انتشار فراخوان سرود «بانگ انقلاب» با محور پیام تاریخی امام (س)

خانه سرود انقلاب اسلامی با محوریت پیام تاریخی حضرت امام خمینی (س) اولین فراخوان سرود «بانگ انقلاب» را منتشر کرد.

کد : 49077 | تاریخ : 27/07/1392

به گزارش پرتال امام خمینی(س) به نقل از مهر، در این فراخوان آمده است:

 خانه سرود انقلاب اسلامی در نظر دارد تا در اولین فراخوان سرود «بانگ انقلاب» و با محوریت پیام تاریخی حضرت امام (س) مبنی بر اینکه «تا شرک و کفر هست مبارزه هم هست و تا مبارزه هست ما هستیم» که همانا شعار محوری ما در گفتمان انقلاب اسلامی است، گام برداشته و نسبت به تولید قطعه سرودی اقدام نماید.

 امام خمینی(قدس سره) و کلامشان رنگ فراموشی نمی‌پذیرد و تا جهان باقی است، یاد و نام ایشان در خاطر ستمدیدگان زنده است و کلامشان در دلها رخنه می‌کند و بر زبان‌ها جاری می‌شود.

 خانه سرود انقلاب اسلامی در نظر دارد تا در راستای تبیین مفاهیم و آموزه های انقلاب اسلامی، سرودهای فاخر و ارزشمندی را تهیه و تولید نماید. شعار «تا شرک و کفر هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم» حضرت امام (رضوان الله تعالی علیه) بهانه ای است برای اولین فراخوان سرود «بانگ انقلاب». این شعار در حالی که به یقین در برگیرنده گفتمان انقلاب اسلامی در هنگامه مبارزه با طاغوت است، چون طبق دیگر سخنان حضرت امام خمینی(س) مستدل و مستند بر قرآن کریم بوده، مانیفست انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

در اولین فراخوان «بانگ انقلاب»، خانه سرود انقلاب اسلامی در نظر دارد با محوریت این شعار که سراسر شور، درد و مبارزه است، قطعه سرودی را تولید نماید. به همین جهت شعار مذکور با تمام تفاسیرش پیش روی شاعران و ترانه سرایان متعهد است تا با انتقال معانی و مضامین آنها به کالبد سرود، در فراگیرتر شدن بیش از پیش کلام و پیام آن جان تابناک، گامی بلند برداشته و ما را در پر و بال دادن به سرود، مردمی‌ترین هنر انقلاب، یاری دهند.

 به بهترین سروده ها جوایزی نفیسی به ترتیب نفر اول 10 میلیون ریال، نفر دوم 7 میلیون ریال و نفر سوم 5 میلیون ریال تعلق خواهد گرفت و از سرایندگان برتر نیز تقدیر خواهد شد.

 علاقه مندان به شرکت در این فراخوان می توانند متن آثار خود را با ذکر کامل مشخصات، حداکثر تا تاریخ 13 آبان ماه سال جاری به آدرس اینترنتی info@khanehsorod.ir ارسال کنند.

منابع مرتبط:

سرود جاودانی : دفتر اول انتظار - کتاب

سرود جاودانی: دفتر سوم دفاع مقدس، دفتر چهارم فلسطین - کتاب

سرود جاودانی: دفتر پنجم کوی دوست - کتاب

سرود جاودانی: دفتر ششم سوره ی باران - کتاب

انتهای پیام /*