با سخنرانی قائم مقام دبیرکل حزب الله لبنان

برگزاری مسابقه «امام خمینی؛ اصولگرایی و نوگرایی» در لبنان

مراسم اهدای جوایز مسابقه «امام خمینی؛ اصولگرایی و نوگرایی» از سوی موسسه فرهنگی آفاق لبنان و با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان برگزار شد.

کد : 48229 | تاریخ : 15/04/1392

به گزارش پرتال امام خمینی(س) به نقل از ایرنا،‌ در این مراسم که روز جمعه برگزار شد،‌ غضنفر رکن آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان و شیخ نعیم قاسم قائم مقام دبیرکل حزب الله سخنرانی کردند.
در پایان مراسم، جوائز برندگان مسابقه توزیع و لوح تقدیر موسسه فرهنگی آفاق توسط مدیر این موسسه، تقدیم غضنفر رکن آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران شد.
در این مراسم همچنین یکی از بانوانی که با مطالعه کتاب مذکور و تحت تاثیر افکار امام خمینی(س) حجاب اسلامی را برای خود برگزیده است، مورد تکریم و تقدیر قرار گرفت.
این مسابقه بر اساس کتاب «امام خمینی؛ اصولگرایی و نوگرایی» تالیف حجت الاسلام والمسلمین شیخ نعیم قاسم قائم مقام دبیرکل حزب الله، برگزار شده بود.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در این مراسم که با حضور جمعی از شخصیت‌های فرهنگی و دانشجویان و سید حسن صحت، سرپرست رایزنی فرهنگی سفارت برگزار شد؛ ضمن تبیین نحوه شکل‌گیری انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(س) اظهار کرد: شخصیت عظمای امام و اراده راسخ ایشان موجب وقوع رویدادی بی‌نظیر در تاریخ جهان یعنی پیروزی انقلاب اسلامی شد. انقلاب اسلامی و امام خمینی(س) از یکدیگر قابل تفکیک نبوده و شناخت روند انقلاب اسلامی ایران بدون شناخت سیره و منش رهبر و بنیانگذار آن و یا شناخت امام خمینی(س) بدون شناخت انقلاب اسلامی ممکن نیست. این شخصیت بی‌نظیر تاریخی شعله‌های انقلاب اسلامی را برافروخت و درخت انقلاب اسلامی را بارور ساخت. انقلاب اسلامی نیز از امام، شخصیتی ساخت که برای انسان‌های عادی دست‌یافتنی نبود. همه این‌ها به برکت ارتباط کامل میان امت و امام و به لطف الهی بود.
رکن‌آبادی با اشاره به جایگاه برجسته انقلاب اسلامی در جهان و بی‌نظیر بودن چنین انقلابی در طول تاریخ اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در همه جای دنیا با نام مبارک امام خمینی(س) شناخته می‌شود. از مهم‌ترین اهداف امام در این انقلاب، ایستادگی در مقابل استکبار جهانی، حفظ اعتدال براساس سیاست نه شرقی و نه غربی، تاکید بر استقلال واقعی، تاکید برحفظ وحدت و اهتمام به حقوق ملت‌های مظلوم جهان است.
شیخ نعیم قاسم قائم مقام دبیرکل حزب الله لبنان نیز طی سخنانی با اشاره به خصوصیات اخلاقی، علمی و سیاسی امام خمینی(س) اظهار داشت: امام خمینی هیچگاه به مسئله فلسطین بر اساس مصلحت اندیشی نگاه نکرد، بلکه همواره بر این مسئله به عنوان حق مردم فلسطین تاکید داشت و لذا معتقد بود در این راستا فقط باید به تکلیف عمل شود و هیچگاه حاضر نبود برای مصلحت اندیشی از اصول و مبادی چشم پوشی نماید.
وی افزود: مشکل کنونی حزب الله در لبنان نیز همین پایبندی به اصول و مبادی است که به مزاج عده ای از سیاستمداران خوش نمی آید؛ حزب الله لبنان را به پیروی از ولایت فقیه متهم می کنند در حالی که پیروی از ولایت فقیه افتخار بزرگی برای ما به شمار می رود.
وی با اشاره به مشکلات کنونی لبنان اظهار داشت: مشکل اصلی لبنان اختلاف شیعه و سنی نیست بلکه مشکلات لبنان، مشکلاتی سیاسی است و ارتباطی با موضوع شیعه و سنی ندارد.

انتهای پیام /*