ماجرای خواندنی قول امام خمینی به پدر همسرشان

عروس امام خمینی در کتاب خاطرات خود به ماجرای قول امام به پدرهمسرشان اشاره می کند.

کد : 48516 | تاریخ : 02/06/1392

به گزارش پرتال امام خمینی(س) به نقل از عصر امروز کتاب «اقلیم خاطرات» خاطرات مستند ۱۰ سال «۱۳۵۷-۱۳۴۷» فاطمه طباطبایی، عروس امام خمینی(س) و همسر زنده‌یاد سید احمد خمینی را در بردارد که سال گذشته از سوی پژوهشکده امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام‌ خمینی(س) چاپ شد.

عروس امام خمینی(س) دراین کتاب به ماجرای قول رهبرکبیرانقلاب به پدر همسر خود اشاره می‌کند و می‌گوید:

«همسر امام» در حالی که برخی از نظرات امام را در مسائل خانوادگی نقد کرده و آن‌ها را نوعی سختگیری تلقی می‌کردند، لیکن دینداری و تعهد امام را می‌ستودند و یادآور شدند که آنچه پدرم در مورد او گفت درست بود.

او خود را ملزم به رعایت همه قول‌هایی می‌دانست که به پدرم داده بود. به طور نمونه: در بعضی از مخارج خانه سختگیری می‌کرد و مقید بود که همچون دیگر طلبه‌ها زندگی کند،‌ اما هیچ‌گاه برای استخدام کارگر مخالفتی نکرد و به قولی که به والدینم داده بود سخت وفادار بود. نگذاشت که من یک روز را هم بدون کارگر بگذرانم.

هرگز از من نخواست تا کارهای خانه را خودم انجام دهم، ‌ اما خودم بسیاری از کار‌ها را انجام می‌دادم. آقای ثقفی «پدر همسر امام» هنگام عقد دخترشان از امام قول گرفتند که در تابستان‌ها به سبب گرما و خشکی هوای قم تمهیدی بیندیشند،‌ تا به دخترشان سخت نگذرد و امام هم به قول خود وفادار بودند.

خانم نقل می‌کردند: آقا مدت ۶ سال یا بیشتر به خواسته پدر و مادرم،‌ تابستان من و بچه‌ها را به خانه آقا جانم در تهران می‌آورد و خود به قم باز می‌گشت و به تالیف کتاب‌هایش مشغول می‌شد. دو سال به محلات،‌ دو بار به مشهد، دو بار امامزاده قاسم در تهران، یک سال اصفهان و یک سال هم به همدان رفتیم. آقا بیشتر در تابستان‌ها کتاب می‌نوشتند.

انتهای پیام /*