آیت الله حسینی بوشهری: دل ها را به هم نزدیک کنیم و با هم حرمت امام و جایگاه امام را پاس بداریم

سیاستمداران عالم از کوچک ترین فرصت برای انتقال استفاده می کنند. حاج احمد آقا نقل می کند که امام در نوفل لوشاتو مقابل 100 دوربین فرمود وقت نماز است و باید به نماز برسیم و انسان به یاد امیرالمؤمنین(ع) می افتد که در گرماگرم صفین فرمود به آسمان نگاه می کنم که وقت نماز رسیده یا نرسیده است. فرزندش روح الله همین راه را طی کرد.

کد : 185208 | تاریخ : 08/03/1401

پرتال امام خمینی(س): آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری  در مراسم افتتاحیه نمایشگاه آثار، تصاویر و دستاوردهای مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با اشاره به آیه 46 سوره سبا گفت: این آیه شناسنامه قیام امام است. یعنی همان گونه که خدای متعال به پیامبر فرمود "قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُمْ بِوَاحِدَةٍ" بارها امام تمسک به این آیه می کرد. شاید منظور از قیام فردی مبارزه با نفس و قیام همگانی مبارزه با ستمگران است.

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه با تأکید بر اینکه جهادی مورد رضای خدا است که برای خدا باشد، تصریح کرد: معروف این است که جهاد دو نوع اصغر و اکبر دارد. اما در کلمات بعضی علما گفته اند آنچه جهاد اکبر نامیده می شود در حقیقت جهاد اوسط است؛ جهاد اکبر آنجایی است که انسان دل به عقل و برهان نبندد و بلکه عاشق شود و به پروردگار عالم عشق بورزد. جالب است که ما معتقدیم امام هر سه مرحله جهاد را به خوبی دارا بودند.

وی یادآور شد: سیاستمداران عالم از کوچک ترین فرصت برای انتقال استفاده می کنند. حاج احمد آقا نقل می کند که امام در نوفل لوشاتو مقابل 100 دوربین فرمود وقت نماز است و باید به نماز برسیم و انسان به یاد امیرالمؤمنین(ع) می افتد که در گرماگرم صفین فرمود به آسمان نگاه می کنم که وقت نماز رسیده یا نرسیده است. فرزندش روح الله همین راه را طی کرد.

آیت الله حسینی بوشهری امام خمینی(س) را عارفی واصل و مجدد دین و معنویت دانست و اظهار داشت: من به مبارزین و انقلابیون عرض می کنم که انقلابی بودن را این گونه بیاموزیم. شخصیتی خودساخته، به مراحل بالای علمی رسید و در مقابل ظلم ایستاد، نماد واقعی یک چهره انقلابی است. او چهره مجسم بشریت است و کل روزگار را در یک ساعت کنار او نشستن می بینی.

وی تأکید کرد: جالب است که حضرت ابراهیم(ع) در دعای خود یک خواسته دارد و من فکر می کنم خواسته حضرت روح الله هم هست که هم حکمت نظری و هم حکمت عملی را از خداوند می خواهد. حکمت نظری یعنی دانشی به من بده که حق و باطل را بشناسم و حکمت عملی یعنی بتوانم به آنچه حق است عمل کنم و همیشه نام و یاد من بر زبان ها باشد. گویا این خواسته از خدا در زمان ما تکرار شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آن شخصیت حوزه در حضور آیت الله العظمی بروجردی چهره برجسته ای بود. امام سید جوانی بود که به دیدار مرحوم کاشانی رفت و بعد از رفتن امام مرحوم آیت الله کاشانی فرموده بودند اگر امیدی به این آینده باشد در این سید است. یعنی اگر کسی با او نشست و برخاست می کرد افق روشن آینده را در چهره او می دید.

وی افزود: تنها آیت الله سید مصطفی فرزند شهید امام نیست؛ او فرزندان فراوانی دارد. تمام شهدای دوران دفاع مقدس و کسانی که در سراسر دنیا به  شهادت رسیدند، فرزندان امام هستند. او تنها در فقه، اصول و فلسفه پیشتاز نیست و در سن 23 تا 30 سالگی یک اثر عرفانی بزرگ به نام مصباح الهدایه را نوشت.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری با تمام وجود از امام صحبت می کند، اظهار داشت: طلاب ما علاوه بر مبارزه با دشمن باید بیاموزند که این حوزه جای تعلیم و رسیدن به قله های جامع است. امام انسان جامع است. روزی که از قم او را به تهران می برند سربازان استرس داشته اند و او به سربازان دلداری می دهد. کجا این گوهر گرانبها را پیدا می کنید؟!

وی گفت: انقلابیون باید بیاموزند که زیر لوای امام و رهبری با هم باشیم. این انقلاب را ما باید به ثمر برسانیم. اول خود را بسازیم، دل ها را به هم نزدیک کنیم و با هم حرمت امام و جایگاه امام را پاس بداریم.

انتهای پیام /*