«در اسلام برای مجازات مجرمین فرقی بین گروه ها نیست و همه در مقابل قانون برابر هستند»این جمله امام خمینی ناظر بر مجازات کدام قشر در کشور بر اساس قانون است؟

امروز سالروز دستور امام مبنی بر تشکیل هیأت هایی برای رسیدگی به جرایم روحانی نمایان در سراسر کشور است. در تاریخ سوم خردادماه ۱۳۵۸ حضرت امام خمینی(س) در پیامی دستور دادند هیأت هایی برای رسیدگی به امور روحانی نمایان تشکیل شود.

کد : 185174 | تاریخ : 02/03/1401

پرتال امام خمینی(س): ۳ خرداد ۱۳۵۸ ش ـ (۲۷ جمادی‌الثانی ۱۳۹۹ ق)ـ دستور امام مبنی بر تشکیل هیأت‌هایی برای رسیدگی به جرایم روحانی‌نمایان در سراسر کشور است. در تاریخ سوم خردادماه ۱۳۵۸ حضرت امام خمینی(س) در پیامی دستور دادند هیأت‌هایی برای رسیدگی به امور روحانی نمایان تشکیل شود. در این پیام به نحوه تشکیل این هیأت و شیوه اعمال مجازات و نیز مبارزه با نیات سوء منحرفین مخالف روحانیت تأکید شده و در انگیزه صدور آن آمده است:

«با آنکه در اسلام برای مجازات مجرمین فرقی بین گروه‌ها نیست و همه در مقابل قانون برابر هستند، و باید مجرمینی که با پوشیدن لباس روحانیت خود را در این صف وارد کرده‌اند، به مجازات برسند، لکن به طوری که اطلاع می‌دهند، عده‌ای مخالف اسلام و روحانیت در صدد هستند که با اسم تصفیه، روحانیت را بکوبند و راه را برای ستمگران باز کنند.» (صحیفه امام، ج۷، ص ۴۶۶)

انتهای پیام /*