زنده باد جمهوری اسلامی

پیروزی انقلاب اسلامی، در عین حال که با رهبری امام خمینی تحقق یافت ولی همانگونه که امام خمینی خود بارها فرمودند، این مردم بودند که با حضور در صحنه ها و فداکاری های بی نظیر خود، بساط رژیم ستم شاهی را برچیدند و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند. برای اینکه انقلاب به نظام تبدیل شود، باز هم به حضور مردم نیاز بود و مردم ...

کد : 48895 | تاریخ : 15/11/1394

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله دوم مهرماه خود درمطلبی با عنوان «زنده باد جمهوری اسلامی» آورده است:

دقیق‌ترین سخنی که می‌توان در هفته دفاع مقدس گفت اینست که نظام جمهوری اسلامی اکنون در سی و پنجمین سال عمر خود، قدرتمندتر از هر زمان دیگری به راه خود ادامه می‌دهد و تأثیر مثبت خود را در منطقه و جهان گذاشته است.
علاوه بر دستاوردهای نظامی و بومی‌سازی تجهیزات دفاعی،‌ رشد فوق‌العاده علمی و صنعتی و خودکفائی در صنایع نظامی، پشتوانه اصلی نظام جمهوری اسلامی، که تکیه بر مردم است، اکنون آنچنان قوی و مستحکم است که به جرأت می‌توان گفت در سرتاسر منطقه بی‌نظیر است و در جهان نیز کمتر می‌توان مشابه آن را یافت. قدرت نظام جمهوری اسلامی را باید در پشتوانه مردمی آن جستجو کرد که در انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد جلوه گر شد و بیش از 70 درصد مشارکت مردمی بار دیگر این نظام را بیمه کرد.
با توجه به همین واقعیت، می‌توان به روزترین تفسیر و تحلیل را از هفته دفاع مقدس، در چند اصل خلاصه کرد.
1 - پیروزی انقلاب اسلامی، در عین حال که با رهبری امام خمینی تحقق یافت ولی همانگونه که امام خمینی خود بارها فرمودند، این مردم بودند که با حضور در صحنه‌ها و فداکاری‌های بی‌نظیر خود، بساط رژیم ستم شاهی را برچیدند و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند. برای اینکه انقلاب به نظام تبدیل شود، باز هم به حضور مردم نیاز بود و مردم با آراء قاطع خود نظام جمهوری اسلامی را برگزیدند و در مقاطع مختلف از آن حمایت کردند و آن را به ثمر رساندند.
2 - هنوز پایه‌های نظام جمهوری اسلامی محکم نشده بودند که تهاجم دشمنان در شکل‌ها و قالب‌های گوناگون شروع شد و موانعی جدی بر سر راه انقلاب و نظام پدید آورد. شورش‌های داخلی از یکطرف و جنگ تحمیلی از طرف دیگر، اساس انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را هدف قرار دادند و عاملان اصلی این فشارها با صراحت از براندازی نظام سخن گفتند. در این مقطع نیز مردم با حضور حماسی خود در صحنه‌های مقابله با شورشیان و در عرصه‌های دفاع مقدس، تمام توطئه‌ها را خنثی کردند و پیروزی‌های جدیدتری برای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی رقم زدند.
3 - دشمنان، جنگ را از صحنه نظامی به صحنه اقتصادی هم کشاندند و با تحریم‌ها تلاش کردند مردم را از نظام و انقلاب جدا کنند. مردم در این صحنه نیز هوشمندانه در برابر دشمنان ایستادند و با جهاد اقتصادی و تحمل مشکلات ناشی از تحریم‌ها توطئه دشمن را خنثی کردند. علاوه بر این، همت مشترک مردم و مسئولین موجب شد از دل تحریم‌ها ابداعات و اختراعات نصیب گردد، رشته‌های وابستگی یکی پس از دیگری قطع شوند و کشور به پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه‌های گوناگون دست یابد.
