برگزاری جشنواره وبلاگ نویسی «معمار انقلاب»

اولین جشنواره ی سراسری وبلاگ نویسی «معمار انقلاب» سیزده آبان در تبریز برگزار می شود.

کد : 49166 | تاریخ : 09/08/1392

این جشنواره با مدیریت اداره کل ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و با همکاری استانداری آذربایجان شرقی، موسسه تنظیم و نشر آثار امام(س)، دانشگاه تبریز، کانون فرهنگی و هنری محراب اندیشه تبریز، سازمان اسناد و کتابخانه ملی، مرکز توسعه رسانه‌های دیجیتال، شورای فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی و کانون فرهنگ و هنر و ادب آذربایجان شرقی در حال برگزاری است.

به گزارش پرتال امام خمینی به نقل از جماران، این جشنواره با استفاده از ابزارهای نوین فرهنگی و هنری برگزار می‌شود، برنامه اختتامیه خود را برای 13 آبان برنامه‌ریزی کرده است. آثار فراوانی در بخش‌های مختلفی از جمله وب‌سایت، وبلاگ، نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای، کتاب صوتی، بازی‌های رایانه‌ای انیمیشن کوتاه و محتوای تلفن همراه به این جشنواره ارسال شده است.

در همین رابطه علی داننده گفت: این جشنواره با مدیریت اداره کل ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی‌(س) در راستای فراگیرسازی اندیشه‌ها و آرمان‌های ناب حضرت امام خمینی(س) با استفاده از ابزارهای نوین فرهنگی و هنری طراحی شده است.

دبیر این همایش در این گفت‌گو اظهار داشت: آثار فراوانی در بخش‌های مختلفی از جمله وب‌سایت، وبلاگ، نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای، کتاب صوتی، بازی‌های رایانه‌ای انیمیشن کوتاه و ..به جشنواره ارسال شده که پس از ارزیابی مورد داوری قرار گرفت و نتایج نیز اعلام شد.

وی با بیان این‌که میزان استقبال از این همایش بسیار قابل توجه است، اظهار داشت: ما باید در ترویج و بسط اندیشه‌های حضرت امام گام برداریم. برگزاری چنین همایش‌هایی یقیناً نیازمند همت و حمایت تمامی عوامل ذی‌ربط و مسئول است. ما برای ترویج هر چه بیشتر اندیشه‌های حضرت امام در هر موقعیتی (چه رسانه، فضای مجازی، انجمن شعر و...) نیازمند به تولید این فعالیت‌ها هستیم.

داننده افزود: موضوع رقابتی کردن چنین جشنواره‌ای سبب شده است تا علاقه‌مندان با دقت بیشتری نسبت به بیان اندیشه‌های حضرت امام در قالب وبلاگ، نرم‌افزار و... توجه کنند.

وی ادامه داد: استمرار چنین برنامه‌هایی همواره زمینه بسط و گسترش اندیشه‌های حضرت امام را ایجاد خواهد کرد. برگزاری چنین همایش‌هایی به زبان‌های دیگری همچون عربی، انگلیسی، ترکی آذربایجانی و ترکی استانبولی و...کماکان باعث زنده‌تر ماندن اندیشه‌های حضرت امام خواهد شد.

داننده از این‌که شبکه استانی آذربایجان شرقی در امر اطلاع‌رسانی و پوشش خبری کامل این همایش کوتاهی کرده، گله کرد و افزود: ما برای ترویج اندیشه‌های حضرت امام به تمام معنا نیازمند حمایت‌های گروهی و رسانه‌ها هستیم و امیدواریم با استمرار چنین همایش‌هایی در سال‌های آتی، شاهد رونق هرچه بیشتر ترویج اندیشه‌های حضرت امام باشیم.

انتهای پیام /*