این فتح بر شما عزیزان و نور چشمان اسلام هزاران بار مبارک باد

در سوم خرداد ماه سال ۶۱ و به دنبال فتح خرمشهر در پیامی با تبریک این پیروزی به ملت ایران، به تجلیل از رزمندگان پرداختند.

کد : 185184 | تاریخ : 03/03/1401

پرتال امام خمینی (س): در سوم خرداد ماه سال ۶۱ و به دنبال فتح خرمشهر در پیامی با تبریک این پیروزی به ملت ایران، به تجلیل از رزمندگان پرداختند. متن پیام امام به شرح زیر است:

"بسم اللّه‌ الرحمن الرحیم

با تشکر از تلگرافاتی که در فتح خرمشهر به اینجانب شده است، سپاس بی‌حد بر خداوند قادر که کشور اسلامی و رزمندگان متعهد و فداکار آن را مورد عنایت و حمایت خویش قرار داد و نصر بزرگ خود را نصیب ما فرمود. اینجانب با یقین به آنکه مَا النَّصْرُ إلاّ مِنْ عِندِاللّه‌ِ[۱] از فرزندان اسلام و قوای سلحشور مسلح، که دست قدرت حق از آستین آنان بیرون آمد و کشور بقیة‌ اللّه‌ الاعظم ـ ارواحنا لمقدمه الفداء ـ را از چنگ گرگان آدمخوار که آلت هایی در دست ابرقدرتان خصوصاً امریکای جهانخوارند بیرون آورد و ندای «اللّه‌ اکبر» را در خرمشهر عزیز طنین‌انداز کرد و پرچم پرافتخار «لااله الا اللّه‌» را بر فراز آن شهرِ خرّم ـ که با دست پلید خیانتکاران قرن به خون کشیده شده و «خونین شهر»[۲] نام گرفت ـ[بیافراشت] تشکر می‌ کنم. و آنان فوق تشکر امثال من هستند. آنان به یقین مورد تقدیر ناجی بشریت و برپا کنندۀ عدل الهی در سراسر گیتی ـ روحی لتراب مقدمه الفداء ـ می‌باشند. آنان به آرم مارَمَیْتَ إذْرَمَیْتَ وَ لکِنَ‌اللّه‌ رَمی[۳] مفتخرند.

مبارک باد و هزاران بار مبارک باد بر شما عزیزان و نور چشمان اسلام این فتح و نصر عظیم که با توفیق الهی و ضایعات کم و غنایم بی‌پایان و هزاران اسیر گمراه و مقتولین و آسیب‌دیدگان بدبخت که با فریب و فشار صدام تکریتی، این ابرجنایتکار دهر، به تباهی کشیده شده‌ اند، سرافرازانه برای اسلام و میهن عزیز افتخار ابدی به هدیه آوردید. و مبارک باد بر فرماندهان قدرتمند که فرماندهان چنین فداکارانی هستند که ستارۀ درخشندۀ پیروزی های آنان بر تارک تاریخ تا نفخ صور نورافشانی خواهد کرد. و مبارک باد بر ملت عظیم‌الشأن ایران اینچنین فرزندان سلحشور و جان برکفی که نام آنان و کشورشان را جاویدان کردند. و مبارک باد بر اسلام بزرگ این متابعانی که در دو جبهۀ جنگ با دشمن باطنی و دشمنان ظاهری پیروزمندانه و سرافراز امتحان خویش را دادند و برای اسلام سرافرازی آفریدند.

