توسعه رشته های مرتبط با اندیشه های امام خمینی(س) در واحد لبنان دانشگاه آزاد اسلامی

سرپرست دانشگاه آزاد بر احیا و توسعه فعالیت های دانشگاه آزاد واحد لبنان متناسب با شئون و اهداف نظام تأکید کرد و گفت: تمرکز بر توسعه رشته های مرتبط با اندیشه های حضرت امام(س) و ایجاد پژوهشکده با این رویکرد ضروری است.

کد : 48994 | تاریخ : 14/07/1392

به گزارش پرتال امام خمینی(س) به نقل از فارس، نشست مشترک حمید میرزاده سرپرست دانشگاه آزاد با مسئولان واحد لبنان این دانشگاه و رئیس مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی(س) در راستای توسعه فعالیت‌های این واحد دانشگاهی با حضور چند تن از معاونان دانشگاه آزاد، فاطمه طباطبایی عضو شورای سیاست گذاری مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی(س)، رئیس مرکز فرهنگی و دانشگاهی امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی و مسئولان واحد لبنان برگزار شد.

حمید میرزاده سرپرست دانشگاه آزاد در این نشست گفت: با توجه به هویت‌های تاریخی و مشترکات دینی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و لبنان، تأسیس دانشگاه آزاد واحد لبنان، نشانه از ژرف اندیشی و مداقه نظر هیئت امنای دانشگاه آزاد داشته است.

 وی ضمن تاکید بر تبیین اصول نظری و علمی اندیشه‌های حضرت امام خمینی (س) برای علاقمندان ایشان در فضاهای علمی و پژوهشی، به خصوص دانشگاه آزاد اسلامی واحد لبنان به بیان اهمیت و ضرورت موضوع پرداخت.

 همچنین در این نشست مقرر شد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد لبنان با توجه به خاستگاه مبانی نظری اندیشه‌های حضرت امام خمینی (س) در جامعه لبنان و نیز پتانسیل‌ها و نیازمندی‌های جامعه علمی و پژوهشی آن منطقه، رویکرد ویژه‌ای را نسبت به توسعه فعالیت‌های آن واحد دانشگاهی در حوزه‌های علمی و پژوهشی و فرهنگی مرتبط با اندیشه‌های حضرت امام خمینی (س) به صورت فعال داشته باشد.

بر اساس این گزارش، تمرکز بر توسعه رشته‌های مرتبط با اندیشه‌های حضرت امام (س) و ایجاد پژوهشکده با این رویکرد از جمله موضوعاتی بود که در دستور کار فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد لبنان قرار گرفت و همچنین تأکید شد تا فعالیت‌های این دانشگاه متناسب با شئون علمی و پژوهشی و نیز اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی و احیا شود.

 در پایان نشست نیز مقرر شد در طرح توسعه دانشگاه آزاد اسلامی در واحد لبنان شعبه‌ای از مرکز فرهنگی و دانشگاهی امام خمینی (س) و انقلاب اسلامی نیز تأسیس شود.

منابع مرتبط:

سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در لبنان - کتاب

انقلاب اسلامی ایران و شیعیان لبنان - مقاله

بیانات امام در جمع مسئولان دانشگاه آزاد اسلامى - سند

دانشگاه و دانشگاهیان از دیدگاه امام خمینی (س) - کتاب

رسالت دانشگاه در منظر امام خمینی- مقاله

انتهای پیام /*