دومین گارگاه آموزشی اندیشه امام خمینی(س)

کارگاه آموزشی امام خمینی(س) در سالن شهید صدر م‍جتمع آموزش عالی امام خمینی(س) برگزار شد.

کد : 48150 | تاریخ : 30/03/1392

به گزارش پرتال امام خمینی به نقل از مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعةالمصطفی، گارگاه آموزشی امام خمینی(س)، با حضور حجت‌الاسلام دانش، در سالن شهید صدر م‍جتمع آموزش عالی امام خمینی(س) برگزار شد.

در این کارگاه، حجت‌الاسلام دانش در ابتدای سخنان خود خاطرنشان کرد: از روایات و آیات قرآن کریم برمی‌آید که آرمان نهایی اسلام در جهانی‌شدن آن تحقق پیدا می‌کند زیرا شریعت اسلام محدود به جغرافیا و قوم خاصی نیست، سیره رسول مکرم اسلام به عنوان خاتم پیامبران حاکی از این است که حضرت مأموریت جهانی داشته است، از مفاهیمی که در کلمات امام آمده توجه به این نکته است که خداوند می فرماید: «ولقد بعثنا فی کل امه رسولاً ان اعبدو الله واجتنبو الطاغوت».

وی ادامه داد: پیامبران آمده‌اند تا اسلام را در جامعه بشری عرضه کنند و با تمامی طواغیت مبارزه کنند، یعنی در مرحله اول رساندن اسلام به دنیای بشریت و در مرحله بعدی مبارزه با طواغیت که مانع استقرار حاکمیت اسلام هستند، از این رو در جاهای مختلف قرآن، رسالت انبیاء با مأموریت جهانی مطرح شده است.

استاد این کارگاه آموزشی، با اشاره به رسوخ استعمار در کشورهای اسلامی در سه قرن اخیر، یادآور شد: در پی این هجمه گسترده، بسیاری از ظاهربین‌ها در حقانیت و جامعیت اسلام دچار یأس شدند که رشد و حرکت خود را در پیروی از جریان شرق و غرب می‌دانستند و مستکبران نیز با قدرت پایان تاریخ را اعلام کردند.

وی با تأکید بر تلاش شرق و غرب برای محو اسلام در جوامع با استفاده از تمامی امکانات، اظهار داشت: آنان در همه‌جا اعلام کردند دین افیون ملت‌هاست و این به حدی گسترده شد که حتی مبارزات مردم در مقابل اسرائیل جنبه ملی و ناسیونالیستی به خود گرفت و از اسلام اصیل فاصله پیدا کرد.

حجت‌الاسلام دانش افزود: در این موقعیت که همه به غیر از عده‌ای، قطع امید کرده بودند، یک شخصیت استثنایی آمد و همه توطئه‌های اهریمنان را در هم ریخت و گفت تنها اسلام نجات‌بخش عالمیان است، او اسلام، شریعت و دین را حتی در میان ادیان غیر اسلام نیز زنده کرد و به شکل دقیق اسلام واقعی را احیا کرد، او کسی نبود جز امام خمینی(س) و البته این امر با تبلیغ درست و صحیح اعمال شد.

وی با اشاره به اهمیتی که امام(س) برای امر تبلیغات قائل بودند، گفت: امام خمینی(س) فرمودند: «آن قدری که دشمنان ما از حربه تبلیغات استفاده می‌کنند، از طریق دیگر استفاده نمی‌کنند و ما هم باید به تبلیغات اهمیت بدهیم».

استاد این کارگاه، اولین گام در نشر معارف اسلامی را علم به معارف و تعالیم ناب اسلام دانست و افزود: اخلاص، دشمن شناسی، مخاطب شناسی، قدرت بیان معنای واقعی توحید و فرق اسلام ناب و اسلام آمریکایی از دیگر لوازم برای نشر معارف اسلامی است.

انتهای پیام /*