و هان ای فرزندان قرآن کریم و نیروهای ارتش و سپاهی و بسیج و ژاندارمری و شهربانی و کمیته‌ ها و عشایر و نیروهای مردمی داوطلب و ملت عزیز، هوشیار باشید که پیروزی ها هر چند عظیم و حیرت‌انگیز است شما را از یاد خداوند که نصر و فتح در دست اوست غافل نکند و غرور و فتح شما را به خود جلب نکند؛ که این آفتی بزرگ و دامی خطرناک است که با وسوسۀ شیطان به سراغ آدم می‌ آید و برای اولاد آدم تباهی می‌ آورد. و من با آنکه به همۀ شما اطمینان تعهد به اسلام دارم، لکن از تذکر، که برای مؤمنان نفع دارد، باید غفلت نکنم؛ چنانچه از نصیحت به حکومت های همجوار و منطقه دریغ ندارم. و آنان می‌ دانند امروز با فتح خرمشهر مظلوم، دولت و ملت پیروزمند ما از موضع قدرت سخن می‌ گوید. و من به پیروی از آنان به شما اطمینان می‌دهم که اگر از اطاعت بی‌چون و چرای امریکا و بستگان آن دست بردارید و با ما به حکم اسلام و قرآن کریم رفتار کنید، از ما جز خیر و پشتیبانی نخواهید دید. و شما بدانید آنقدر که ابرقدرت ها از صدام، این نوکر چشم و گوش بسته، پشتیبانی کردند از شماها که قدرت های کوچک و حکومت های ضعیف هستید پشتیبانی نمی‌ کنند. و شما عاقبت این جنایتکار و هم‌قطار جنایتکارش شاه مخلوع را به عیان دیده‌ اید. قدرت های بزرگ بیش از آنچه از شما استفاده نمایند از شما طرفداری نمی‌ کنند. و شماها را برای منافع خویش به هلاکت می‌ کشند. و من نصیحت برادرانه به شما می‌ کنم که کاری نکنید که قرآن کریم برای برخورد با شما تکلیف نماید و ما به حکم خدا با شما رفتار کنیم. و یقین بدانید که امثال حسنی مبارک مصری[۴] و حسین اردنی[۵] و دیگر هم جنایتکارانِ آنان برای شما نفعی ندارند و دین و دنیای شما را تباه می‌ کنند. و اگر با نشست های خود بخواهید طرح کمپ دیوید[۶] یا فهد[۷] را، که مرده‌ اند، زنده کنید؛ که ما خطر بزرگ برای کشورهای اسلامی خصوصاً حرمین شریفین می‌ دانیم، اسلام به ما اجازۀ سکوت نمی‌ دهد. و اینجانب در پیشگاه مقدس خداوند تکلیف الهی خود را ادا نمودم. اکنون دست تضرع و دعا به سوی خالق یکتا بلند کرده و به قوای مسلح اسلام و فداکاران قرآن کریم و میهن عزیز ایران دعا می‌ کنم، و سلامت و سعادت و پیروزی آنان را خواستار هستم.

سلام و درود بی‌پایان بر فرماندهان متعهد قوای مسلح و بر رزمندگان فداکار و بر ملت دلیر ایران عزیز و سرشار از شادیها. والسلام علی عباداللّه‌ الصالحین.

روح‌ اللّه‌ الموسوی الخمینی"

۱ ـ بخشی از آیۀ ۱۲۶، سورۀ آل عمران: «هیچ نصرت و کمکی نیست مگر از جانب خداوند».

۲ ـ خرمشهر، پس از اشغال توسط رژیم بعث عراق به ویرانه‌ ای تبدیل شد و بدین جهت «خونین‌شهر» نام گرفت و پس از آزادی بار دیگر نام «خرمشهر» به آن باز گشت.

۳ ـ بخشی از آیۀ ۱۷ سورۀ انفال: «و آنگاه که تیرافکندی تو نیانداختی بلکه خدا تیر انداخت».

۴ ـ رئیس جمهوری مصر و از موافقان طرح امریکایی سازش ذلت بار با رژیم صهیونیستی.

۵ ـ ملک حسین، پادشاه اردن.

۶ ـ قراردادی بود که بین محمد انورسادات رئیس جمهوری مصر و مناخیم بگین (نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس) و با حضور و وساطت جیمی کارتر (رئیس جمهوری امریکا) در «کمپ دیوید امریکا» به امضا رسید.

۷ ـ طرح هشت ماده‌ای فهد که براساس آن، رژیم اشغالگر قدس به طور ضمنی مورد شناسایی قرار می‌گرفت و امنیت آن تضمین می‌شد. این طرح به مرحلۀ اجرا در نیامد.

صحیفه امام؛ ج ۱۶، ص ۲۵۷-۲۵۹

انتهای پیام /*