در همایش «نقش بازار در پیروزی انقلاب اسلامی»

نقش بازاریان در نشر آثار و اندیشه های امام خمینی(س) بیان می شود

«نقش بازار در پیروزی انقلاب اسلامی» عنوان همایشی است که موزه عبرت ایران در ادامه همایش صنوف مبارزین قبل از انقلاب اسلامی و با هدف انعکاس فداکاری های این مبارزان در قالب مقاله برگزار می کند. مجموعه مقالاتی که در این همایش عرضه خواهند شد، به بیان نقش بازاریان در نشر آثار و اندیشه های امام خمینی(س) می پردازند.

کد : 48607 | تاریخ : 19/06/1392

به گزارش پرتال امام خمینی(س)،قاسم تبریزی، پژوهشگر تاریخ انقلاب اسلامی در گفتگو با ایبنا، اظهار کرد: بازار در طول مبارزات ملت ایران یعنی از زمان نهضت تنباکو تا پیروزی انقلاب اسلامی علاوه بر این‌که مرکز تجاری محسوب می‌شد به عنوان یکی از مراکز فرهنگی نیز در عرصه نشر آثار اسلامی ـ از نشر قرآن و احادیث گرفته تا کتاب‌های مربوط به امام خمینی(س) و آثار دانشگاهی ـ نقش فعالی را ایفا می‌کرد. 

وی ادامه داد: موزه عبرت ایران با هدف معرفی این دسته از بازاریان و بیان نقش آن‌ها در پیروزی انقلاب اسلامی در قالب مقاله‌های متعدد، همایش «نقش بازار در پیروزی انقلاب اسلامی» را چهارشنبه (20 شهریور) برگزار می‌کند. 

عضو کمیته علمی همایش «نقش بازار در پیروزی انقلاب اسلامی» افزود: پیش از انقلاب، ناشران و کتابفروشی‌های زیادی با انتشار و پخش کتاب‌های اجتماعی و سیاسی نقش موثری در ترویج اندیشه‌های امام خمینی(س) و پیروزی انقلاب اسلامی ایفا می‌کردند. اغلب مقاله‌هایی که در این همایش ارایه خواهند شد، با هدف معرفی این ناشران و کتابفروشان تدوین شده‌اند. 

تبریزی توضیح داد: نتایجی که این مقالات ارایه می‌کنند، بیانگر این مطلب است که بازاریان اکنون نیز که بیش از سی‌وچهار سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد باید همزمان با انجام معاملات اقتصادی، در عرصه ترویج اندیشه‌های انقلابی از طریق مطالعه، تاسیس مراکز فرهنگی، چاپ و انتشار کتاب، کمک به راه‌اندازی مراکز پژوهشی و تحقیقاتی فعالیت کنند. 

وی عنوان کرد: مجموعه مقالاتی که در این همایش ارایه خواهند شد، در آینده‌ای نزدیک به صورت یک کتاب در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. 

همایش «نقش بازار در پیروزی انقلاب اسلامی» چهارشنبه (20 شهریور) از ساعت 9 تا 13 در موزه عبرت ایران برگزار می‌شود. این موزه در میدان امام خمینی، ابتدای خیابان فردوسی، کوچه طبس، خیابان شهید یارجانی، شماره 11 واقع شده است.

انتهای پیام /*