بازدید سفیر روسیه از بیت تاریخی حضرت امام در خمین

سفیر فدراسیون روسیه همراه با دبیر دوم سفارت و معاون بازرگانی استان مرکزی عصر روز دوشنبه از بیت تاریخی حضرت امام راحل (ره) در شهرستان خمین بازدید کردند.

کد : 48754 | تاریخ : 26/06/1392

به گزارش پرتال امام خمینی(س) به نقل از ایرنا، سفیر فدراسیون روسیه ضمن بازدید از قسمت های مختلف بیت قدیمی امام راحل با محل تولد و زندگی آن حضرت آشنا شدند.
قسمت هایی چون محل تولد بنیان گذار جمهوری اسلامی، دفتر کار آیت الله پسندیده، محوطه، اندرونی های مختلف این بنا و همچنین مجتمع فرهنگی و هنری بیت تاریخی امام(س) مورد بازدید سفیر روسیه قرار گرفت.
سفیر فدراسیون روسیه ضمن بازدید از بیت تاریخی امام در گفت و گو با ایرنا گفت: مدت طولانی بود که تمایل داشتم سفری داشته باشم به استان مرکزی و از نزدیک زادگاه امام را ببینم.
لوان جاگاریان ادامه داد: اکنون بسیار خرسندم که زادگاه تاثیر گذارترین مرد تاریخ معاصر را از نزدیک مشاهده می کنم.
سفیر روسیه در تهران با بیان اینکه در دانشگاه بسیار راجب به امام خمینی رهبر ایران اسلامی مطالعه می کردم خاطرنشان ساخت: اما با دیدن این خانه قدیمی و ساده شناخت دیگری نسبت به رهبر ایران اسلامی پیدا کردم.
شایان ذکر است برنامه های سفیر فدراسیون روسیه درسفر دو روزه به استان مرکزی دیدن از چندین صنعت مادر تخصصی، نشست با استاندار، دیدار چهره به چهره با بازرگانان استان مرکزی و بازدید از بیت تاریخی امام خمینی(س) در شهرستان خمین است.
بیت تاریخی امام خمینی(س) با چهار هزا ر و ۳۰۰ متر مربع وسعت حدود ۱۷۰ سال قدمت دارد و در سال ۷۸ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.


منابع مرتبط:

بررسی مقایسه‌ ای چرایی و چگونگی وقوع انقلابهای: فرانسه، روسیه، ایران

موعودیت در انقلاب روسیه و انقلاب اسلامی ایران

نفوذ انقلاب اسلامی ایران بر اوضاع سیاسی _ عقیدتی فدراسیون روسیه


انتهای پیام /*