پاسخ امام به نامه یک فرزند شهید

امید است شما عزیزان خردسال که یادگار فداکاران در راه خداوند تعالى و اسلام عزیز هستید، با فرا گرفتن علم و ادب و کوشش در راه به دست آوردن کمال انسانى و اخلاق اسلامى براى اسلام عزیز و کشور خودتان فرزندان شایسته‏ اى باشید.

کد : 48334 | تاریخ : 31/04/1392

از مجموعۀ مکتوباتی که در ایام حیات مبارک حضرت امام، برای ایشان ارسال شده است، قریب یک میلیون نامه در آرشیو مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) نگهداری می ‏‏شود. شیوۀ امام بزرگوار این بود که گزارش موضوع‏ بندی شده و آماری تمام نامه‏ های عادی را که به صورت روزانه از سوی دفتر معظم ‏له تنظیم می‏ گردید، ملاحظه می ‏فرمودند و در مواردی که لازم بوده است پاسخ نامه‏ ها از سوی دفتر ارسال می‏ گردید، و معدودی از نامه‏ ها را نیز حضرت امام شخصاً جواب می‏ داده ‏اند. مطلب زیر نامه ای است که در 16تیرماه 1364  از سوی یک فرزند شهید برای امام ارسال شده است. حضرت امام در پاسخ نصایحی ارزشمند را مرقوم می فرمایند. متن نامه و پاسخ  حضرت امام در ادامه آورده شده است:                       

زمان: تیر 1364/ شوال 1405

بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏

رهبر عزیز و بزرگوار خوبمان، سلام‏

ان شاء اللَّه حال شما خوب باشد که اگر حال شما خوب باشد و سرحال باشید، ما هم خوشحال خواهیم بود. دو سال است که بنیاد شهید براى ما فرزندان شهدا، اسرا و مفقودین اردوى سراسرى مى ‏گذارد و در اردوى هر ساله آرزوى دیدار با شما را داریم؛ اما نتوانسته ‏ایم. امسال که براى سومین بار براى اردو مى‏ رویم از شما که به جاى پدرمان هستید، مى‏ خواهیم که براى ما پیامى بدهید و ما را چند نصیحت بکنى که ما پس از پدرمان چه کارهایى باید انجام بدهیم و در جامعه چه بکنیم.

خدا حافظ شما. ان شاء اللَّه بتوانیم روزى با شما دیدن کنیم.

خدایا، خدایا، تا انقلاب مهدى خمینى را نگهدار.

یک فرزند شهید که از جانب همه شرکت کنندگان این آرزو را دارد.

بسمه تعالى‏

فرزند بسیار عزیزم‏

نامه محبت‏ آمیز شما، که از جانب خود و دیگر فرزندان عزیز شهدا، مفقودین، اسرا و جانبازان بود، موجب خرسندى شد. امید است شما عزیزان خردسال که یادگار فداکاران در راه خداوند تعالى و اسلام عزیز هستید، چون پدران بزرگوار خویش خود را براى دفاع از اسلام بزرگ و میهن عزیز مهیا سازید؛ و با فرا گرفتن علم و ادب و کوشش در راه به دست آوردن کمال انسانى و اخلاق اسلامى براى اسلام عزیز و کشور خودتان فرزندان شایسته‏ اى باشید.

شماها با از دست دادن عزیزان خود، فرزندان اسلام و پیامبر عظیم الشأن هستید.

ان شاء اللَّه تعالى در پناه خداوند عالَم موفق شوید با کسان خود، خصوصاً مادران داغدیده، به خوبى رفتار نمایید از خداوند منّان سلامت براى شما، و رحمت براى شهیدان، سلامت و رهایى براى اسرا و مفقودین شما خواستارم. و السلام علیکم.

شوال 1405

روح اللَّه الموسوی الخمینى‏

منبع:  صحیفه امام، ج‏19، ص: 292 و 293

انتهای پیام /*