در افتتاحیه جشنواره «موسیقی مقاومت»؛

گروه کر 200 نفره در حرم امام خمینی(س) برنامه اجرا می کند

پنجمین جشنواره «موسیقی مقاومت» صبح چهارشنبه 23 مردادماه در حرم امام خمینی(س) با اجرای گروه کر 200 نفره رسماً افتتاح می شود.

کد : 48438 | تاریخ : 20/05/1392

به گزارش پرتال امام خمینی(س) به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، پیروز ارجمند؛ عضو شورای سیاستگذاری پنجمین جشنواره «موسیقی مقاومت» با اعلام این خبر گفت: این جشنواره 23 مرداد، همزمان با روز مقاومت اسلامی با حضور مدیران و مسئولان فرهنگی آغاز و مراسم اختتامیه نیز روز 26 مردادماه مصادف با روز ورود آزادگان به میهن اسلامی در سالن مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه پس از 4 دوره برگزاری این جشنواره در کرمانشاه این نخستین دوره است که «موسیقی مقاومت» در تهران برگزار می‌شود گفت: دفتر موسیقی وزارت ارشاد، مرکز موسیقی حوزه هنری، انجمن موسیقی ایران، بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و باغ موزه دفاع مقدس برگزار کنندگان این جشنواره هستند.

ارجمند ادامه داد: سالن‌های برج میلاد از روز 23 تا 26 مردادماه میزبان شرکت کنندگان در این جشنواره موسیقی هستند و مرکز موسیقی حوزه هنری جلسات پژوهشی و نقد و بررسی با حضور و سخنرانی کارشناسان و منتقدان موسیقی را در مدت برگزاری جشنواره دایر خواهد کرد.

وی همچنین گفت: آثار برگزیده جشنواره «موسیقی مقاومت» در استودیو پژواک حوزه هنری ضبط می‌شود و طی مراسم خاصی رونمایی و در بازار عرضه می‌شوند ضمن آنکه اجراهایی که طی روزهای برگزاری جشنواره در برج میلاد انجام می‌گیرد نیز در قالب لوح فشرده منتشر می‌شوند.

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری افزود: این مرکز با دو آلبوم موسیقی با موضوع دفاع مقدس و هشت قطعه موسیقایی با موضوع مقاومت در بخش مسابقه جشنواره حضور دارد.

وی با اشاره به جلسه‌ای که اوایل مرداد با حضور معاون هنری ارشاد و اعضای شورای سیاستگذاری این جشنواره برگزار شد گفت: مواردی در آن جلسه به منظور برگزاری هر چه مطلوبتر جشنواره یادآوری شد و در نتیجه پنجمین جشنواره «موسیقی مقاومت» با اجرای گروه کر 200 نفره در حرم امام‌خمینی(س) آغاز و به طور همزمان 600 گروه دیگر این سرود را بر سر مزار شهدا در سراسر ایران اجرا خواهند کرد.

یادآور می‌شود، ایلام، کرمانشاه و کرمان دیگر میزبانان پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت به دبیری محمد گلریز هستند.

انتهای پیام /*