آمادگی لبنانی ها برای لبیک به دعوت امام خمینی(س) در روز قدس

مردم لبنان خود را برای اجرای فرمان تاریخی امام خمینی(س) و برگزاری مراسم روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان آماده می کنند، مراسمی که به عقیده لبنانی ها می تواند موجب پایان اختلافات و وحدت مسلمانان شود.

کد : 48381 | تاریخ : 09/05/1392

به گزارش پرتال امام خمینی(س) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی العالم، هم اکنون پلاکاردهای مربوط به روز جهانی قدس در مناطق مختلف لبنان دیده می‌شود.

علی فیاض، عضو مجلس نمایندگان لبنان در این باره گفت: امسال مراسم روز جهانی قدس اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت، زیرا برخی کشورهای عربی و اسلامی گرفتار اختلافات و نزاع‌های داخلی و فتنه‌های مذهبی، قومیتی و تکفیری هستند و چنین مراسمی می‌تواند زمینه‌ای برای حل این گرفتاری‌ها باشد.

فیاض افزود: مراسم روز جهانی قدس خصوصاً در این شرایط اسفبار کشورهای عربی و اسلامی می‌تواند وحدت‌بخش باشد و به اختلافات امت اسلامی پایان دهد.

علی حسن خلیل، وزیر بهداشت لبنان نیز در این باره گفت: امام خمینی(س) در آن زمان از خطراتی که قدس اشغالی را تهدید می‌کند، آگاه بود و ما امروز می‌بینیم که قدس با چه خطراتی مواجه است.

خلیل خاطرنشان کرد: همه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان باید متوجه باشند که قدس با خطر واقعی یهودی سازی مواجه است و باید بدون هیچ کوتاهی چنین خطری را از این مکان مقدس که نخستین قبله مسلمانان است، دفع کرد.

گفتنی است، مردم لبنان از سه دهه پیش که امام خمینی(س) فراخوان تاریخی برگزاری مراسم روز جهانی قدس را اعلام کرد، هر سال با شور و اشتیاق بیشتر این مراسم را برای تأکید بر اهمیت آزادسازی فلسطین و نجات قدس از چنگال رژیم غاصب صهیونیستی برگزار می‌کنند.

انتهای پیام /*