خاطره آیت الله استادی از سخنرانی تاریخی امام

کسانی که امام راحل را شناخته و با ایشان بودند می گفتند که رفتار امام قبل و بعد از انقلاب تفاوتی نکرد و این نشان از آرامش قلبی امام(س) داشت.

کد : 48285 | تاریخ : 24/04/1392

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: ثمره یاد خدا اطمینان قلب، آرامش روح و عدم اضطراب روانی است.

به گزارش پرتال امام خمینی(س) به نقل از جهان، آیت الله رضا استادی بعد از ظهر یکشنبه در جمع نمازگزاران مسجد اعظم قم، در سخنانی اظهار داشت:‌ یکی از بزرگترین نعمت های خدا، زندگی با آرامش است.

امام جمعه قم در بیان راه حلی برای زندگی با آرامش گفت: وقتی انسانی قبول کند که خداوند رازق و روزی دهنده است، اضطرابی برای کسب روزی و مادیات نداشته و به آرامش می رسد.

آیت الله استادی افزود:‌ یاد خداوند،‌ نکته بسیار مهمی است که باید در تمام شئونات زندگی به آن توجه داشت و از این طریق هم می توان به آرامش در زندگی دست یافت.

وی با بیان اینکه امام راحل از کسانی بود که یاد خدا را در زندگی همواره مورد توجه قرار می دادند و به آرامش و اطمینان قلب رسیده بودند،‌ گفت: کسانی که امام راحل را شناخته و با ایشان بودند می گفتند که رفتار امام قبل و بعد از انقلاب تفاوتی نکرد و این نشان از آرامش قلبی امام(س) داشت.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به سخنرانی تاریخی حضرت امام (س) در مدرسه فیضیه گفت: زمانی که امام خمینی(س) می خواست از منزل برای سخنرانی معروف خود در مدرسه فیضیه حرکت کند، بسیاری به او گفتند که به مدرسه فیضیه نروید، چون از در و دیوار، خطر می بارید، اما امام با اطمینان خاطری که داشتند و این اطمینان خاطر برگرفته از یاد خدا بود، حرکت کردند و آن چه که مورد رضای خدا بود را بیان نمودند.

آیت الله استادی افزود: حتی زمانی که در نیمه های شب، ساواک برای دستگیری امام خمینی(س) آمده بود، طبق فرموده شخص امام خمینی(س) ایشان با آرامش خاطر و بدون هیچ اضطرابی بودند اما این مأموران ساواک بودند که اضطراب آن ها را فرا گرفته بود.

وی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز مسائل بسیار مختلفی پیش آمد که امام خمینی(س) با آرامش با تمام آن ها برخورد کردند و آرامش درونی خود را به مملکت و مردم دادند.

انتهای پیام /*