4 - تعالیم دینی که از زبان و عمل امام خمینی به الگوی زنده و روشن اسلام در اختیار مردم بود، روح و جان مردم را متحول کرد و این تحول بیش از هر جا خود را در جبهه‌ها و در عرصه‌های دفاع مقدس نشان داد. در دوران دفاع مقدس، همواره در وصف رزمندگان می‌گفتیم آنها "زاهدان شب و شیران روز" هستند. این عنوان واقعاً برازنده رزمندگان ما بود، و درست به همین دلیل بود که آنها توانستند علیرغم نابرابری در زمینه تجهیزات، بر دشمن غلبه کنند. آنچه رزمندگان ما را در جنگ تحمیلی بر ارتش تا دندان مسلح بعث عراق پیروز کرد، زهد شبانه آنها بود نه چیز دیگر. رزمندگان ما از نظر تجهیزات جنگی بهیچوجه با ارتش بعث عراق قابل مقایسه نبودند و حتی بسیاری از امکانات نظامی را در نبردها از خود ارتش بعث عراق به غنیمت می‌گرفتند و بازسازی می‌کردند و از آنها علیه خود بعثی‌ها استفاده می‌نمودند.
مناجات‌های شبانه رزمندگان بود که به آنها ایمانی قوی و اراده‌ای پولادین می‌داد تا در مصاف با دشمن همواره پیروز باشند و سرنوشت نهائی جنگ را به نفع ملت ایران رقم بزنند. آنچه موجب شد دشمنان در طرح براندازی نظام جمهوری اسلامی ناکام شوند، قدرت ایمان رزمندگان ما بود، همان چیزی که در عبارت "زاهدان شب" جلوه‌گر می‌شود.
5 - این روزها هر چند در مراسم رژه نظامی هفته دفاع مقدس خبر می‌دهیم که موشک‌هائی با برد 2000 کیلومتر داریم که می‌توانیم با آن‌ها اهداف مورد نظر در اسرائیل را و حتی پایگاه‌های آمریکا در منطقه خاورمیانه را هدف قرار دهیم، ولی در همان حال باید این واقعیت را هم در نظر داشته باشیم که پشتوانه نظام جمهوری اسلامی و قدرت دفاعی ایران، این موشک‌ها نیستند. قدرت دفاعی ما و آنچه نظام جمهوری اسلامی را پشتیبانی می‌کند حضور مردم در صحنه است، مردمی که این نظام را دوست دارند و برای دفاع از آن دارای انگیزه هستند.
دستاوردهای دفاع مقدس و انقلاب و نظام، متعلق به مردم است نه احزاب و گروه‌ها و جناح ها. آنچه این دستاوردها را قوی‌تر و ماندگارتر می‌کند، حفاظت از انگیزه مردم برای همراهی با نظام و انقلاب است. رزمندگان شهیدی که امروز همه به آنها افتخار می‌کنند و نام و نشانشان مایه عزت و اعتبار است، به دلیل اینکه در برابر دشمن همچون شیر غریدند ولی در برابر ملت خود متواضع بودند، به این رتبه و نام و نشان رسیدند و اکنون به ما عزت و اعتبار می‌بخشند. بنابر این، اگر می‌خواهیم نظام و انقلاب بمانند و هر روز قوی‌تر از روز گذشته باشند باید راه همان شهیدان را ادامه بدهیم که "شدت عمل در برابر دشمنان و فروتنی با دوستان" است و قرآن کریم آن را درباره پیامبر اکرم و پیروان واقعی آن حضرت اینگونه بیان فرموده است: محمد رسول‌الله والذین معه اشداء علی الکفار رحماء بینهم.
حیف است در هفته دفاع مقدس، از نقش مهم نظام جمهوری اسلامی در خلق اینهمه عزت و افتخار برای ملت ایران غافل بمانیم. میان مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی، رابطه‌ای کاملاً دوطرفه وجود دارد. این نظام را مردم تأسیس کرده‌اند و به این نقطه رسانده‌اند و این مردم نیز فقط در چارچوب این نظام بود که توانستند به عزت و استقلال و اعتبار برسند و آن را حفظ کنند. نظام جمهوری اسلامی با قانون اساسی مترقی و آنچه در این قانون اساسی آمده، تضمین کننده اعتبار و عزت مردم ایران بوده و خواهد بود. به همین دلیل، بسیار به موقع است که به مناسبت هفته دفاع مقدس به شهدا و جان‌بازان و آزادگان و تمام رزمندگان 8 سال دفاع مقدس،‌ درود بفرستیم و با صدائی رساتر بگوئیم "زنده باد جمهوری اسلامی" که این همت و اراده عزت آفرین را به ما داده است.

 

انتهای پیام /*