وزیر فرهنگ لبنان: امام خمینی می دانست باید نظامی بسازد که عزت و استقلال داشته باشد

محمد وسام المرتضی، وزیر فرهنگ لبنان گفت: همیشه از خودم می پرسم چرا امام خمینی(س) معتقد بود که امروز ایران و فردا فلسطین؟ امام خمینی(س) با اخلاص و دیدگاه روشن بینانه می دانست باید نظامی بسازد که عزت و استقلال داشته باشد. امام خمینی(س) درک کرد کشوری مانند ایران با همه تاریخچه و منابع و ثروت خود نمی تواند بپذیرد که استعمارگران در اطراف آن، عزت و استقلال ایران و کشورهای پیرامون آن را تهدید کنند.

کد : 187996 | تاریخ : 15/03/1402

پرتال امام خمینی(س)/یادداشت ۶۱۸/محمد وسام المرتضی 

کشورهای شرور از طریق اسرائیل در پی تفرقه بین ایرانی‌ها و کشورهای منطقه بوده و هستند. اسرائیل و حامیان و پشتیبانانش از همین زاویه در پی اختلاف بین ایران و عربستان بوده و حتی در پی آن هستند که این دو کشور مهم منطقه به دست خود، نیروهایشان را از بین ببرند؛ بنابراین تفاهم ایران و عربستان در راستای مبارزه مستقیم با اسرائیل و به نفع کل منطقه است.

ایران سمبل کامل عزت، افتخار و شکوه است. ایران یک کشور به تمام معنا ارزش‌مدار است، خصوصا ارزش‌های انسانی و رفتار مسئولانه‌ای که انسان‌ها را به مقاومت در برابر استکبار فرا‌ می‌خواند. من همیشه با ایرانیان در تعامل و گفت و گو هستم و تمایل به مشارکت با عزیزان ایرانی در توسعه فرهنگ مقاومت داریم.

لبنان کشوری کوچک به لحاظ مساحت است اما در درون خود، گروه‌ها و طوایف مختلف فکری، فرهنگی و حتی سبک زندگی را جای داده است. ما این تکثر را یک نعمت می‌دانیم و لبنانی‌ها را تشویق می‌کنیم که با احترام به عقاید یکدیگر، زندگی و از این نعمت استفاده کنند. اما معمولا رسانه‌ها چیزی برخلاف واقعیت را به مردم القاء می‌کنند و بنابراین کار شما برای حضور در لبنان و مشاهدات عینی وضعیت کشور ما بسیار ارزشمند است.

تکثر جامعه لبنان مخالف دستور کار اسرائیل است که در پی یکدست‌سازی جامعه است و این را از طریق رسانه‌ها دنبال می‌کند. به علت بازدارندگی ایجاد شده، من بعید می‌دانم که در آینده نزدیک جنگی بین اسرائیل و لبنان اتفاق بیفتد اما جنگ فرهنگی الان وجود دارد.

شعار ما «تنوع نعمت» است. در نقطه‌ای از زمین قرار داریم که یک تنازع بین نیروهای خیر و شرّ تمام دنیا  وجود دارد. سوال اساسی که من از همه دعوت می‌کنم به پاسخ آن فکر کنند این است که «علت ایجاد اسرائیل در این سرزمین چیست»؟ من اعتقاد دارم که این رژیم عمدا و برای تسلط دولت‌های مستکبر به مقدرات ملت‌های منطقه ایجاد شده است.

در دیدگاه امام خمینی(س) مبنی بر اینکه راه قدس از کربلا می گذرد باید گفت: همیشه از خودم می‌پرسم چرا امام خمینی(س) معتقد بود که امروز ایران و فردا فلسطین؟ امام خمینی(س) با اخلاص و دیدگاه روشن‌بینانه می دانست باید نظامی بسازد که عزت و استقلال داشته باشد. امام خمینی(س) درک کرد کشوری مانند ایران با همه تاریخچه و منابع و ثروت خود نمی‌تواند بپذیرد که استعمارگران در اطراف آن، عزت و استقلال ایران و کشورهای پیرامون آن را تهدید کنند. حالا ما هم باید این تصور را به درستی داشته باشیم که هرگز استعمارگران ما را راحت نخواهند گذاشت.

ایجاد و تقویت هویت ایرانی – اسلامی جهت ارتباط با کشورهای منطقه یکی از اصول امام خمینی(س) است. اما کشورهای شرور از طریق اسرائیل در پی تفرقه بین ایرانی‌ها و کشورهای منطقه بوده و هستند.

اسرائیل و حامیان و پشتیبانانش از همین زاویه در پی اختلاف بین ایران و عربستان بوده و حتی در پی آن هستند که این دو کشور مهم منطقه به دست خود، نیروهایشان را از بین ببرند؛ بنابراین تفاهم ایران و عربستان در راستای مبارزه مستقیم با اسرائیل و به نفع کل منطقه است.

انتهای پیام /*