مرکز آرشیو و اسناد موسسه و سازمان کتابخانه های آستان قدس رضوی تفاهم نامه همکاری امضاء کردند

سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و مرکز آرشیو و اسناد مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (س) در راستای همکاری های مشترک برای بسط و تعمیق اندیشه های امام خمینی (س) و توسعه و گسترش فرهنگ و معارف انقلاب اسلامی تفاهم نامه مشترک امضاء کردند.

کد : 185316 | تاریخ : 23/03/1401

پرتال امام خمینی(س): سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و مرکز آرشیو و اسناد مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (س) در راستای همکاری های مشترک برای بسط و تعمیق اندیشه های امام خمینی (س) و توسعه و گسترش فرهنگ و معارف انقلاب اسلامی تفاهم نامه مشترک امضاء کردند.

علی داستانی بیرکی مدیر کل این مرکز، امضای این تفاهم نامه را درگاهی برای معرفی مرکز آرشیو اسناد امام به مراجعه کنندگان این سازمان در بخش های مختلف عنوان کرد. وی تصریح کرد: این مجموعه طی سی و سه سال گذشته مجموعه غنی از آثار مرتبط با امام خمینی(س) در قالب صوت، تصویر، اسناد مکتوب و غیر مکتوب و دیگر موارد را جمع آوری کرده است و تلاش دارد با امضای تفاهم نامه با مجموعه های فرهنگی مختلف، ضمن تبادل منابع و اطلاعات و توسعه آرشیو خود، زمینه  توسعه، تبیین و ترویج اندیشه امام راحل را فراهم آورد.

وی ابراز امیدواری کرد تفاهمات صورت گرفته بتواند در معرفی اندیشه و مکتب فکری امام به نسل جوان و جامعه نقش موثری ایفا کند.

در تفاهم نامه مشترک امضاء شده، طرفین بر انجام فعالیت های مشترک علمی، آموزشی و فرهنگی به منظور بهره گیری از ظرفیت ها و امکانات طرفین تاکید کردند.

همچنین بهره گیری از توان تخصصی کارشناسان علمی دو مجموعه در زمینه فرآیندهای جمع آوری، ارزشیابی، پردازش، ذخیره سازی، آرشیو و نگه داری، مرمت و اطلاع رسانی منابع و همکاری و مشارکت در حوزه گردآوری و ساماندهی منابع تاریخ شفاهی و تبادل منابع بر اساس ضوابط و دسترسی های تعیین شده از جمله مواردی بود که در امضای این تفاهم نامه مورد تاکید قرار گرفت.

انتهای پیام /*