در مراسم معارفه وزیر فرهنگ و ارشاد مطرح شد:

خاطره حجت الاسلام دعایی از تایید شرعیت موسیقی از سوی امام خمینی

در اوایل انقلاب در سال 1358 گاهی برنامه موسیقی گل های جاویدان پخش می شد، عده ای به دلیل سطحی نگری این عمل را جایز ندانستند و ما برای از بین بردن این مسأله خدمت امام خمینی(س) رسیده و این مسأله را بازگو کردیم و ایشان اجازه دادند که یک برنامه کامل موسیقی به صورت زنده به اجرای برنامه خود بپردازند.

کد : 48517 | تاریخ : 02/06/1392

به گزارش پرتال امام خمینی(س) به نقل از رسا،حجت الاسلام دعایی، رییس مؤسسه اطلاعات در آیین دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب فرهنگ و هنر که عصر روز پنجشنبه 31 مردادماه در تالار وحدت برگزار شد، در ابتدای سخنان خود به سابقه آشنایی وی با جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت و گفت: آشنایی بنده با جنتی به دوران جوانی باز می‌گردد.

وی ادامه داد: بعد از ایامی که از رحلت امام خمینی(س) می‌گذشت به تجدید میثاق با آرمان‌های امام(س) به مرقد امام خمینی مشرف شده بودیم که در این مراسم از بنده دعوت شد تا سخنرانی بکنم و بنده به عملکرد امام راحل(س) پرداختم.

حجت الاسلام دعایی ادامه داد: عملی که در حضور معصوم انجام داده شود و معصوم سکوت کند به معنای حکم شرعی بودن این عمل است و در زمان غیبت معصوم ولی فقیه این حکم را می‌تواند بدهد.

رییس مؤسسه اطلاعات تصریح کرد: در اوایل انقلاب در سال 1358 گاهی برنامه موسیقی گل‌های جاویدان پخش می‌شد، عده‌ای به دلیل سطحی نگری این عمل را جایز ندانستند و ما برای از بین بردن این مسأله خدمت امام خمینی(س) رسیده و این مسأله را بازگو کردیم و ایشان اجازه دادند که یک گروه کامل موسیقی به صورت زنده به اجرای برنامه خود بپردازند، این اقدام بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران بیان‌گر شرعی بودن موسیقی بود.

وی در ادامه تأکید داشت: اسلام را با تنگ نظری خود به جامعه منتقل نکنیم و گرنه جوانان از دین گریزان می‌شوند.

حجت الاسلام دعایی برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد و گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شما وزیر وزارتخانه‌ای هستید که اصحاب فرهنگ و هنر در آن حضور داشته که با کوچک‌ترین تقدیری خوشحال می‌شوند و با کوچک‌ترین برخوردی ناراحت می‌شوند، باید مراقب عمل خود در قبال این افراد باشید.

رییس مؤسسه اطلاعات اصحاب فرهنگ و هنر را افرادی مهربان دانست و گفت: این هنرمندان بسیار پاک و با صفا هستند و با بسیاری از این نویسندگان که پدید آورندگان فرهنگ محسوب می‌شوند به بدی در سال‌های قبل برخورد شد و حال زمان جبران است.

شایان ذکر است که در پایان سخنان حجت الاسلام دعایی حضاری که در سالن حضور داشتند به پاس احترام به این شخصیت حوزی در جلوی وی از صندلی‌های خود به پا خواستند.

انتهای پیام /*