مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(س)؛

یادگار امام در مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی: امام منادی استقلال و عزت ملت ایران شد

یادگار امام در مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(س) گفت: امام منادی استقلال و عزت ملت ایران شد و مردم را در برابر جنایاتی که حکومت های گذشته کرده بودند و از دوره قاجار صدر تا ذیل کشور در اختیار دیگران تعریف می شد، توانست به یک آزادی، استقلال و عزت رهنمون شود.

کد : 185272 | تاریخ : 14/03/1401

پرتال امام خمینی(س): یادگار امام با اشاره به اینکه امام مظهر آرمان های بسیار بزرگی است، گفت: امام منادی استقلال و عزت ملت ایران شد و مردم را در برابر جنایاتی که حکومت های گذشته کرده بودند و از دوره قاجار صدر تا ذیل کشور در اختیار دیگران تعریف می شد، توانست به یک آزادی، استقلال و عزت رهنمون شود.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(س) طی سخنانی گفت: جلسه امسال سالگرد ارتحال امام، ممتاز و متفاوت است. امسال بعد از دو سال که از کرونا گذشت، تصمیم بر این شد که جلسه سالگرد در نوعی متفاوت برگزار شود و به همین جهت جا دارد از خیل بی شمار علاقه مندان و عاشقان امام که توفیق نشد تا در این مجلس میزبان آنها باشیم، صمیمانه عذرخواهی کنیم.

یادگار امام افزود: سالگرد امام بهانه ای است تا بیش از هر زمان دیگری از امام بزرگوارمان بگوییم، بشنویم و از زبان صادقی که بین جامعه ما آمد و روح خدا را دمید و توانست نهضتی بزرگ و انقلابی عظیم را رقم بزند، در میان خودمان ذکر کنیم و نام مبارک او را بر زبان بیاوریم.

وی یادآور شد: امام مظهر خوبی های بسیاری است، و همچنین مظهر آرمان های بسیار بزرگ که توانست یک انقلاب بزرگ را رقم بزند. امام یک حقیقت ناب بود که یک روح مطهر را در جامعه ما رقم زد. واقعیت این است که اگر بخواهیم زندگی امام را با هم مرور کنیم، نقاط بسیار درخشانی در زندگی ایشان هست که از زمره مهمترین آنها آرمان هایی است که امام توانستند خود را نماد و مظهر آن آرمان ها نشان بدهند.

سید حسن خمینی تصریح کرد: این آرمان ها همان آرمان های شکوهمند انقلاب اسلامی است. رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای بحمدالله در بهترین نوع جمله ای دارند که می فرمایند «این انقلاب بی نام امام در هیچ جای جهان شناخته شده نیست». انقلاب ما از جهات متعدد دارای ویژگی هایی است؛ استبدادستیزی، استعمارستیزی، آزادی خواهی و مهمتر از همه مبارزه با تحجر.

وی ادامه داد: اگر مرور کنیم می توانیم ببینیم که در عمر با برکت ایشان نقاط و درجاتی وجود دارد که از ابتدای نهضت این آرمان ها را برای ملت ایران فریاد کرده و ملت را به آن آرمان ها فراخوانده است. از روزی که انقلاب اسلامی شروع شد و نهضت اسلامی به پا خواست، رژیم منحوس پهلوی مظهر وابستگی به دشمنان بود. این وابستگی هم به شرق و هم به غرب بود و در جهات مختلفی خودش را نشان می داد.

یادگار امام افزود: امام منادی استقلال و عزت ملت ایران شد و مردم را در برابر جنایاتی که حکومت های گذشته کرده بودند و از دوره قاجار صدر تا ذیل کشور در اختیار دیگران تعریف می شد، توانست به یک آزادی، استقلال و عزت رهنمون شود.

وی در پایان گفت: گرامی می داریم یاد و خاطره امام را و در سی و سومین سالگرد ارتحال از حضور صمیمانه همه کسانی که در حرم مطهر جمع شده اند، میهمانان عزیز خارجی، مردم شریف ایران و مسئولین برگزاری بزرگداشت امام به نوبه خودم تشکر می کنم.

انتهای پیام /*