معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات موسسه: تلاش شد«بر آستان آفتاب» در کمال سادگی و به دور از اسراف و تبذیر برگزار شود

کد : 187503 | تاریخ : 27/10/1401

پرتال امام خمینی(س): امین عارف نیا – معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی – در همایش ائمه جمعه استان مرکزی که به مناسبت هفته فرهنگی خمین (بر آستان آفتاب) در بیت حضرت امام در خمین برگزار می شد درباره این هفته فرهنگی گفت: هفته فرهنگی بر آستان آفتاب در خمین با هدف تمرکز زدایی از فعالیت های فرهنگی و هنری پیرامون معارف امام و انقلاب برگزار می شود. وی گفت: در موسسه تصمیم گرفته شده است که همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا و حضرت امام رویداد فرهنگی و هنری را در زادگاه امام برگزار کنیم و این هفته فرهنگی به اهتمام استاندار محترم و دستگاه های اجرایی استان برگزار شده است و ما هم در کنار عزیزان برای برپایی رویداد قرار داشتیم. سعی شد با توجه به شرایطی که در کشور حاکم است، این رویداد با صرفه جویی و در کمال سادگی برگزار شود و از بضاعت دستگاه های دولتی در این همایش استفاده گردید.

عارف نیا افزود: همان طور که دوستان می دانند امام در هفت اقلیم زندگی کردند و خمین به عنوان زادگاه و اقلیم دوران کودکی جایگاه ویژه ای در زندگی ایشان داشته است و طبیعتا هر کدام از این اقلیم ها در سیر زندگی پر برکت امام کار ویژه ای دارد. بر همین اساس خمین بهترین کانون برای انتقال مفاهیم و معارف به نسل جوان است و ما می توانیم از این پایگاه برای این مهم بهره کافی و وافی ببریم.

 عارف نیا به همایش «عدالت تربیتی در اندیشه امام خمینی» اشاره کرد و گفت: به مدد همکاری دو دستگاه وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه های کشور این همایش برگزار خواهد شد.  وزارت آموزش و پرورش به صورت جدی پای کار تبیین و نشر معارف امام خمینی است و قرار بود وزیر آموزش و پرورش در جلسه حاضر شود که به دلیل ضرورت شرکت در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور ایشان میسر نشد اما معاونان ایشان در این جلسه شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام /*