما با بحران هویت مواجه هستند، شناخت عمیق اندیشه امام (س)، رسیدن به هویت انقلابی را ممکن می سازد. به خصوص اینکه ما با این واقعیت مواجه هستیم که نظام آموزشی ما آنچنان که باید با هویت انقلابی و دیدگاههای امام همخوانی ندارد.

وی اضافه کرد: معلم با باطن انسان ها سروکار دارد و من به عنوان یک معلم وظیفه دارم که با شناخت بهتر و دقیق تر دیدگاههای امام راحل (س) رسالت خود را به درستی انجام دهم.

انتهای پیام /*