پیام امام در سومین سالگرد فاجعه 17 شهریور

هفده شهریور در خاطر ملت زنده است

هفده شهریور باید درسی باشد برای کوردلانی که گمان کرده ‏اند با به شهادت رساندن چند نفر از سران متعهد کشور، می‏ توانند سد عظیم مسلمانان نیرومند و شجاع را بشکنند.

کد : 48578 | تاریخ : 18/06/1392

حضرت امام در سومین سالگرد یوم اللَّه 17 شهریور در جماران به تجلیل از حماسه 17 و مقاومت ملت در مقابل توطئه‏ ها پرداختند و فرمودند: 

«سالروز هفدهم شهریور که گزارشگر جنایات شاهنشاهی ضد انسانی و اسلامی است و از ایام اللَّه و نشانگر مقاومت و شجاعت و ایستادگی ملت در مقابل ستمگران و جنایتکاران است، در خاطره ملت مبارز ایران زنده است و زنده خواهد بود.

ملت شجاع ایران در آن روز و روزهای اختناق و جنایت، نشان داد که تا رسیدن به هدف های انسانی- اسلامی خود چون سدی آهنین ایستاده و از قتل عامها و کشتارهای وحشیانه دسته جمعی هراس به خود راه نداده و راه خود را شجاعانه ادامه می ‏دهد. از هفدهم شهریور تا امروز سالروز افتخارآمیز آن، هر گز سستی و فتوری در اراده آهنین ملت انقلابی ایران حاصل نشده، بلکه هر واقعه و فاجعه‏ ای او را مصم م‏تر و منسجم ‏تر می‏ کند. هفده شهریور باید درسی باشد برای کوردلانی که گمان کرده ‏اند با به شهادت رساندن چند نفر از سران متعهد کشور، می‏ توانند سد عظیم مسلمانان نیرومند و شجاع را بشکنند. ملتی را که پانزدهم خرداد و هفدهم شهریور و ایام دیگر را پشت سر نهاده است و چون سیلی خروشان موانع را هر چه بزرگ باشد از سر راه خود برداشته و درهم پیچیده است، نمی‏ شود با کارهای بزدلانه که جز از شکست‏ خورده‏ ها و مأیوسها و مطرودها صادرنمی ‏شود، ارعاب کرد و این دریای متلاطم را از خروشیدن و به پیش رفتن بازداشت. ...

ایران اکنون با انسجام بیشتر و وحدت نظر بالاتر و قدرت زیادتر قوای مسلح به سوی هدف های اسلامی- انسانی خود می‏ رود و ملت هوشمند ایران با بیداری و هوشیاری برتر، بر پشتیبانی خود از دولت و مجلس و سایر ارگان ها افزوده است ...و دولت و مجلس و شورای قضایی و سایر دولتمردان با وحدت نظر و با کمال قدرت به کارهای خویش ادامه می‏ دهند. و ملت عزیز و عظیم و سازش ناپذیر در صحنه حاضر و به هیچ دولت و قدرتی اجازه دخالت در امر کشور را نمی‏ دهد. ... (صحیفه امام، ج‏15، ص: 195)

 

انتهای پیام /*