انتشار کتاب «مقایسه تطبیقی قیام حسینی و انقلاب خمینی(س)»

کتاب «مقایسه تطبیقی قیام حسینی و انقلاب خمینی(س)» به همت مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما به چاپ رسید.

کد : 49276 | تاریخ : 02/09/1392

به گزارش پرتال امام خمینی(س) به نقل از باشگاه خبرنگاران، کتاب «مقایسه تطبیقی قیام حسینی و انقلاب خمینی(س)» از فصل‌هایی مانند مقایسه تطبیقی نهضت حسینی(ع) و انقلاب خمینی(س) در عرصه سیاسی،  شباهت‌های فرهنگی اجتماعی در قیام ثارالله و انقلاب روح‌الله و شخصیت‌شناسی رهبران نهضت حسینی و انقلاب خمینی تشکیل شده است.

تلاش برای حفظ اسلام، شباهت‌های شاه و یزید، طاغوت‌ستیزی، بیعت‌ناپذیری، عزت‌آفرینی، شیوه‌های مبارزاتی، اتمام حجت و هشدار، آسیب‌زدایی اخلاقی و احیای ارزش‌ها و آسیب‌زدایی اعتقادی و رفع اختلاف طبقاتی از جمله موضوعاتی است که زیرمجموعه فصل‌های اصلی این کتاب ارائه شده است.

احیای روحیه تکلیف‌گرایی، منطق فداکاری در قیام عاشورا و انقلاب اسلامی، پرورش روحیه شهادت‌طلبی، وجود روح حماسی در بین یاران امام، گذری بر ابعاد شخصیتی امام حسین(ع) و امام خمینی(س)، عدالت‌خواهی امام حسین(ع) و پیرو راستینش، عرفان حسینی و عرفان خمینی، قاطعیت و صلابت در عمل و صبر و استقامت از موضوعات دیگر ارائه شده در این کتاب است.

در این کتاب مقایسه‌ای تطبیقی در عرصه‌های مختلف بین نهضت عاشورا و انقلاب اسلامی ایران صورت گرفته که برای برنامه‌سازان رسانه ملی مفید است.

کتاب «مقایسه تطبیقی قیام حسینی و انقلاب خمینی(س)» با شمارگان هزار و 500 عدد و قیمت هزار تومان به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما به چاپ رسید.

 منابع مرتبط:

قیام عاشورا در کلام و پیام امام خمینی (س) - کتاب

جهاد، قیام و رهبری آن در اسلام، فرهنگ عاشورا و انقلاب اسلامی - کتاب

قیام و رهبری در تعالیم عاشورا - مقاله

ویژگیهای رهبری در قیام عاشورا - مقاله

تحلیلی تطبیقی از قیام امام حسین (ع) و قیام امام خمینی (س) - مقاله

انتهای پیام /*