نقش امام خمینی(س) در جنگ در درس آشنایی با دفاع مقدس دانشگاه ها مغفول مانده است

امام خمینی(س) تنها شخصیتی بودند که توانستند نیروهای مسلح و مردمی را در جنگ ایجاد و آنها را حفظ کنند.

کد : 48659 | تاریخ : 21/06/1392

یک مدرس درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‌های لرستان گفت: نقش امام خمینی(س) در هدایت جنگ در درس آشنایی با دفاع مقدس دانشگاه‌ها مورد غفلت قرار گرفته است.

به گزارش پرتال امام خمینی(س) به نقل از دانشجو، ایمانی امروز در نشست هم اندیشی اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس دانشگاه های لرستان که با حضور روسا و معاونان آموزشی دانشگاه های استان در خرم آباد برگزار شد، بر ضرورت ایجاد تغییر در سرفصل های این درس تاکید کرد و بیان داشت: در حالیکه امام خمینی(س) مهمترین نقش را در هشت سال دفاع مقدس ایفا کرده اند؛ اما متاسفانه در سرفصل های درس آشنایی با دفاع مقدس که در دانشگاه ها ارائه می شود نقش ولایت و رهبری مغفول مانده و به آن پرداخته نشده است. 

وی افزود: امام خمینی(س) هر گاه لازم بود که به مردم روحیه بدهند می گفتند که دزدی آمده و سنگی انداخته و فرار کرده است، هرگاه رزمندگان دچار غرور می شدند، می گفتند خرمشهر را خدا آزاد کرد و هرگاه لازم بود که تفقدی صورت بگیرد خطاب به رزمندگان می فرمودند که من بر بازوی شما بوسه می زنم؛ اما همه این مسائل در درس آشنایی با دفاع مقدس مورد غفلت قرار گرفته اند. 

مدرس درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه های لرستان گفت: امام خمینی(س) تنها شخصیتی بودند که توانستند نیروهای مسلح و مردمی را در جنگ ایجاد و آنها را حفظ کنند؛ اما همه اینها مغفول مانده اند. 

ایمانی خاطرنشان کرد: ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس در مظلومیت به مقابله با دشمن پرداخت و در عین حالی که با انواع سلاح ها از جمله سلاح های شیمایی مورد حمله قرار گرفتیم؛ اما هیچ گاه از سلاح های غیر متعارف علیه دشمن استفاده نکردیم، با این حال در درس آشنایی با دفاع مقدس از کنار این مسائل به سادگی عبور شده است. 

وی گفت: ضرورت دارد که با برگزاری کارگاه های تخصصی ویژه مدرسان درس آشنایی با دفاع مقدس و همچنین ارائه درس به صورت عملی و تئوری نسبت به افزایش اثرگذاری این درس در دانشگاه ها اقدام شود.

انتهای پیام /*