بروجردی:

روز جهانی قدس سمبل تفکر امام خمینی(س) است

بنیانگذار انقلاب اسلامی مساله فلسطین را از دایره محدود قومیت عربی به دنیای امت اسلامی تغییر دادند.

کد : 48369 | تاریخ : 07/05/1392

علاء الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه در نشست تخصصی روز جهانی قدس در پرتو تحولات سیاسی و امنیتی منطقه نامگذاری روز جهانی قدس را مدیون افکار حضرت امام خمینی (س) دانست.
به گزارش پرتال امام خمینی(س) به نقل از ایرنا، بروجردی در ادامه افزود : روز جهانی قدس از دستاوردهای تفکر عمیق الهی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران است.
وی خاطر نشان شد: معتقدم به سبب قداست قدس شریف و جایگاه والای آن در اسلام این مکان شریف فراتر از مرزها بوده و متعلق به همه امت اسلام است.
وی با اشاره به تاریخچه اسکان صهینویست ها در سرزمین فلسطین یادآور شد: ملت غیور و مبارز فلسطین از همان آغاز چنبره این غده سرطانی در قلب جهان اسلام به مبارزه با آن برخواسته و تلاش کرد تا این مصیبت وارده به دنیای مسلمین را از میان ببرند.
ریس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد :هر چند که مبارزات فراوانی در راستای آزادسازی قدس شریف صورت گرفت اما این مقاومت ها با شکست های پی در پی و از دست دادن زمین های بیشتر همراه شد.
بروجردی خاطرنشان کرد: نخستین پیروزی واقعی بر غاصبان صهیونیستی را باید از آن حزب الله دانست چرا که آنان توانستتند سرزمین های اشغالی جنوب لبنان را از ارتش تا بن دندان مسلح رژیم اسرائیل آزاد و پاکسازی کنند.
وی اظهار کرد: این پیروزی ارتش حزب الله در تاسی و پیروی از تفکر الهی حضرت امام خمینی(س) صورت گرفت چرا که فقط بنیانگذار انقلاب اسلامی توانست مساله فلسطین را از دایره محدود قومیت عربی به دنیای امت اسلامی تغییر دهد.
ریس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امام خمینی(س) توانستند با جهانی کردن روز قدس، مساله فلسطین را درصدراولویت های جهان اسلام قرار داده و ارتش ۳۰۰ میلیونی عربی را به ارتش ۱.۵ میلیاردی امت اسلامی تبدیل کنند.
بروجردی در ادامه با اشاره به تحولات کنونی جهان اسلام و منطقه تشریح کرد: استکبار جهانی در صدد پیاده ساختن توطئه و نقشه ای هولناک در جهان اسلام است تا با ایجاد جنگ داخلی و از بین بردن توانمندی های آنان، امت اسلامی را بیش از گذشته تضعیف کند.
وی تصریح کرد: استکبار جهانی بهترین و مناسب ترین روش برای مصون نگه داشتن رژیم صهیونیستی را افروختن آتش جنگ داخلی در جهان اسلامی می داند و بر همین اساس نیز هم اکنون شاهد ناآرامی های گسترده ای در بین امت اسلامی از جمله سوریه و مصر هستیم.
وی افزود: متاسفانه در چنین شرایطی سازمان همکاری های اسلامی نیز همچون مرده ای متحرک بوده و هیچگونه واکنشی در راستای برطرف ساختن این آتش فتنه ندارد.
بر اساس این گزارش ،نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران نیز در این نشست با اشاره به طرح اخیر آمریکا درمذاکرات سازش میان فلسطینیان ورژیم صهیونیستی گفت: هدف مذاکرات اخیر سازش، واگذاری سرزمین های اشغالی به رژیم غاصب اسرائیل با دستان خود فلسطینیان است.
ناصر ابوشریف افزود: قدس شریف قبله نخست مسلمین بوده و به نوعی قبله سیاسی جهان اسلام نیز به شمار می رود.
وی افزود: بر همین اساس هر فردی مسیرش به سمت و سوی قدس شریف باشد، راه صحیح را انتخاب کرده و در غیر این صورت به طور حتم دچار اشتباه شده است.
ابوشریف گفت: امام خمینی(س) یک عالم معمولی نبودند بلکه یک فرهیخته و محقق بودند که در مورد مسائل استراتژیک منطقه تحقیقات زیادی انجام داده بودند.
وی با بیان اینکه شناخت دشمنان جهان اسلام سبب ترفیع جایگاه مسلمانان خواهد شد، ادامه داد: امام خمینی(س) با تیزبینی و فراست و هوشیاری خاص خویش دشمن نخست دنیای اسلام را شناختند و رژیم غاصب صهیونیستی را غده سرطانی عنوان کردند.
مشاور بین المل رییس مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تاکید بر اینکه آشکار کردن دسیسه های دشمنان اسلام وظیفه اصلی رسانه ها است، گفت: رسانه ها با آگاهی بخشی، ملت ها را در روز قدس به صحنه بیاورند.
حسن شیخ الاسلام افزود: حضرت امام خمینی(س) از همان ابتدای نهضت سه مساله فلسطین و اسرائیل، استعمار و آمریکا و استبداد و شاه را همیشه بیان می کردند.
وی با اشاره به اهمیت و جایگاه فلسطین در اندیشه های حضرت امام خمینی(س) افزود: بنیانگذار انقلاب اسلامی با هوشیاری و فراست الهی خویش در مورد فلسطین و غده سرطانی رژیم صهیونیستی همیشه سعی در روشنگری افکار عمومی جهان اسلام داشتند.
وی با تاکید بر اینکه بیرون آوردن ملت با انگیزه های الهی را می توان خط و روش امام خمینی(س) در مبارزات خویش برشمرد، تصریح کرد: ایشان در این روش به دنبال پیروزی نبود بلکه در پی تکامل و تعالی انسان بود.
مشاور بین المل رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امام خمینی(س) با اتکای به همین روش به عنوان نخستین فعالیت های سیاسی خویش، روز قدس را نامگذاری کردند.
شیخ الاسلام با بیان اینکه امام خمینی(س) این روش مبارزه را به مکه بردند و در مراسم برائت از مشرکین به ظهور و بروز رساندند، افزود: آمریکا و غرب در چند سال نخست متوجه نشدند که از کجا ضربه می خورند اما هنگامی که پی به ماهیت این مبارزات بردند با تمام قدرت به میدان آمدند اما دیگر دیر شده بود و انتفاضه در فلسطین با تاسی از این روش شکل گرفته بود.
وی در ادامه با اشاره به شرایط حساس منطقه و توطئه های غرب برای جهان اسلام گفت: رسانه ها تمام توان خود را به کار گیرند تا با آگاهی بخشی مردم از دسیسه های غرب همه ملت ها را در روز قدس به صحنه بیاروند.
شیخ الاسلام افزود : اگر آمریکایی ها در جریان بیداری اسلامی غافلگیر شدند امروز با طرحی جامع به میدان آمده اند و رسانه ها باید با توجه به شرایط حساس منطقه به اهمیت روز قدس بپردازند و بدانند که با این اقدام در مرحله نخست از خودشان دفاع کرده اند.
مشاور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هم اکنون ملت های دیگری به نیابت از جمهوری اسلامی ایران در سنگر مقدس مبارزه با دشمنان اسلام هستند.

انتهای پیام /*