حماسه آفرینی امدادگران در جنگ

بر سنگینی کار و عظمت کار امدادگران در حوادث مختلف از حوداث طبیعی همچون سیل و زلزله و اتش سوزی ها و تصادفات و ریزش کوه و ماندن در جاده های برفی بنحوی اطلاع داشتیم...

کد : 193362 | تاریخ : 09/01/1405

پرتال امام خمینی (س): یادداشت/سید احمد حسینی

بر سنگینی کار و عظمت کار امدادگران در حوادث مختلف از حوداث طبیعی همچون سیل و زلزله و اتش سوزی ها و تصادفات و ریزش کوه و ماندن در جاده های برفی بنحوی اطلاع داشتیم.
اما حضور فعال این تلاشگران از نیروهای پلیس،شهرداری،هلال احمر،اورژانس،آتش نشانی،آب وبرق وگاز ، وسایر نیروهای مردمی در صحنه وخدمت صادقانه به مردم وآسیب دیدگان در مراکز واماکنی که در اثر بمباران،موشکباران وحملات پهبادی متجاوزین دچار خسارت جانی ومالی فراوان شده اند،بسیار ستودنی میباشد.
ازخارج کردن پیکرهای شهیدان،مجروحان وافراد بجا مانده زیر حجم سنگین آوارها،مواجهه با بازماندگان شهیدان،واعزام مجروحان به مراکز درمانی،ترمیم منازل اسیب دیده وتخریب شده،اسکان موقت خانواده هاییکه منازلشان غیر قابل سکونت میباشد،آوار برداری اماکن مسکونی وغیر مسکونی تخریب شده، ترمیم شبکه برق وآبرسانی به آسیب دیدگان، اینها اهم اقداماتیست که نیروهای امداد برای هر بمباران ویا شلیک موشک وحمله پهبادی در سراسر کشور باید انجام دهند.
طبق آمار اعلام شده توسط هلال احمر تاکنون بیش از شصت هزارمنزل مسکونی و مراکز غیر نظامی مورد حمله دشمن قرار گرفته است.
در دو مورد عملیات نظامی که در نزدیکی محل سکونتمان توسط دشمن متجاوز در این مدت انجام شده است،از نزدیک شاهد تلاشها وزحمات نیروهای امدادگر بوده ام.
درهرمورد علاوه بر ساختمان محل اصابت، دهها ساختمان مسکونی با درصدهای بالایی تخریب وشیشه های خیلی از ساختمانها حداقل تا۱۰۰ متری شکسته شد.نیروهای امدادی با خوشرویی ومتانت وصبر با انبوه آسیب دیدگان مواجه میشدند.
درمورد اول پس از سه هفته کار مداوم مامورین شهرداری ،هنوز بیش از دوسوم آوارها باقیمانده است.
این دونمونه از حجم خسارتهای وارده بر کشور ومردم در اثر تجاوز دشمن میباشد وآمار موجود در کشور چند هزار مورد میباشد ،که باید باهمت همه نهادها، سازمانها ودر راس آنها دولت محترم ومردم شریف بتدریج بازسازیها انجام وشرایط عادی به زندگی مردم برگردد.
بی تردید همانگونه که مردم فداکار ایران با حضور در صحنه وحمایت از نیروهای مسلح اجازه نداده اند، متجاوزین تبهکار به اهداف خود دست پیدا کنند، برای کمک به مردم آسیب دیده در بازسازی خانه های مسکونی ونیز هزاران مکان آسیب دیده دریغ نخواهند نمود.
دریک اقدام ارزشمند توسط جمعی از دانش اموختگان دانشگاه صنعتی شریف ، در چند روز مبلغ ۸۵۰ میلیون تومان برای کمک جهت تامین ناهار ده روز نیروهای داوطلب هلال احمر استان تهران جمع آوری ودر اختیار مسئولین ذیربط قرار گرفته است،و این کار الهی وانسانی میتواند توسط گروههای دیگر در سراسر کشور برای کمک به عزیزانی که درصحنه حضور فعال دارند، وهمچنین کمک به آسیب دیدگان جنگ انجام گیرد.
امیدواریم با درایت وتدبیر حاکمیت این جنگ تحمیلی با توکل به خداوند سبحان عزتمندانه پایان پذیرد.


انتهای پیام /*